Těžko říct. Ti co něco umí, nemají zapotřebí se cpát do dobrodružství nějaké aukce či jinak podobně zaměřených portálů. Tito lidi jsou vyhledáváni přímo zákazníky na doporučení.
Rozhodně souhlasím.
Také mám určitou skupinu spolehlivých projektantů a řemeslníků, kterým mohu bez obav práci zadat, ale než jsem tyto kontakty získal, stálo mne to spoustu experimentován
í a rozčilování. Nejhorší to bylo se zedníky, co zedník, to jiný přístup. Člověku pak nezbyde, než si koupit nářadí, knihy a pustit se do díla sám. Tím ztratí spoustu času a zaměstnávat sám sebe je jak známo to nejdražší.
Pro ilustraci pěkná scénka se Zdeňkem Izerem:
http://www.youtube.com/watch?v=AGHzZs7M-pI&feature=relatedCo takový zákazník bez zkušeností? Hlavní výhodu bych viděl v oboustranném hodnocení, které motivuje jak zákazníka, tak zhotovitele ke korektnímu jednání. Pokud zákazník neplatí, brzy posbírá negativní hodnocení a každý se mu vyhne, nebo bude požadovat platbu předem. Zákazník si také může udělat přehled o cenách a nebude pak vyhazovat prvního řemeslníka, že je drahý. Dobře hodnocená firma nebo živnostník zase může nasadit vyšší ceny. Díky systému ověřování poštovních adres je podvádění v takovém systému velmi ztíženo. Zprostředkovat
el také může (za provizi) pomoci při vymáhání pohledávek.