Diskuse Elektrika.cz

Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici => Plánování, úvahy, vysvětlení, pochopení principu, rozhodování o tom, co si přeji, potřebuji, chci ... => Téma založeno: jirka2504 09.12.2013, 08:57



Název: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: jirka2504 09.12.2013, 08:57
Jako každou zimu, tak i tuto budu řešit stejný problém a to ten, že moje auto stojí u paneláku a moc s ním nejezdím, tudíž dochází k postupnému vybíjení akumulátoru v autě.
Bydlím ve třetím patře paneláku, před nímž je úzká silnice a pak už parkují auta.
Vyndávání akumulátoru a opětné nandávání je docela pracné, takže mě napadlo, jestli nedobíjet auto na místě, natažením kabelu z mého balkónu na strom, který stroj za auty a pak už přímo k autu.
Chápu, že bezpečnější by bylo netahat k autu kabel s 230V, v autě nabíječku a nabíjet akumulátor, ale mít nabíječku na balkoně a tahat kabel s nízkým napětím, který by se připojil přímo do baterie.
Jen nevím, jestli by při tomto způsobu nedošlo v kabelu k takovému poklesu napětí, že bych prostě ten aku nenabil.
Šlo vy celkově o cca 15-20 m .


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Roman Šafránek 09.12.2013, 09:06
Kabel na strom... to asi raději ne, 230V už vůbec ne.
Asi bych baterii dobil před zimou, možná ještě 1x v průběhu zimy, případně bych auto občas nechal "trošku projet",  ono to bude levnější než ten přívodní kabel...

Případně se prodávají malé solární panely do auta určené k udržování nabité baterie. Jak dobře to funguje ale nevím, taky bych se asi bál nenechavců.


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 09.12.2013, 09:20
Jakýkoliv kabel přes komunikaci podléhá stavebnímu povolení. Musel byste mít souhlas stavebního úřadu a ten nejspíš nedostanete. Už kvůli uchycení kabelu na stromě.

Solární nabíječka dodá několik desítek mA a to podle mě stačí na udržení energie v akumulátoru.

Jak psal kolega, tak nejlepší nejenom pro autobaterii je jednou za 14 dní se projet alespoň 50km.


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Roman Šafránek 09.12.2013, 09:32
Navíc si myslím, že baterie v dobrém stavu vydrží i v zimě víc jak měsíc. Pokud to nevydrží, tak je to známka jejího konce a je potřeba ji vyměnit.


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Šipeky Michal 09.12.2013, 09:34
Ak máte akumulátor v normálnom (dobrom) stave, tak ho stačí nabiť raz, maximálne dva krát - aj to len pre váš dobrý pocit - za celú zimu. Vyberte ho z auta, nechajte pár hodín ohriať na teplotu okolia v byte alebo pivnici a nabite ho. Nešpekulujte s privedením napätia k autu, nestojí to za to. Ak akumulátor ktorý je riadne nabitý nenaštartuje auto po 1-2 mesiacoch státia v bežných podmienkach, tak máte problém s autom alebo akumulátorom ktorý časté dobíjanie akumulátora nerieši.

edit: Pán Šafránek ma predbehol...  ;)


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 09.12.2013, 09:46

Doplním.
Jedna věc je stav akumulátoru a druhá odběr, který může existovat i při parkovaném vozidle.
I když asi nebude Sherlog a Kniha jízd váš případ zkontrolujte, zda tam nemáte nějakého ampérového žrouta.
Pak to solárko je plně dostačující.


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Václav Třetí 09.12.2013, 09:58
Je třeba změřit odběr do různých pamětí elektroniky vozidla, autorádia a dálkového ovládání či alarmu. Všechny tyto drobnosti dovedou znehybit auto s menším akumulátorem (maloobsahové benzinové vozy) během 14 dnů až měsíce.

 Je také třeba eliminovat různé špatně zapojené drobnosti. K neviditelnému žroutu energie patří autoanténa s předzesilovače m, pokud ji při montáži někdo zapojil na trvalý přívod k baterii místo na tento účel určený vývod radia, který se s radiem také vypíná. Tato závada umí pozlobit velice, odběry těchto antén jsou v řádu 20 až 50 mA a auto nejde natočit už třeba za týden.

