- všude, kde byl trvale potenciál N, byl vodič světle modrý
Podle mne přece v řídícím obvodu potenciál N mít nikdy nemůžete, jedině potenciál PE.
N - střední vodič je
pracovní vodič ať už klasicky střídavý, či stejnosměrný. Takže připojení "studeného" konce A2 cívek stykačů na N šínu je hrubá závada. Na N vodiči můžete mít občas proti PE pěkně vysoké napětí, to my jsme zvyklí na TN-C-S soustavu a tam je to na PEN propojeno. A jsou stejnosměrné výkonové obvody pohonů za můstkovým usměrňovačem napájeným přímo ze sítě, kde záporný vodič je určen jako střední je světle modrý a na něm potenciál PE zaručeně není.
Právě to ukostření zemní strany řídících obvodů pouze v jednom bodě na
svorkovnici XB je výborná diagnostická a revizní pomůcka. Pokud se stroj začne chovat "podivně", jedna z prvních zkoušek je, jestli někde není prolitá či šponami prošpikovaná část řídícího obvodu. Na vypnutém stroji odpojíte žlutozelený vodič od XB, a OŠ(obyčejným šlusmetrem) nebo OO(obyčejným ohmmetrem) zjistíte, jestli jsou řídící obvody izolovány od země. Pokud tam nějaký svod je, odpojíte dále z XB jednotlivé zemní stany řídících obvodů.
Pokud je to u VW
a svod naměříte mezi růžovým
vodičem a PE, začnete pátrat v řídících obvodech stejnosměrných, pokud je mezi šedým
a PE pátráte v řídících obvodech střídavých.
Ve složitějších strojích je těch "růžových" a "šedých" na XB připojeno více(od každého zdroje jeden) a tak se vám to hledání pouhým proměřením a postupným odpojováním na této XB svorce ohromě zjednoduší další pracný postup. Je to dobře vymyšlené ale aby to fungovalo smysluplně, musí být vodiče na XB jdoucí označeny, ze kterého zdroje jdou..