Milan Ž.
|
|
« kdy: 21.06.2008, 20:02 » |
|
Dostala se mi do ruky strunová sekačka na 230V, s tím, že se tato sekačka točí ale nemá žádnou sílu, rozebral jsem ji tedy, proměřil kompletně elektromotor (vinutí statoru i rotoru) a vše v pořádku (vždy stejné odpory vinutí). Tak jsem tedy zkontroloval přítlak uhlíků, jejich stav, vyčistil co se dalo... Složil jsem sekačku, zapnul a stále stejně líný motor.
Moje otázka tedy je kde mohu ještě na motorku hledat chybu. Je to už druhá taková sekačka co mám v rukou, prvního majitele jsem přesvědčil, že je lepší koupit novou, tento ale chce opravu...
|
|
|
|
Pavol2605
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #1 kdy: 21.06.2008, 21:03 » |
|
Medzizávitový skrat na statore alebo vadný rotor-kotva.
|
|
|
|
|
|
|
Milan Ž.
|
|
« Odpověď #4 kdy: 22.06.2008, 10:47 » |
|
Jedná se o sekačku od výrobce Mc Culoch, motor je o výkonu 500W a kondenzátor tam žádný není, později dám i fotky
|
|
|
|
František Leopold
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #5 kdy: 22.06.2008, 11:10 » |
|
Naní to náhodou nějaký ten baumaxový typ? U těch by mne ani nepřekvapilo, kdyby uváděných 500 W byla kachna a skutečný příkon byl daleko menší. V tomto případě bych s majitelem probral, zda by Vaše oprava nestála víc, než nová sekačka. Nešla by vyreklamovat?
|
|
|
|
|
Milan Ž.
|
|
« Odpověď #7 kdy: 22.06.2008, 11:51 » |
|
Nevypadá na to, že by byla dříve rozebíraná. Opravdu se nejedná o baumaxový tip. Kdyby to nebyla pořádná sekačka, tak by nemělo cenu ji opravovat, je stará kolem tří let takže už po záruce (tak je to dnes skoro se vším). Vzhledem k tomu, že před těmi třemi lety byla její pořizovací cena 5000Kč tak ji chce majitel opravit (dnes za tu cenu už má benzínovou, ale jejich kvalita...). Motor je velmi jednoduché konstrukce... S kvalitními kuličkovými ložisky, mimochodem ty jsou i po těch třech letech jako nové. Jdu to vyfotit.
|
|
|
|
Milan Ž.
|
|
« Odpověď #8 kdy: 22.06.2008, 17:12 » |
|
Tady jsou ty fotky...
|
|
|
|
|
Milan Ž.
|
|
« Odpověď #10 kdy: 22.06.2008, 18:44 » |
|
Nejsou potrhané přívody, měřil jsem odpory vždy mezi dvěmi sousedícími ploškami na komutátoru a vždy jsem naměřil stejný odpor od 17,1 do 17,3ohmů spíš to tipuji na závadu na statoru, zítra vezmu přesnější měřák, doma mám pouze ten univerzální, v práci pořádný a za podstatně víc peněz...
|
|
|
|
|
|
Milan Ž.
|
|
« Odpověď #13 kdy: 22.06.2008, 19:54 » |
|
Tak už vím, kde může být chyba, zkusím to změřit pomocí toho proudu a uvidím, měřil jsem pouze odpory cívek, ale v měřáku je pouze 9v baterie a kdo ví, jak dlouho už jí tam mám. Zkusím laboratorní zdroj a pořádný multimetr, ať nedávám převinout celý motor, když bude stačit třeba stator....
|
|
|
|