K původnímu dotazu: přes veřejné prostranství nelze nic natahovat a zavěšovat na strom, nehledě na to, že by v délce 20 m musely být použity docela silné vodiče k omezení úbytků. S ohledem na mechanickou pevnost vodičů by musel být použit také nějaký napínací systém (lanko),  aby byla zajištěna dostatečná pevnost ve větru a v tomto ročním období i při námraze.


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Hynek Havliš 09.12.2013, 10:09
Já občas - když jedu na delší dobu pryč - prostě baterku odpojím (stačí jeden z kabelů) a nechám v autě. Tím mi z ní zaručeně nic v autě nic neodebírá. Má to i nevýhody, nefunguje centrální zamykání (zamknu před odpojením napětí),  alarm, obvykle se zblázní hodiny a kalendář. Taky to neřeší samovybíjení.
Záleží, jak moc vám výše uvedené vadí, ale uděláte to za chvilku a možná i bez nářadí (dle typu připojení na vývod baterie).


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Jaroslav Hasala 09.12.2013, 10:13
Jeden známý tento problém vyřešil určitou úpravou automobilu, přidal si tam vodiče, tak aby bylo možné velmi jednoduše paralelně připojit druhý (nabitý) akumulátor.
Měl to takto připraveno v obou autech, které používal.
Pomáhá to při studených startech, zejména u dieselových automobilů.
V praxi to probíhalo tak, že nabitý náhradní akumulátor byl doma, v teple a vytahoval se jen v případech, kdy to bylo zapotřebí.  
Pokud je ovšem původní akumulátor úplně vybitý vybitý, je výhodnější ho odpojit, nastartovat z náhradního akumálátoru a pak teprve znovu připojit původní akumulátor.

Osobně spoléhám spíše na určitou péči o akumulátor a v nouzi na startovací kabely. Pozor ovšem na levné "demoverze" těchto kabelů, ty jsou úplně k ničemu.


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 09.12.2013, 10:25
Známému takto vytřískalo akumulátor hands-free. Za tři týdny byl na suchu. Hledali jsem to postupným měřením odběru v pojistkové skříňce.

Pokud budete odpojovat baterii, vždy odpojte mínus pól. Zkrat plus pólu na kostru by nemusel dopadnout dobře.


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Lubomír Jindra 09.12.2013, 14:45
K úspoře baterie - i když je klíček vytažený ze zapalování a dveře zavřené, stále jsou některé systémy v pohotovostním režimu a odebírají proud. Klidně i 1A. Takže po vystoupení je dobré ihned zamknout a zhruba do minuty tyto systémy postupně "usnou".


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Šipeky Michal 09.12.2013, 15:36
K úspoře baterie - i když je klíček vytažený ze zapalování a dveře zavřené, stále jsou některé systémy v pohotovostním režimu a odebírají proud. Klidně i 1A. Takže po vystoupení je dobré ihned zamknout a zhruba do minuty tyto systémy postupně "usnou".

Asi nikto nepozná všetky autá, ale toto tvrdenie nemožno považovať za všeobecne platné. Trúfnem si dokonca tvrdiť, že u väčšiny áut toto neplatí.


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Roman Reinisch 09.12.2013, 15:39
Zajímavé a hlavně aktuální téma - zima  :(

Osobně za mrazů baterii z vozidla vyjmu když vím, že nikam nepojedu několik dní v řadě a baterii uložím v garáži. Tam může být možná okolo 5 stupňů Celsia.
Baterie zatím slouží už 8 let a doposud bez obtíží. Vlastně jsem jí dobíjel jen asi 2 x (viz doporučení výrobce pro udržování akumulátoru) v zimním období.

