|
|
|
|
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
Offline
Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B
|
|
« Odpověď #3 kdy: 11.02.2016, 12:03 » |
|
Stačí špatně osvětlený přechod pro chodce a neštěstí je hotové. Dnes v 7:00 hod jsem potkal ženskou na neosvětleném kole, jak si to valí k domovu z noční šichty. No být myšlenkami někde jinde, měla to za sebou. Řval jsem na ní tak, že si zřejmě ušpinila textil, ale zase si to alespoň bude pamatovat. A veřejné osvětlení nikde. Přitom je to frekventovaná komunikace jdoucí z výrobního závodu do cca 300m vzdálených Podbořan.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví Návrhy a výpočty umělého osvětlení Návrhy ochrany před bleskem a přepětím Revizní technik E2A, E2B http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602 email: horac@podborany.cz
|
|
|
Jiří Schwarz
Offline
|
|
« Odpověď #4 kdy: 11.02.2016, 16:06 » |
|
Jak naznačil Pavel,¨ chodci by měli být zodpovědnější, cyklisté samozřejmě také a tam, kde se předpokládá pohyb osob, mělo by být dostatečné osvětlení. Ono někdy stačí málo změnit a lidé si najdou jinou cestu, kde s tím ale kdysi nikdo nepočítal a to osvětlení tam může být nedostatečné. Pak ještě hraje roli jedna věc, kterou ale tady na "elektrice" nevyřešíme, i když s elektrikou trochu souvisí a to je "kvalita" světel některých vozidel. Především mezi řidiči, co jezdí krátké trasy tam, kde to znají, přibývá vozidel, která svítí všude jen ne tam, kam je třeba, a oslněný druhý řidič snáze přehlédne nevýrazného chodce! Kolem jednoho jsem se minulý týden také protáhl "o pár centimetrů", veřejně osvětlení daleko, tmavé jednobarevné oblečení a protijedoucí vozidlo, kterému to svítilo "víc než moc"...
|
|
|
Zaznamenáno
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
Václav Třetí
Offline
|
|
« Odpověď #5 kdy: 12.02.2016, 08:23 » |
|
Veřejné osvětlení má dnes mnoho různých provedení, jejich účinost a barva světla se výrazně liší a může být příčinou nehod.
Pamatuji, kdy se zaváděly před více jak třiceti léty sodíkové výbojky do veřejného osvětlení a zprvu se dávaly pouze na frekventované křižovatky a jiná problematická místa. Vyšší světelný tok vedl autory těchto změn k doměnce, že to zlepší bezpečnost. Opak byl pravdou, při přejezdu ze silnice osvětlené bílými rtuťovými výbojkami do prostoru osvětleného žlutě sodíkovkami řidiči ztráceli orientaci ve vzdálenostech. Řidiči při příjezdu do takto osvětlené křižovatky prudce brzdili až na poslední chvíli a bylo vidět, že jsou překvapeni, že už jsou na její hranici.
Sodíkovky mají též různé odstíny od světlého citronově žlutého, kde je daleko lépe vidět, až po téměř oranžovou, která sice při pohledu na lampu svítí dobře, ale vozovka osvětlená dobře není.
Osvětlení vozidel je také problém. Málo vozidel má světla v pořádku, buď mu mnohdy několik žárovek nesvítí, potkají se i vozidla, která lze zaměnit s motorkou, protože ve předu nesvítí nejen tlumené světlo, ale i obrysové. Nebo naopak oslňují reflektory, protože v nich mají nesprávně nasazené žárovky nebo dokonce i jiné typy žárovek, než mají být použity.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Václav 3
Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.
Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
|
|
|
|
|
Jan Bocek
Offline
|
|
« Odpověď #8 kdy: 12.02.2016, 09:38 » |
|
Výsledky Analýzy VO v přednášce jsou alarmující. Norma na VO ČSN 13 201 existuje, ale každý při rekonstrukci dělá jak "umí".¨Prostě je zde zase záměna prostředků s cílem a výsledkem špatného návrhu je výrazné zvýšení dopravní nehodovosti. V závěru celé náročné analýzy se jedná o návrhu "zezávaznění" normy pro veřejné osvětlení.
V jednom obchodním centru vyměnili v podzemních garážích zářivkové osvětlení za Ledkové. Snížení svítivosti bylo o 80%.....ale vykázala se úspora elektrické energie. U VO je to někdy podobné....
Návrh osvětlení a zvláště veřejného osvětlení vždy byla speciální kategorie pro projektanty. Jakým způsobem při rekonstrukcích se prokazuje shoda? Existuji u těchto projektů vůbec nějaké certifikace?
|
|
|
Zaznamenáno
|
specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů revize elektrického zařízení E1B telefon: 777 273 732 email: jan.bocek@safeb.cz
|
|
|
Jaroslav Molák
Offline
|
|
« Odpověď #9 kdy: 12.02.2016, 10:23 » |
|
No rozhodně při dodávce osvětlení má být provedena revize a je na revizním technikovi jak se postaví k revizi. Investor přece nemůže vyhrazené elektrické zařízení zprovoznit bez revize. Pokud mluvím za železnici, kde po mně cosi zůstalo v elektrice, musím říci, že každé dílo musí být dokladované nejen revizí, ale i průkazem způsobilosti a pokud jde o osvětlení, tak bez protokolu měření osvětlení se neobejde ani jednoduchá změna osvětlení 5.tého resp. 6. tého nástupiště v Brně hl. n. Přechodu na ledkové osvětlení, nehledě na otřesná čísla nákladů u dopravních nechod, podotýkám, při špatném osvětlení, zdá se, se nevyhneme, pokud chceme být hospodáři.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|