Cucoru
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« kdy: 23.05.2018, 09:29 » |
|
Nedávno přišla reklamace od zákazníka, že mají vadný 3f motor (400V, 50Hz, 7,5kW, 0,86cosφ, 14,3A). Před každým odesláním motor testujeme po dobu 3 min., kde měříme proudovou a napěťovou asymetrii mezi fázemi. Zákazník tvrdí, že se motor ani neroztočil a naměřili U1-U2 = 2,7Ω V1-V2 = 2,7Ω W1-W2 = 0,8Ω
Dnes k nám přišel, zkontrolovalo se a je to tak. Jak je možný, že u nás motor běžel v naprostým pořádku a nejednou z ničeho nic to mají ve zkratu? Je to možný nebo zákazník něco skrývá?
|
|
|
|
Kastner Lubomír
Offline
Kastner Lubomír - specialista na elektromotory
|
|
« Odpověď #1 kdy: 24.05.2018, 05:29 » |
|
Na toto je velmi jednoduchá odpověď. Tak předně kdo zapojoval elektromotor? Zapojovala ho osoba k tomu vyškolená s patřičným vzděláním? Zákazník vás měl pozvat na kontrolu elektromotoreu přímo na místo, aby jste si samio mohli zkontrolovat připojení, stav ochran, vodičů apod. Dle předpisu výrobce je uživatel povinen mimo jiného při spuštění i kontrolovat vibrace, ustavení apod. odpovídající měřící technikou. Je zápis o zapojení a spuštění elektromotoru? Mají záznam o napětí a proudech při spuštění? A jaké měli ochrany? Po demontáži LŠ - víka na straně hřídele (což není problém) lze z vinutí velmi přesně poznat, co bylo příčinou poškozaní motoru. Podle toho co popisujete měli zapojení do D a motor běžel na dvě fáze. A jak jsem napsal, toto lze velmi přesně zjistit z vinutí! Ale jak jsem napsal, zákazník udělal jednu základní chybu a to že vás nepovolal k motoru, al eže motor dovezl nebo poslal. Takže vy si nyní už nemůžete zkontrolovat zapojení, stav ochran apod. Vy se musíte orientovat pouze a jen stavem vinutí a svorkovnice. Dost toho napojí i např. barca hřídele, stav ložisek, ložiskových štítů, konce hřídele, ventilátoru (plastového) apod. Pro zkušeného technika není vůbec problém zjistit přesnou příčinu poškození motoru i na dílně.
|
Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
|
|
|
|
|
|
Žvak Petr
Neverifikovaný uživatel @6
Offline
|
|
« Odpověď #4 kdy: 27.05.2018, 11:35 » |
|
Na toto je velmi jednoduchá odpověď. Pro zkušeného technika není vůbec problém zjistit přesnou příčinu poškození motoru i na dílně.
Napsal jste velice krásnou věc. Zkušenost. Jedná se technické informace ověřené praxí. Velice si vážím odborníků, kteří se specializovali na určitou část - ve Vašem případě jsou to elektromotory a stali se z nich "specialisté". Tak by to mělo být " tomu rozumím- to umím a vím o čem mluvím". Dík za specialisty. (pane Franěk toto vlákno není pro vás)
|
|
|
|
|
|
Jan Bocek
Offline
|
|
« Odpověď #7 kdy: 27.05.2018, 15:33 » |
|
Nedávno přišla reklamace od zákazníka, že mají vadný 3f motor (400V, 50Hz, 7,5kW, 0,86cosφ, 14,3A).
Existuje snad reklamační řád. Podle něj se reklamace uzná nebo neuzná....
|
specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů revize elektrického zařízení E1B telefon: 777 273 732 email: jan.bocek@safeb.cz
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #8 kdy: 27.05.2018, 22:25 » |
|
(pane Franěk toto vlákno není pro vás)
A vy jste kdo? Mistr světa nebo ředitel Zeměkoule?
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Žvak Petr
Neverifikovaný uživatel @6
Offline
|
|
« Odpověď #9 kdy: 28.05.2018, 20:01 » |
|
A vy jste kdo? Mistr světa nebo ředitel Zeměkoule?
K tomu prvnímu jsem jednou neměl daleko. Byl to v té době málo známý sport u nás. K věci: Ale příčí se mi, když Karel něco napíše a Pepa mu posílá zdvižené palce a ťukající půllitry. Vzápětí se se Karel omluví za chybu a Pepa posílá zdvižené palce jiným směrem. ( jména jsou smyšlená)
|
|
|
|
|
|