Možná bych tedy doporučil kombinaci přechozích rad a to - baterii za mrazů ve vozidle odpojit, vyjmout a uložit do interiéru (zadní zavazadlový prostor) a dobře jí "zateplit" tedy po obvodu pláště obalit několika vrstvami, ideální by mohl být navíc polystyrenový box. Mám takový přepravní box na potraviny o obsahu asi 30 l a v případě zájmu vám rád zašlu. Nemělo by dojít k žádnému riziku pokud se použijí vyhradně nevodivé materiály s dobrými tepelně izolačními vlastnostmi. Baterie by si tak ve vyšší teplotě (cca 0-5 stupňů Celsia) měla udržovat vyšší životaschopnos t. Ale to celé mohou potvrdit anebo vyvrátit odborníci.


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Fuk Tomáš 09.12.2013, 16:49
... baterii za mrazů ve vozidle odpojit, vyjmout a uložit do interiéru (zadní zavazadlový prostor) a dobře jí "zateplit" tedy po obvodu pláště obalit několika vrstvami, ideální by mohl být navíc polystyrenový box....
Když se v tom zateplení zabydlí myši, tak tu baterku budou hřát - tomu rozumím. Ale co když se nezabydlí?


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: František Šohajda 09.12.2013, 16:56
Jeden "expet" měl na parkovišti vytáhnutý kabel z V.O. sloupu, vedle kterého měl trvalé stanoviště svého auta.....
Přes dveře  měl zacvaklý kabel a v autě  měl dobíječku v autozásuvce... ..
Jak tak to zavíral do dveří, jednou to zajiskřilo večer a bylo tma.....tak na to přišli pracovníci opravující VO.... (zle)


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: David Hruda 09.12.2013, 16:57
Na minulém autě (Ford Focus 1.8TDDi) byl do jeho prodeje původní akumulátor (2003-2011),  auto nikdy nebylo v garáži a nikdy jsem nezaznamenal jediný problém. Na Felicii předtím to samé, na dalších autech (nejsou zatím tak stará) taky žádný problém.
Opravdu má smysl se tím zabývat?


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Jan Alin 09.12.2013, 17:00
Když se v tom zateplení zabydlí myši, tak tu baterku budou hřát - tomu rozumím. Ale co když se nezabydlí?

 :D Hnedle jsem si vzpomněl na nanukový dort v peřinách u babičky, když neměla lednici.  :D


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Jan Alin 09.12.2013, 17:07
Na minulém autě (Ford Focus 1.8TDDi) byl do jeho prodeje původní akumulátor (2003-2011),  auto nikdy nebylo v garáži a nikdy jsem nezaznamenal jediný problém. Na Felicii předtím to samé, na dalších autech (nejsou zatím tak stará) taky žádný problém.
Opravdu má smysl se tím zabývat?

Když se s autem jezdí, není to žádný problém. Když je auto přes zimu používáno jen na občasné popojíždění a v klidu elektronika bere cca 15mA, stačí když se k tomu přidá mráz a nafťáka po měsíci nenatočíte. U jednoho auta jsem problém nezažil, u druhého mám přesně stejný problém. Měl bych to i kde napojit, jen netuším jakou nabíječku použít k nabíjení bez odpojování baterky, neměl by někdo nějaký typ?


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Vít Rotrekl 09.12.2013, 17:58
Když se tu někdo zmínil o různých vypínání systémů v autě. Tak u mě (Fiat Scudo r.v.2009) to funguje takto: Po vypnutí motoru (i při zapnutém klíčku) funguje nějakou dobu všechno (rádio, osvětlení, stahování oken...) po nějakém čase (ten je proměnlivý) se na displeji displeji objeví hláška "ECONOMY MODE" a přestane vše fungovat. Ten čas je proměnlivý, z toho usuzuji, že je v autě nějaký systém, který monitoruje napětí na baterce a ten při poklesu pod nějakou nastavenou mez nepotřebné obvody vypne. Centrální zamykání funguje stále. I když nedávno se mě stalo, že jsem byl někde na montáži a měl jsem celý den otevřené páté dveře u auta, a když jsem je zavřel a chtěl centrálem na DO zamknout tak to nešlo, pouze klíčkem. Po nastartování a dojetí domů cca 80km, vše fungovalo normálně. I ráno jsem bez problémů odemčel DO a nastartoval. Jasně je to "nový" auto, ale trošku mě to překvapilo. Možná je na čase nechat zkontrolovat baterku jestli má tu kapacitu co má mít. No blíží se mrazy, tak uvidíme co to udělá :) Zatím nebyl problém natočit i po dvou třech dnech, kdy auto stálo venku a teplota se přes den nepřehoupla nad -10°C a v noci klesala někam k -25°C.


