Co říkáte na call centra energetik?
Miroslav Minařík:
Citace: Fuk Tomáš 13.06.2011, 21:57
Nějak si nedovedu představit celodenní provoz TV studia, aby to nebylo významné % ze spotřeby RD. Ale třeba mám málo informací.
Z hlediska dávání do nákladů - pro berňák by mělo být průchozí, když si tam dáš podružný elměr a odpovídající část spotřeby "přeúčtuješ". Jistě si podobně zahrnuješ i nějaké nájemné. Tedy, pokud nejedeš na paušál. S tím ti ale call centrum ČEZu fakt nepomůže :D
On není celodenní. Celý datový provoz se odehrává na datových centrech. Na Orlovně se chystají jen pořady.
Ale i tak to během léta spočítáme a uvidíme. Raději ten excel ...
Roman Šafránek:
Citace: Josef Slanina 13.06.2011, 21:08
A co z toho máme my, živnostníci, když někde děláme něco navíc? Dobrý pocit z dobře odvedené práce a ze spokojeného zákazníka, aby se k nám zase vrátil.
Myslím si, že distributor a my technici by jsme měli žít v nějaké symbióze a pomáhat si. Dále jak někdo, kdo neví o elektrice více, než že kope, může vyfiltrovat balast, od skutečně oprávněných podnětů a žádostí.
A poslední věc je ta, která už tu byla milionkrát omýlaná. Pro laiky musíte mít pádný argument a hlavně na papíře, jinakjste pro ně zloděj, co si chce zajistit práci a je připravit o peníze.
Leč za společné prostory zodpovídá majitel, nikoliv nájemník a pokud tam někdo uhoří, půjde majitel sedět za všeobecné ohrožení. Zvláště, když byl o stavu uvědoměn. Proto jsem chtěl tento argument, který při svolání schůze předložím.Bydl í v tom paneláku moje příbuzná a jaksi mi není ukradená. Nehledě na to, že už v tom paneláku parkrát už hořely umakartová bytová jádra právě od staré elektroinstala ce. Mezi umakartem je totiž polystyren, v něm drážka pro kabely, které jsou Al a ještě x krát čokoládama nastavované. A ty stoupačky s tím oizolováváním a nastavováním není výjímka. Leč laik to vidí tak, že když to funguje, tak je to OK. Ale když jim předložíte papír a sdělíte, že díky těm přechoďákům mají vyšší odběr proudu a tím pádem platí víc za vyúčtování, shrnete bezpečnostní rizika a uděláte sumář peněz navíc za 3 4 5 nebo 10 let, tak už se začnou koukat jinak.
Jsem taky živnostník a tu situaci znám, ale nestěžuju si. Navíc dělám možná nabídky, občas nějaká obhlídka... a toto ne vždy vyjde. Když něco nabídnu, tak tam počítám s určitou rezervou pro případ komplikací, dá se to brát skoro jako pojišťovna - všude si v kalkulaci ceny přidám 1 hodinu do rezervy, v jedné z 10ti zakázek strávím o 10 hodin více, než jsem počítal... Pokud se mi ale ozve starý spokojený zákazník, že všechno je OK ale potřebuje ještě něco, pokud s tím je víc jak 10 minut práce tak se to prostě účtuje. Čez k vám možná objednal výjezd externí firmy která měření provádí, ta si nechala zaplatit výjezd, práci technika vč. času na cestě (a to vše 2x), vystavení protokolu o měření, amortizaci měřidla... Já bych byl ještě docela rád, že se vám tu "neoprávněnou reklamaci" nepokusili naúčtovat.
Upozornit na stav instalace můžete i sám, pokud jste dělal rekonstrukci stoupaček v několika domech tak můžete přiložit i referenci, fotky před a po, popis nebezpečí, možný popis ztrát. Jako živnostník to můžete udělat s nadějí, že tuto zakázku dostanete. V tomto případě to můžete udělat s nadějí, že tím pomůžete ochránit někoho ze svých blízkých.
