Délky vinutí cívek kotvy nejsou stejné, první civky jsou kratší.
Vycházel jsem z toho, že vinutí je po celém obvodu souměrné (když vezmu lamelu po lamele kolem dokola, měl bych mít zhruba pořád stejný odpor).
Ten dotaz byl asi od laika a nevím jestli je schopen změřit to doporučeným způsobem při sníženém napětí. Je pravdou, že při většině oprav zjistím nejspíše už přerušené (spálené) vinutí kotvy a to orientačně zjišťuji pouze Digiohmem a jinak používám Pruflex .
Když už se z nějakého důvodu rozhodnu měnit stator, tak kontroluji i ložiska, krátké uhlíky, vypálený komutátor apod. to je samozřejmost!
Pokud tedy je nový stator; komutátor, ložiska a uhlíky v pořádku, stroj silně jiskří (nutno vizuelně posoudit) tak asi opravdu ten závitový zkrat.
Když bych měnil uhlíky je někdy potřeba je zaběhnout, zvláště pokud jsem třeba lehce přetočil komutátor. Rovněž když uhlíky při montáži neusadím stejným způsobem mohou zpočátku jiskřit také než se zaběhnou v nové poloze.
Pokud má jen těžký a poslechem i hlučnější chod, zkusil bych ještě pro jistotu znovu rozebrat a pečlivě sestavit.