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Lubomír Jindra 09.12.2013, 18:01
Asi nikto nepozná všetky autá, ale toto tvrdenie nemožno považovať za všeobecne platné. Trúfnem si dokonca tvrdiť, že u väčšiny áut toto neplatí.

Octavia II.  ;)


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Fuk Tomáš 09.12.2013, 18:21
...Měl bych to i kde napojit, jen netuším jakou nabíječku použít k nabíjení bez odpojování baterky, neměl by někdo nějaký typ?
Je potřeba použít nabíječku, která nenabíjí až do klasických znaků plného nabití, ale při svorkovém napětí cca 14,4 V přejde do udržovacího režimu. Případně použít nabíječku, která má pouze funkci udržovacího nabíjení (trickle charger).
Konkrétní typ vám nedoporučím, anžto takovéhle věci si bastlím  :D Ale napište strejdovi G udržovací nabíječka anebo trickle charger a nestačíte vybírat.


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Jiří Schwarz 09.12.2013, 19:15
Je potřeba použít nabíječku, která nenabíjí až do klasických znaků plného nabití, ale při svorkovém napětí cca 14,4 V přejde do udržovacího režimu. Případně použít nabíječku, která má pouze funkci udržovacího nabíjení (trickle charger).
...
Dříve bylo "jedno pravidlo",  dnes záleží na provedení baterie.
Dost často mají výrobci na AKU baterii uvedeno doporučené maximální nabíjecí napětí.
Pokud jsou to "zapouzdřené" baterky, tam se nedá nabíjet "dokud nezačne plynovat".
Tam je zpravidla omezeno napětí na 14,4V pro "Cyclic Use",  tedy režim nabít, vybít a to pořád dokola nebo 13,8 - 14V pro "StandBy Use",  to znamená že je baterie držena v nabitém stavu trvale na nějakém napětí. To je i režim v autě při nastartovaném motoru (takže s číslem 13,8 jste se jistě již setkali).

Pokud v autě není žádný spotřebič, který by AKU baterii vybíjel, a jde jen o to, aby i v mrazu zůstala připravena, dělaly (bastlily) se 2 obvody.Jeden po nějakém řase zatížil baterii krátkým impulsem vyššího proudu, čímž se aktivovaly elektrody. Druhý odebral nějakou energii, zvýšil napětí a pak tu energii formou dobíjecí špičky do baterky vrátil.
Kdysi jsem to stavěl, ale ne pro mě a tak osobně dlouhodobější zkušenost s funkcí a účinností nemám.


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Jan Alin 09.12.2013, 19:34
Moje nabíječka při nabití má přepnout do udržovacího režimu, přesto mě při prodeji řekli, že baterii mám odpojit, že riskuji zničení elektroniky auta když to neudělám. Proč to prodavač nevysvětlil. Odběr elektronika má a předpokládám, že kdybych sbastlil zdroj 13,8V s omezeným proudem cca 20mA, tak by to mělo stačit. Zkoušel jsem zapojit strýce Googla, ale množství názorů a zdrojů je dost nepřeberné a chaotické. Zkusím se tím probrat přes svátky, ať přijdu na jiné myšlenky.


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Jiří Schwarz 09.12.2013, 19:40
... Odběr elektronika má a předpokládám, že kdybych sbastlil zdroj 13,8V s omezeným proudem cca 20mA, tak by to mělo stačit. ...
Je dobré ošetřit výstup zdroje.
Některým stabilizátorům vadí, když se odpojí vstupní napětí a na výstup se "vrací" napětí z baterie.
Běžně se používají 2 možnosti:
- dioda z výstupu stabilizátoru zpět na vstup
- dioda mezi výstupem stabilizátoru a AKU baterií


