Děkuji, spíš by mě zajímal druhý extrém - na motoru je při určité frekvenci nižší napětí, než by mělo být. Jak se ten motor bude chovat a jak to poznáme?
To se děje, pokud motor provozujeme při frekvenci větší než jmenovité. FM nedokáže dát větší napětí, než napájecí...ale motor by potřeboval větší napětí. Výkon je víceméně konstantní, otáčky stoupají (pokud je motor nezatížen) a moment na hřídeli klesá = pokud zátěž s otáčkami stoupá, tak by se otáčky ustálily na hodnotě, kdy to motor ještě utáhne.
Některé měniče mají přímo režimy pro ventilátory a čerpadla. Ale to se spíše týká přetížení.
Pokud snížíme napětí na měniči, bude moment na hřídeli menší. Opačné funkce se využívá pro zvýšení momentu v nízkých otáčkách (boost režim). V/Hz charakteristik
a nezačíná na 0 V, ale lze ji zvednout.