|
|
|
|
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
Offline
Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B
|
|
« Odpověď #3 kdy: 14.01.2019, 10:52 » |
|
Jirko, já bych to asi tak nepočítal. Nevíš, co tam ti naši vědci vymysleli za převratný technický vyfikundát.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví Návrhy a výpočty umělého osvětlení Návrhy ochrany před bleskem a přepětím Revizní technik E2A, E2B http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602 email: horac@podborany.cz
|
|
|
|
|
František Šohajda
Offline
RT E2-A
|
|
« Odpověď #6 kdy: 14.01.2019, 12:10 » |
|
Tesla řady S má aku o kapacitě 85 kWh. Na to potřebuju asi 100 kWh, protože ztráty.
Nabíječkou 30 kW tedy Teslu natankuju za 3 hodiny.
Počítám něco špatně?
Někde jsem to četl, bylo to v zahraničí a nabíječka byla cca 400-500 kW a auto bylo za cca 12 minut nabyto?? Ale co baterie ? Ty by museli mít extra chlazení a vyřešen únik plynů?
|
|
|
Zaznamenáno
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
|
|
Juraj Rojko
Offline
|
|
« Odpověď #9 kdy: 14.01.2019, 14:42 » |
|
Jako cvičení pro studenty dokonalé, jako komerční produkt to nechápu. 1. Využití solárních panelů + baterií je fajn, ale cena neumožní jakoukoli návratnost. 2. Viz připomínka pana Hudce. 3. Každá nabíječka nabije auto za hodinu. Jde jen o to, jak moc. Pokud se tím myslí úplné nabití, tak by mohli napsat které mají na mysli, protože těch s <30kWh baterií moc není. 4. Nevím jak přišli na běžných 12h. Každý elektromobil má vestavěnou nabíječku, jejíž výkon je úměrný kapacitě akumulátoru a obvykle se pomocí ní dá dobít za mnohem kratší dobu než 12h 5. I kdyby to předchozí neplatilo, tak koncepce doma nabít za hodinu je zcestná. Kdo to potřebuje? Někde jsem to četl, bylo to v zahraničí a nabíječka byla cca 400-500 kW a auto bylo za cca 12 minut nabyto?? Ale co baterie ? Ty by museli mít extra chlazení a vyřešen únik plynů?
Toto jsou zatím extrémní experimentální hodnoty. Prototyp Porsche Mission E zvládne 250kW. Běžný výkon u těch nejlepších sériově vyráběných EV je zhruba poloviční. V Ale jinak ano, baterie mají extra (obvykle kapalinové) chlazení a pokud vím, tak články jsou hermeticky uzavřené, takže žádné plyny neunikají. Důležité je také si uvědomit, že nabíjení velkými proudy probíhá jen v určitém rozsahu nabití akumulátoru, kdy je nabíjení nejúčinnější a akumulátor se tolik nezahřívá. Nabíjecí proud se ke konci velmi výrazně snižuje. Nelze tedy ani jednoduše počítat dobu nabíjení tak, že se dělí kapacita akumulátoru výkonem nabíječky. To je asi 1.500 A. Chtěl bych vidět ten konektor.
Není to 1500 A, ale "jen" 400-500A. Nabíjení při těchto výkonech probíhá při napětí 1kV. Tento konektor můžete vidět v příloze. Jde o výrobek firmy Phoenix Contact, která k tomuto účelu využila standardní CCS Combo s tím, že proudové zatížení bylo zvýšeno z 350A na 500A.
|
HPC.jpg (52.44 KB, 672x672 - prohlédnuto 399 krát.)
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #13 kdy: 14.01.2019, 20:30 » |
|
... Už se těším na ty svítící linky drátů po vesnicích až se objeví pár rychlonabíječe k. ....... a hlavně ty monstra unapájet z běžných rozvodů.
