|
Radim Strycharski
Offline
|
|
« Odpověď #1 kdy: 10.12.2015, 19:57 » |
|
Nějak mě nenapadá žádné opodstatnění pro jiskřiště u dvou uzemnění, které jsou v zemi ve vzdálenosti 1 metr od sebe a navíc když mají obě sloužit pro stejné zařízení. Právě naopak; s ohledem na možnost ochrany před krokovým napětím ekvipotenciáln ím prahem, který doplněním druhého uzemnění vznikne, bych viděl spojení obou uzemnění prostřednictví m jiskřiště jako nevhodné. Oddělovací jiskřiště se používají při spojování různých částí konstrukcí u mostů. Tam to vidím jako důležité zařízení pro zamezení možných bludných proudů, které by se třeba mohly na most zavléct dodatečnou instalací elektrického zařízení. Je to určitě důležitá oblast elektrotechnik y, ale nezaznamenal jsem, že by kolem toho bylo nějak přehnaně moc literatury, norem, že by to bylo někdy téma na školení a už vůbec že by se to někdy objevilo na zkouškách.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
|
|
|
|
Jiří Schwarz
Offline
|
|
« Odpověď #5 kdy: 11.12.2015, 00:05 » |
|
Jak daleko od "dráhy"? Jaká trakce?
U elektrifikovan ých tratí je problém v tom, že je dobře uzemněný bod, kde odchází napětí z napájecí stanice. Vlak má "dost velkou spotřebu", takže na kolejích, které fungují jako zpětné vedení, vzniká nějaký úbytek napětí... Pokud bychom cokoliv, co je spojeno s kolejemi, spojili s PE (PEN) nebo nějakou "dobrou zemí", ty zpětné trakční proudy si hledají všechny vodivé cesty. A to je běžný provozní stav, při nějaké mimořádné události je to X-krát výraznější... Takže jiskřiště je třeba v takovém prostředí možným řešením, aby nám zbytečně netekly zpětné trakční proudy kudy nechceme. Ale pokud se dostaneme desítky metrů od kolejí, už by to tam neměl být tak výrazný problém.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|