|
Jindra_K
|
|
« Odpověď #1 kdy: 15.10.2012, 10:06 » |
|
Konkrétní příklady pro jednotlivé kotle, resp. výrobce řídící elektroniky kotlů nemáme k dispozici. Některé kotle jsou na komunikaci trochu "své", takže rozchození komunikace dá trochu hledání. Bohužel u některých výrobců kotlů není ani moc dobrá komunikace s regionálním zastoupením (technickou podporou). Komunikaci po OT s Baxi jsem už zaznamenal, ale jen ve formě informace od zákazníka, který jej připojoval.
|
|
|
|
|
|
Jindra_K
|
|
« Odpověď #3 kdy: 17.10.2012, 18:46 » |
|
Specifikaci máme k dispozici, na dotaz ji zákazníkům pošleme, ale nemáme ji veřejně nikde umístěnu. Vzhledem k tomu, že se v posledních několika dnech sešlo více dotazů k OT, pokusím se s kolegy co nejdříve připravit podrobnější podporu pro komunikaci s kotli, takže prosím o několik dní strpení ...
|
|
|
|
|
Slavomír Skopalík
Offline
|
|
« Odpověď #5 kdy: 13.11.2012, 05:05 » |
|
Pomoc od Teca neprisla ani pri prime komunikaci (poslali nefunkcni FB, jenz nebyl naprogramovan zcela korektne, dal jiz nereagovali). Nastesti jeden clovek, jenz si nepreje zverejnit sve jmeno mi poslal zaznam komunikace QAA73 s elektronikou siemens.
Pro dalsi uzivatele UC1204 se mozna bude hodit tato informace:
Je to parameter:2
2:Kotel_msg_Type:=1; Kotel_Data_Val:=4; //WRITE_DATA,2,"MASTER CONFIG/MEMBERID",00000000-4,0x00,0x04
Nastavit na hodnotu 4.
Pro Teco: Bylo by mozne, aby modul UC1204 umel i odposlech OT ? Hodne by to zjednodusilo praci. Pokud budete vytvaret nejaky FB, je vhodne, aby tam byli i zakladni statistiky (teploty modulace, pocet startu horaku... + nastaveni memberID, member konfig)
|
|
|
|
Jindra_K
|
|
« Odpověď #6 kdy: 13.11.2012, 09:11 » |
|
Tady si dovolím reagovat na, velmi opatrně řečeno, nepravdu v příspěvku p. Skopalíka.
S podporou zákazníků, kteří OT mají naprogramovaný, jsme začali připravovat FB, který je nutno před uvolněním otestovat na reálném kotli (nejlépe více různých) a zdokumentovat. Toto trvá delší dobu. Proto kolega začal řešit další postup na FB napřímo a poslední mail (reakce na upozornění na chybu související s FB) odeslal bez již následné odpovědi - takže není pravda, že jsme "dále již nereagovali". V současné době je zkomunikováno (dle informací, které se zpět k nám dostanou) již několik typů kotlů vybavených OT. Na přípravě FB i dále pokračujeme tak, abychom nabídli pro další zákazníky snažší řešení komunikace. Uvedené připomínky, za které jsme i v budoucnu rádi, předám kolegům.
|
|
|
|
Slavomír Skopalík
Offline
|
|
« Odpověď #7 kdy: 13.11.2012, 14:57 » |
|
kratka rekapitulace:
Teco poslalo FB Reportoval jsem jim chybu v FB
> >priklad selze pri zapisu id:57 s chybou 6 (invalid value). >Jen pro info, CPU ma firmware 6.8, UC1204 1.1.
reakce na chybu v FB: , id 57 je zápis maximalní hodnoty pro žádanou teplotu TUV. Pokud kotel ohřev TUV nemá, nebo hodnota maximalní teploty MaxTemp není platná je možné, že se kotel brání.
Ano, mohl jsem prilozit i preklad dokumentace, jenz jsem tu odkazoval k E-mailu a popsat, jak maji zpracovavat OT zpravy. Jelikoz jsem vsak predtim odeslal svuj kod, jenz toto dela, tak jsem netusil, ze to musim znovu psat.
25:if Kotel_Msg_Type _Rx=4 then OpenTherm.Boil er_Water_Temp:=UINT_TO_REAL(Kotel_Data_Val _Rx)*0.1; OpenTherm.Boil er_Water_Temp_ Valid:=true; end_if;
Jak by to melo byt: 1. Cteni z OT - pri ztrate spojeni jsou vsehny data invalidovany (idelalni by byla podpora Nan u float point ) 2. Zapis do OT - Flag, jestli je uvedena vlastnost podporovana/zapis dopadl OK
|
|
|
|
|