Ujm jak už z názvu vyplývá, je pojmenování pro napěťovou řadu zařízení.
48V alternátor nebude mít problém dodávat přes 50V, klidně až 60V, na což je konstruován i regulátor jako na špičkové napětí.
Co si doma vytvoříte, za to jste právně zodpovědný až do zbavení svéprávnosti, čili jste-li přesvědčen o správnosti svého počínání, můžete se stát konstruktérem, se všemi právními povinnostmi důsledky.
Když vytvoříte výrobek, který následně prodáte, musíte splnit legislativní požadavky pro uvedení na trh a začne to výkresovou dokumentací, zkušebnou...
Jinak znalost 102/2001 Sb, 22/1997 Sb, 90/2016 Sb je jen špička ledovce a dovolím si pochybovat o rentabilitě čínských komponent po započtení nákladů na evropskou homologaci, pokud to nebude masová výroba.
Zaměřujete se na elektroinstala ci, ale u větrníku vás může vyšplouchnout naměřená hlučnost, takže nejprve začnete atestací hnacího soustrojí a pak řešte generátor.
Moc díky za informace. myslím, že u vertikálních větrníků jako savonius nebo průtažný rotor apod. je s hlučností mnohem menší problém, než u obvyklých horizontálních vrtulí, ale přirozeně hlučnost určitě je téma, kterým se zabývat.
Pokud se týká generátorů vyráběných v EU (na bázi permanentních magnetů, nejlépe nějaké "hodněpólové", aby byly nutné co nejmenší otáčky), neměl jsem příliš štěstí, pokud se týká nalezení nějakých výrobců, kteří by takové věci nabízeli - určitě jich musí být hodně, jen jsou nějak hůře k nalezení. Pokud o nějakých víte, určitě uvítám, pokud mne postrčíte :-).
Ono právě i ta hlučnosti souvisí s tím hnacím a hlavně převodovým soustrojím, které ale zase souvisí s potřebnými otáčkami a to je zase vázáno na konkrétní charakteristik
y použitých generátorů, proto mi přijde že je dobré mít nějaký konkrétní generátor a od jeho parametrů se pak odpíchnout pro konkrétní konstruování těch dalších mechanických součástí.