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Fuk Tomáš 09.12.2013, 20:40
Pokud v autě není žádný spotřebič, který by AKU baterii vybíjel, a jde jen o to, aby i v mrazu zůstala připravena, dělaly (bastlily) se 2 obvody.Jeden po nějakém řase zatížil baterii krátkým impulsem vyššího proudu, čímž se aktivovaly elektrody. Druhý odebral nějakou energii, zvýšil napětí a pak tu energii formou dobíjecí špičky do baterky vrátil.
Tenhle bazmek by měl zastavit, případně snad i údajně mírně zvrátit sulfataci. To neřeší primární problém zimních startů, kdy se baterka nestačí během kratších jízd "plně" nabít. (To "plně" dávám do uvozovek, protože v autě se nikdy baterka nenabije plně.) Nejde o to, že by alternátor nedal dost proudu, ale o to, že při palubním napětí 14,0-14,2 V si baterka moc proudu nevezme, zvlášť když je prochladlá. Proto se i při použití těchhle desulfatačních udělátek doporučuje připojit na baterku tu udržovací nabíječku.


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Maroš Klein 10.12.2013, 06:05
Tak som sa tu dozvedel, že odpojiť batériu ani pri novších typoch áut nie je vlastne žiadny problém, čo som si donedávna aj sám myslel. :)
Len teraz neviem, čo myslel prijímací technik v servise tým, že po každom odpojení batérie je potrebné vykonať diagnostiku bezpečnostných systémov z dôvodu možnej zmeny nastavených parametrov.
Poslednýkrát som kedysi dávno prehadzoval batériu z nejakej škodovky do žiguli, či naopak, teraz mi to vychádza tak nejako ako p. Hrudovi. 
Nuž, ale každé odborné fórum bez malej odbočky k autám a ženám je absolútna nuda pre niekoľko vyvolených suchárov.  8)


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Václav Třetí 10.12.2013, 08:52
V různých novějších autech jsou obvody, které něco kontrolují, poměrně dost dlouho v provozu i po opuštění a zamčení vozidla, prozatím jsem zjistil, že nejdéle to trvá Fabii, tam se něco děje asi 25 min, než se elektronika uspí. To bývá problém při použití alarmů, které reagují na změny napětí akku. Největší odebíraný proud po zamčení vozidla jsem zjistil u Mitsubishi Grandis a to zhruba 9A více jak 2 min. po uzamčení vozu. Po ukončení těchto testovacích procesů se u většiny vozidel sníží odebíraný proud na hodnotu v desítkách mA, někdy i pod 10 mA.


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Fuk Tomáš 10.12.2013, 09:16
Len teraz neviem, čo myslel prijímací technik v servise tým, že po každom odpojení batérie je potrebné vykonať diagnostiku bezpečnostných systémov z dôvodu možnej zmeny nastavených parametrov.
No tak třeba v mém autě (Mazda) je po odpojení a znovupřipojení aku třeba:
- provést aktivaci TCS, ABS (nastartovat, vytočit volant na doraz doprava, pak zpátky, chcípnout, nastartovat)
- načtení koncových poloh el. spouštění oken
- nastavit palubní hodiny
- uživatelské nastavení autorádia (stanice, různé režimy atd.)
Ostatní autodiagnostik a proběhne automaticky sama.


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Rozmahel Vladimír 10.12.2013, 09:24
...Len teraz neviem, čo myslel prijímací technik v servise tým, že po každom odpojení batérie je potrebné vykonať diagnostiku bezpečnostných systémov z dôvodu možnej zmeny nastavených parametrov.

Směrodatný je návod k obsluze auta od výrobce.


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Maroš Klein 10.12.2013, 10:35
...
- provést aktivaci TCS, ABS (nastartovat, vytočit volant na doraz doprava, pak zpátky, chcípnout, nastartovat)
- načtení koncových poloh el. spouštění oken
- nastavit palubní hodiny
- uživatelské nastavení autorádia (stanice, různé režimy atd.)
Ostatní autodiagnostik a proběhne automaticky sama.
Hm...,  takže obchodná politika. Malá odbočka od témy a hneď je o jednu cestu do servisu menej.  8)


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: František Šohajda 10.12.2013, 12:50
Za svého mládí   ;D jsem se nadělal takových udržovacích dobíječek z traf na kontrolky T6.....dodnes jsem jej někde viděl v činnosti přes zimu....měli 2W ,jednu diodu, trafo 230/24W.....tudíž skoro žádnou spotřebu..
Ale tam je předpoklad zásuvka .....


