Jak zlepšit světelné parametry zařivky s konvenční tlumivkou?

<< < (3/6) > >>

Pavel Beran:
nejsem odborník a nejsem laik. Mam vyuční list v Oboru. Vyhláška 50 § 5 . Nasledně Maturitu provozní elektrotechnik a Opakování vyhlášky 50 § 5  a teď studuju VUT v Brně obor silnoproud Vyhláška 50 § 6 v rámci školy ( do roku 2008 platí § 5 ). Celkový problém je v tom že mám za sebou jenom "zakladní montážní práce" Montáže klasických zářivek, zapojování domacích světel atd. něco v rámci 1 leté praxe a něco pod dohledem při brigádách. Na tuto práci nemam čas, bude ji provádět muj otec ( ma vyhlášku ale nevím kolik ). Jeho otázka ale byla: Dělají se předřadníky pro zářivky ? Jak se to zapojuje ? Aby mi tady někdo poradil musím mit v profilu okopírovany papír ? Vím že mám spoustu mezer co se týka znalostí ale doufám že v Červnu si udělam vyhlášku i mimo VUT i když nevěřím že bych se tímto někdy živil...

PS: pak už mě napad jedině že tady vypadám jako LAMA...

Milan Karvánek:
Lama sem, lama tam... já mám v rámci komplexnosti své živnosti také oprávnění na některé specialitky, které ale nedělám denně a než bych studoval příslušné aktuální předpisy, zadám si radši takové práce jako subdodávku u lidí, kteří to dělají denně a levou zadní  ;) . Myslím si, že tohlé fórum je určeno hlavně profesionálům. ...
Schéma zapojení konvenční zářivky bývalo dřív vylepené v každém tělese, dnes bývá často vytištěné na tlumivce, schéma zapojení elektronického předřadníku bývá někdy rovněž vytištěné přímo na něm, ale určitě ho musí poskytnout výrobce (prodejce) v technickém katalogu. Je jasné, že každý nemá zkušenosti stavebních elektrikářů z 80 let, kdy se muselo u min. 30% nově namontovaných zářivek pracně hledat "proč potvora nesvítí" když dostala dobrou trubku TESLA de luxe a startér Poland  (doh). Proto pokládám v dnešní době přebytku hotových kvalitních výrobků zásahy do svítidel za nevhodné a pokud to někdo prostě nezvládá "jaksi samo sebou",  myslím, že ani není nutné to lid obecný učit.