Právě tahle technologie trochu zvyšuje poruchovost. Pěkně očištěné vodiče, dobře zapájené, přívody omotané provázkem nebo jinak mechanicky zpevněné, lakované, vypálené,... to bylo "o něčem jiném"
Právě nějakým hůře vodivým spojem na komutátoru nebo proraženými vodiči u přívodu na komutátor to u nových motorů často začíná...
Svatá pravda. Už jsem pár takových kousků viděl, nahřátý lisovaný spoj na komutátoru s přechoďákem. Na chvíli pomůže poctivé očištění a zaletování, ale dlouho to nevydrží, není to ono.
Na beton vadná kotva. Zkušenost!
Cívku statoru jsem za svou praxi viděl vadnou jen jednou
Ještě jeden tip. Nadměrné opotřebení a jiskření uhlíků značně ovlivňuje i ovalita komutátoru. Kdysi v bývalém zaměstnání jsme měly dovolenou toleranci na ovalitě 5 setin mm a bylo to znát. Je zajímavé zkusit házivost u nového rotoru. To by jeden blil. I nový rotor automaticky srovnávám na soustruhu, a pak pěkně vyčistit drážky a vyleštit komutátor. To se musí dělat s láskou, aby to mělo dušičku
Docela děs je kvalita u nových rotorů od Makity. Jednak nevydrží a i ten nový když změřím jak mechanicky, tak elektricky, tak mám sto chutí vytahat ty žluťáky za k..e