Pokud se domníváte, že měření u motoru s kroužkovou kotvou při rozpojeném obvodu rotoru (tak jsem to pochopil) a tedy stojícím rotoru by dalo velikost ztrát v železe, upozorňuji, že ve stojícím rotoru by byl 100% skluz a tedy i ztráty v železe rotoru, které u motoru točícího se bez vnější zátěže jsou zanedbatelné, protože je zde zanedbatelná skluzová frekvence.
Neviem či je dobré hovoriť pri rozpojenom rotorovom vinutí o sklze 1, pretože to už fakticky ani nie je motor, ale transformátor v stave naprázdno. Predpokladám, že ak hovoríme o stratách v železe, máme na mysli straty v železo statora a aj rotora, veď je to predsa jeden magnetický obvod prerušený malou štrbinou. Prečo si myslite, že v stave naprázdno, keď sa sklz blíži k nule, sú straty v železe rotora zanedbateľné? Veď predsa magnetická tok sa uzatvára aj železom rotora, či nie?