|
|
|
|
|
|
Jiří Schwarz
Offline
|
|
« Odpověď #5 kdy: 02.02.2019, 18:48 » |
|
Celá baterie složená z jednotlivých článků by měla mít nějaké napětí. Nabíječ by měl naprázdno dávat nějaké napětí, tady záleží na provedení nabíječe a použitém MP, obecně by mělo být napětí o něco vyšším, ale pokud to bude nějaký "nevyhlazený" průběh, ne každý MP to naměří správně Pokud se nabíječ připojí k baterii, mělo by napětí na baterii stoupnout Také by tam měl téci nějaký proud ... a pro "koukání na napětí" je u článků nutné použít zkratový voltmetr.
Měření napětí článků může být poněkud zavádějící, pokud je alespoň trochu nezatížíte. Zde bych nepoužil výraz zkratový...
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
|
|
|
Václav Třetí
Offline
|
|
« Odpověď #9 kdy: 03.02.2019, 13:07 » |
|
Zátěžový voltmetr Metra, jehož foto sem dal kol. Kubík, je výborná věc na kontrolu akku, které mají přístupné vývody jednotlivých článků, ale je třeba být opatrný, protože zkušební proud je pro nabitý a dobrý článek asi 90A, vzniká jiskření, takže nezkoušet hned po nabíjení, v článcích může být směs vodíku a kyslíku, která vzniká na konci nabíjení, když je již článek nabitý a "vaří".
Pokud máte takový nebo podobný přístroj zkuste změřit všechny články nejprve přímo na vývodech (kolících) a poté až za svorkami na spojovacích kabelech. Kolikrát se vytvoří na vývodu vrstva kysliníků, která dokonale nevede.
|
Václav 3
Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.
Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
|
|
|
|
|
Václav Třetí
Offline
|
|
« Odpověď #12 kdy: 04.02.2019, 22:22 » |
|
Obecně není dobré míchat staré a nové články v akumulátorové baterii.
U náklaďáků s napětím 24V se běžně mění oba akumulátory i když odešel jenom jeden, zbylý funkční se nechá dosloužit ve voze s 12V instalací. Výrobci většinou doporučují při spojování článků (akumulátorů) použít i kusy ze stejné výrobní serie.
|
Václav 3
Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.
Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
|
|
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #15 kdy: 05.02.2019, 17:57 » |
|
Kolik zoufalců už chtělo ušetřit, až platili několikrát. Mám zkušenosti hlavně s dvouakumulátor ovými stroji (aku se dokonce párují už při výběru), jak již padlo, vyměnit jen půlku, nedejbože za menší, nebo snad starší větší, je cesta do pekel. Akumulátory, se rovněž řídí osvědčeným pravidlem silnější pes m..á. To je dobře patrné u např PV3S při selhávajícím kontaktu na bateriáku, nebo při připojení 12V instalace na jednu ze dvou aku. Smysluplnější , pokud už chcete šetřit za každou cenu a nerepasovat, je projít všechny články, vytipovat vadné a sehnat zachovalé starší články shodného typu a nahradit jimi ty vadné. Cokoli jiného povede jen k cpaní peněz do krátkodobého pseudořešení, které sice zajistí provozuschopno st, ale nebude trvanlivé. Odpojování při nečinnosti nic neřeší, poškozovat se bude nejvíc při odběru, tedy jízdě.
|
|
|
|
|
|