Používá se u tramvajových sítí uzemněná soustava?

<< < (2/2)

Jiří Bartoš:
A ještě Evropa:

Jan Kelbich:
To Jiří Bartoš : Na té mapě Evropy je uvedena sousatava 15 kV 16 2/3 Hz. Neměloby to být 15 kV 16,7 Hz ?

Petr Doležal:
V tomto tématu vysvětlení dvou různých, zdánlivě stejných kmitočtů
http://diskuse.elektrika.cz/index.php/topic,23297.0.html

Radek Červený:
U tramvají v soustavě 600V DC se koleje nepřizemňují. Kolej slouží jako zpětný vodič a tramvajové těleso je ukládáno na podloží z drenáže, která má za úkol co nejlépe odizolovat kolejnici od okolní zeminy, aby nedocházelo k poškozování inženýrských sítí bludnými proudy.

Každá tramvaj má jako takový nějaký hlavní jistič linkový stykač, který plní funkci hlavního vypínače a dá se říct že i jističe. Mezi linkovým stykačem a pantografem je ještě zařazena bleskojistka a odpojovač, odpojovač nezaměnit s odpínačem, slouží pouze k odpojení přívodu z troleje do linkového stykače a nesmí se obsluhovat při zátěži.

Napětí trakce se v tramvaji používá pouze pro hnací motory, brzdy a u starších vozů k osvětlení vnitřku vozu. Trakční obvody jsou jištěny pojistkami. Další rozvod 24V DC je pro tzv. ovládačku, která napájí kromě všelijakých trakčních stykačů a relé informační a bezpečnostní systémy vozu, vnější osvětlení a pod. Ovládačka je jištěna opět pojistkami, nebo se u novějších typů vozů používají DC jističe.

Je to velmi obecně řečeno, dnes jezdí spousta typů tramvají a dá se říci, že co kus, to originál. Do toho je moře starých osvědčených tramvají typu T3 po různých modernizacích a přestavbách. Každá výzbroj má svá specifika a také odlišnosti v tom, co jsem psal výše. Od starých dobrých původních T3 s odporovou refulací a stejnosměrným sériovým motorem, přes různé úpravy a řadu KT8 s tyrystorovou regulací a stejnosměrnými sériovými motory až po současné tramvaje typu Porsche, které mají asynchronní motory a regulace je takový Matrix, kde v případě poruchy místo nové pojistky potřebujete tým servisáků a laptop.

Navigace

[0] Index zpráv

[*] Předchozí strana