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Jiří Schwarz 10.12.2013, 14:21
A jsou auta (jako třeba Škoda Felicia a mnoho dalších),  kde se to dá vrazit do zásuvky pro zapalovač a nemusí se nic složitě připojovat...
Ale jsou auta (Fiat Seicento a mnoho dalších  novějších),  kde po vytažení klíčku dojde k odpojení zásuvky... Někdy je to škoda, že nejde využít...


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Joscer 26.09.2015, 19:50
V různých novějších autech jsou obvody, které něco kontrolují, poměrně dost dlouho v provozu i po opuštění a zamčení vozidla, prozatím jsem zjistil, že nejdéle to trvá Fabii, tam se něco děje asi 25 min, než se elektronika uspí. To bývá problém při použití alarmů, které reagují na změny napětí akku. Největší odebíraný proud po zamčení vozidla jsem zjistil u Mitsubishi Grandis a to zhruba 9A více jak 2 min. po uzamčení vozu. Po ukončení těchto testovacích procesů se u většiny vozidel sníží odebíraný proud na hodnotu v desítkách mA, někdy i pod 10 mA.

Škoda tovární rádia měla svého času možnost nastavit až 120 minut po vypnutí (TIM standby),  že nahrávala "zelenou vlnu" do své paměti, podobně i tovární 2DIN navigace od Blaupunkta... A že ta žrala docela fest..

Také se občas u starých kousků spečou relátka a při odstavení vozu se neodpojí vše, co má... Do pár dnů batt. Kaput. Setkal jsem se s tím...

Od Octavie 2 výš (diag. can bus) auta mají myslím možnost jednoduše přes diagnostiku (nutný vcds diag. kabel pro can bus) odstavit systémy pro dlouhé stání na dvoře prodejců, napájí se pak jen určité systémy jako zámky a alarm...
----

NABIJEČKA

nakupniokno.cz/28-nabijecky-autobaterii

Co říkáte na tyhle nabíječky GZL50 (30Amp za 1499,-) nebo BSC-600 BJC (90A, 480A start za 3990,-) viz odkaz výše...

Znáte nějakou svářečko nabíječku za podobnou cenu?

Přišel jsem o stávající Einhell (přejeli mi ji) a tyhle mají nejlepší poměr cena/výkon (ne pro udržování, ale pro rychlé dobití)... Bohužel se mi nepodařilo zjistit, kolik tlačí v režimu MIN a jak funguje regulace.

Ps: Altík v osobáku taky valí 150A a v dodávce 250A... Uvažuji do budoucna o 200Ah baterii, tak proto mě láká něco silnějšího...


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Joscer 27.09.2015, 22:08
Nikdo nic??

Našel jsem tyto svářečky:

Svářečky:

TNZ TT 116 - PB nabíjí proudem 40 A ,  vaří 20% 110 A ... 5869,-
TNZ TT 142 - PB nabíjí proudem 70 A ,  vaří 35% 140 A ... 6263,-
www.tnzcz.com

Elektrokov Znojmo (socialistické trafo svářečky):
JS 90-1 Standard - 380V, 120A
JS 90-2 Trend - 380V, 155A
JS 90-F Triumf - na 380 + 220V, 160A
JS 90-FN Kombi - 380 + 220V + nabíjení autobaterií 6/12V - 6A (prodává se na bazarech tak za 3000,-)

Takže to asi nemá cenu kombinovat, není to moc efektivní ....


----
Ty GZL trafa jste nemel nikdo v ruce? Papirove parametrove vs. cena to vypada pomerne pekne....


Název: Re: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
Přispěvatel: Joscer 27.09.2015, 22:14
Nejde edit, takze jeste liNk na vyrobce one 30A 12V nabijecky za 1490,- kde je cela rada s technickymi parametry pekne v tabulce:

http://www.jubaweld.com/product-show.asp?id=744

Co elektrikari na to?