Myslím že sundaváte kalhoty a ještě nevidíte řeku, natož brod. Pokud by se e-auta "namnožila" do takové míry že by vznikla nutnost navýšit kapacitu distribučních sítí, stávalo by se tak postupně a distributor by na požadavky trhu jistě zavčas reagoval, jako se tomu dělo v minulosti a děje se tomu i dnes. Ale dovedu si představit že v nějaké vísce by nedovolil instalaci "nabíječky" u více domů najednou a trvalo by to i pár let, než by se k posílení sítě pro potřeby malé vesničky našel čas. Také je možné že vznikne sdílení nabíjecích stanic, nebo se budou e-auta nabíjet u zaměstnavatelů . Dost dobře si dovedu představit nabití e-auta v práci jako jeden z benefitů od zaměstnavatele zdarma, nebo za malý poplatek. Zatím jsou tato e-auta drahá na pořízení a to je předem vylučuje ze "škatulky" lidové auto, což si můžeme přeložit jako levné auto, které potkáváte na silnici často. Dále nejsou zkušenosti s repasemi akubloků v e-autech a jejich pořízení v bazaru za "lidovou cenu" je rizikem a tedy si nákup takového auta každá důkladně rozmyslí. Zachoval bych klid a vyčkal co nám připraví nové technologie. Třeba to nebude tak horké. Jak už se zde psalo. Možná už za rok zjistíme že se jedná o slepou vývojovou větev, nebo půjdeme slepou uličkou dalších 10 let než to zjistíme. Možná to slepá větev nebude, jen se namísto aukumulátoru do e-aut vloží jiný zdroj energie. Možná se bude "sát z vesmíru", možná půjde o malou jadernou elektrárnu, nebo nějaký jiný zdroj energie, který ještě neznáme. Nechme věštění, protože každý náš pokus hádat budoucnost nám bude za 10 let jen k smíchu, vzhledem k překotnému vývoji technologií. Koho by před cca 20 lety napadlo že internet budeme tahat sebou v mobilním telefonu, 3D televize neznamená rozměr 50x50x50cm, nebo že přijde čas kdy se diesel dostane na černou listinu a podobně.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Jiří Schwarz
Offline
|
|
« Odpověď #14 kdy: 14.01.2019, 20:43 » |
|
... Ve specifikaci CCS je napětí do 1000V a proud do 500A už nyní. Pouze celkový výkon je omezený na 350kW (nevím proč).
Tak jen doufám, že ty nabíjecí stojany budou od stojanů s benzínem dál, než je to na jedné "kombinované stanici" u Humpolce... Protože cítím, že někdy se nějaký ten blesk objeví...
|
|
|
Zaznamenáno
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #15 kdy: 14.01.2019, 20:50 » |
|
Jako laboratorní cvičení hezký, ale... Dobíjení vestavěných aku a konzervace akumulátorů bude žrát ze sítě trvale, protože málo slunce. Pravda, pozvolna nabíjený vestavěný aku pak omezí ráz do sítě při připojení EV. Když budou vybité vnitřní aku, pak při nabíjení auta předpokládaným výkonem bude hlavní jistič 3x32A málo. Super, zvláště když dnes ti praví sklaní eko a spořiči preferují 1x16 a přednostní relé Mít ve sklepě věc, která má potenciál (kdoví jaké aku, kvůli snížení ceny) napalmu, taky není úplně super. Ekonomická návratnost nereálná, součet všech energetických ztrát v přeměně významný (možná snížitelný využitím odpadního tepla k "vytápění"), ekologický přínos žádný, resp. zmařen samotnou výrobou a následnou recyklací komponent (FV, AKU...) A jak už padlo, sekunderky to ve větším rozsahu neunesou, nemluvě o nežádoucích zpětných vlivech. Posílení sítí na distribuční hladině probíhá, ale v případě EV by se jednalo rovnou o výstavbu nových DTS, zahrabání všeho do země, vyhrabání a posílení toho, co už v zemi ze, ale nestačí (např paprsky, kde je 120 AXKE, ale 100A jištění a doposud na 10 chalup stačí). Distributor to udělá, ale složí se na to všichni. To je systém jak u dotací, pokřivuje to trh a kazí morálku chronických platičů daní, kteří nejsou vyvolení k čerpání. Jsou-li si výrobci, prodejci a fanatičtí propagátoři evozítek natolik jisti svou vizí, nechť svou jistotu projeví činy a posílení DS zainvestují a pak mohou od distributora požadovat desátek za každou kWh, která byla použita pro nabití EV.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Juraj Rojko
Offline
|
|
« Odpověď #16 kdy: 14.01.2019, 21:00 » |
|
Koho by před cca 20 lety napadlo že internet budeme tahat sebou v mobilním telefonu... Např. Billa Gatese. Předpověděl to v roce 1995 v knize The Road Ahead. (Česky vyšlo jako Informační dálnice.) Když jsem tu knihu před 20+lety četl, tak mi to přišlo jako dost směšná a nerealizovatel ná utopie. Ale popsal to naprosto přesně. Vysokorychlost ní mobilní připojení, chytré telefony, multimédia, televize přes Internet. Všechno to, co tvoří dnešní Internet tam je. Jsou lidé, kteří vidí dopředu hodně daleko a hodně přesně. A myslím, že se dá i dost dobře odhadnout, kteří lidé to jsou.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
|