Taky si myslím, že vámi zvolený postup není ten nejlepší ke zjištění přechďáků. Asi nebyl až takový problém se vypravit s V-metrem do HDSky nebo měřit v přízemí, kamarád revizní technik (kterého pozvu k příbuzné na guláš a pár panáků slivovice) by svým měřákem asi taky dost zjistil. Kdyby vám na to tenhle kamarád napsal kus papíru, že je to děs a hrůza, životu nebezpečné, neekonomické, časovaná bomba... a připojil pod to své kulaté razítko (je zásadní problém orazítkovat něco jiného než revizi?), mělo by to na majitele domu možná ještě lepčí účinek než papír s měřením ČEZu ve kterém se on nevyzná a vy o něm tvrdíte, že dokazuje že dole je vše v pořádku a pak váš poznámkový blok s měřením o kterém tvrdíte, že ve srovnání s tím ČEZovským dokazuje, že je něco blbě.
Navíc, správci domů většinou o havarijním stavu instalace vědí, dokonce asi není úplně vyjímka, že ve spol. prostorech probíhají i revize (často se o dům stará některé družstvo, správa majetku... a ti se o toto postarají), jenomže na opravu prostě nejsou peníze. Všichni taky ví, že dřevěné výtahy už nemají být a pořád jich jezdí více než dost...
Josef Martinec:
Stalo se mi před cca třemi lety, že nějaký vtipálek urazi zámek na odpojovači na sloupu 30 kV a celé to nastavil tak aby to jiskřilo. Než jsem tam došel, dobře 15 minut cesty, tak oblouk zhasnul a bylo vidět značné opotřebení. Neváhal jsem a volal na linku čez, že chci nahlásit tuto poruchu. Bydlím na samotě, sloup je v úplné pustině, nicméně odpojovač je pro vypnutí odbočky vedení vn do Sopotnice (to je její jediné napojení) trasa vedení je z rozvodny Žamberk do rozvodny Rychnov nad Kněžnou. Půl hodiny trvalo než se mi ji podařilo navést kde to je.
Jinak při výměně hlavního jističe(nešla jedna fáze) před elektroměrem doma jsem měl rozplombování nahlášeno během pěti minut . Pravda dostali mě otázkou kde to mají hledat.
Adresa je tedy Sopotnice čp.xx ?
Ano .
Nějaký orientační bod?
Velká lípa.
Já myslela nějakou provozovnu, obchod zastávku.
No, ještě tady vidím les a tam je stromů plno:-)
Miroslav Minařík:
Citace: Josef Martinec 14.06.2011, 14:38
Stalo se mi před cca třemi lety, že nějaký vtipálek urazi zámek na odpojovači na sloupu 30 kV a celé to nastavil tak aby to jiskřilo. Než jsem tam došel, dobře 15 minut cesty, tak oblouk zhasnul a bylo vidět značné opotřebení. Neváhal jsem a volal na linku čez, že chci nahlásit tuto poruchu. Bydlím na samotě, sloup je v úplné pustině, nicméně odpojovač je pro vypnutí odbočky vedení vn do Sopotnice (to je její jediné napojení) trasa vedení je z rozvodny Žamberk do rozvodny Rychnov nad Kněžnou. Půl hodiny trvalo než se mi ji podařilo navést kde to je.
Jinak při výměně hlavního jističe(nešla jedna fáze) před elektroměrem doma jsem měl rozplombování nahlášeno během pěti minut . Pravda dostali mě otázkou kde to mají hledat.
Adresa je tedy Sopotnice čp.xx ?
Ano .
Nějaký orientační bod?
Velká lípa.
Já myslela nějakou provozovnu, obchod zastávku.
No, ještě tady vidím les a tam je stromů plno:-)
Asi takto?
http://elektrika.tv/video/2010/eliasuvohen.mp4
Jan Franěk:
Osobně bych nečekal na call centru nějakého technika, i když jsou chvíle, kdy by se jistě hodil. Něco jako poslední záchrana.
Stačí mi, když mohu nahlásit odpolombování a podobné radosti, k čemuž mi stačí průměrný operátor, který dokáže v databázi nalést požadovaný elektroměr a odkliknout potřebé políčko.
Jinak se mi líbí myšlemka, že by hned na začátku telefonování byl výběr mezi plecháčem a živím operátorem. Klidně bych si dovedl i představit, že operátor by se platil a plecháč by mohl být zdarma. Je to pak každého volba. Ovšem placení operátorům, za to, že nahlásím poruchu, mi přijde dost hnusné.
JInak moje zkušenosti jsou obdobné jako u dalších kolegů. Většinou to docela jde ale někdy se narazí na pěknou kokodák a to je nejlepší položit hovor a zavolat znovu. Pak to obvykle už bývá v pořádku.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana