Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?
Vlado Konrád:
Citace: Radim Strycharski 17.03.2025, 13:25
No dobře, ale lze z toho dělat nějaké závěry? Zrovna tak mohu napsat, že nejúčinnější topení je elektrický
přímotop.
Veď je . V čom je problém ?
Radim Strycharski:
Citace: Vlado Konrád 17.03.2025, 10:50
Ak som správne pochopil jeho príspevky...
Já jsem pana Novááka pochopil tak, že na základě účinnosti elektromotoru propaguje elektromobilit u. Čili je to jako na základě účinnosti přímotopu propagovat přímotopnou energetiku.
Martin Kurka:
...........
Trvám na tom, že elektromobil i čmoudík, spotřebují na ujetí jedné konkrétní vzdálenosti stejné množství energie. Samozřejmě v případě stejných a srovnatelných parametrů.
Nedovedu si představit, že by jedno auto potřebovalo dejme tomu 10kW/km a druhé 30kW/km, což vaše tvrzení tak nějak vyjadřuje a proto s ním nemohu souhlasit.
--------
Toto tvrzení platí pro rovnoměrný pohyb po rovině. Pokud zpomalujete, zrychlujete, jezdíte s kopce a do kopce tak začíná u elektrotrakce působit fyzika rekuperace polohové a kinetické energie přes baterii.
Z vlastních 7 letých zkušeností s PHEV hybridem koupeným jako ojetým s 83% baterkou tvrdím, že elektrický pohon osobního auta pro městský provoz a pro kopcovitý či zatáčkovitý příměstský provoz a pro jízdy kolem komína je i pro běžného uživatele efektivnější než provoz se spalovacím motorem. (A co se týče amortizace a provozních nákladů mimo palivo buďte objektivní a srovnejte si auta se shodným nájezdem a stářím.)
Pro ty, kteří chtějí hodně objektivní porovnání nabízím toto dlouhé a obsáhlé video. Je nesmírně objektivní a pravdivé, od politických konsekvencí pro naši svobodu, přes kapitolu výhod elektrotrakce po objektivní kapitolu nevýhod a nakonec kapitoly o kritice uspěchanosti jak tlaku zavádění tak nekoncepcí výrobců automobilů a servisů. Panu Vaculíkovi asi nikdo nemůže vytýkat, že by spalovací motory a svět osobních aut neznal a neměl vše ohmatáno.
Ti, kteří jen negativně mluví o nové technologii aniž by se zamysleli nad její rálnou silnou a reálnou slabou stánkou by si měli uvědomit, že elektroauto a spalovací auto jsou dvě rozdílné technologie, každá vhodná pro jiný účel. Ti by si mohli vzpomenout na doby, kdy byly vrtačky jen se šňůrou.
Tehdy jste neměli dilema, zda si na práci dnes vezmu šňůrovou vrtačku nebo akučku, dnes si můžete zvolit. A když už akučku, tak si zvolíte radši s lithiovým akumulátorem a bezkartáčovým motorem, protože není akučka jako akučka a vývoj v nich šel dopředu za pár let více, než ve šňůrových. Takže jestliže kdysi NiMh akumulátory a kartáčové DC motory nebyly pro šňůrové příklepové vrtačky konkurencí dnes tomu tak v plné šíři není. Přesto i dnes na delší a těžké práce je lepší si vzít šňůrové bourací kladivo. To je analogie si na dálnici vzít diessel a není-li možnost domácího nabíjení tak si vzít benzíňák i na jízdy po městě i na jízdy kolem komína.
Vlado Konrád:
Citace: Martin Kurka 18.03.2025, 02:26
...........
Trvám na tom, že elektromobil i čmoudík, spotřebují na ujetí jedné konkrétní vzdálenosti stejné množství energie. Samozřejmě v případě stejných a srovnatelných parametrů.
Nedovedu si představit, že by jedno auto potřebovalo dejme tomu 10kW/km a druhé 30kW/km, což vaše tvrzení tak nějak vyjadřuje a proto s ním nemohu souhlasit.
To ale nerozporujem. Na prejdenie tej istej vzdialenosti je naozaj potrebná rovnaká mechanická práca. Problémom je využiteľnosť energetického potenciálu paliva. Elektromotor spotrebuje 12 kWh a premení ich na 12kWh mechanickej práce. Auto spotrebuje na rovnakú vzdialenosť 4l nafty s energetickým obsahom 48kWh a vzhľadom na účinnosť ho premení na 12kWh mechanickej práce a 36kWh tepla. Zákon zachovania energie platí. Len energetická bilancia je iná
Nie som odporcom elektroáut. Majú svoje opodstatnenie. Len ma vždy zaujímalo ako budú fungovať po úplnom odstavení spaľovákov v roku 2035 ako si to predstavujú technickí inžinieri riadiaci EU. V tom kontexte ma hlavne zaujíma
1.Kde sa zoberie materiál na výrobu akumulátorov
2. Kde sa zoberie výkon na nabíjanie a ak sa nebude cez deň nabíjať, čo s ním
3.Čo bude primárnym zdrojom pre výrobu elektriky. Uhlie ako je to dnes ?
4.Ako sa výkon dopraví k nabíjacej stanici , rodinným domom a panelákom
5.Kto to všetko zaplatí a z čoho
Na žiadnu z týchto otázok neexistuje odpoveď . Vybudovanie terajšej infraštruktúry výroby a prenosu el energie trvalo 130 rokov, stihne sa to isté zdvojnásobiť za 10?
Martin Kurka:
Citace: Jan Franěk 16.03.2025, 12:47
Naposledy
Trvám na tom, že elektromobil i čmoudík, spotřebují na ujetí jedné konkrétní vzdálenosti stejné množství energie. Samozřejmě v případě stejných a srovnatelných parametrů.
Nedovedu si představit, že by jedno auto potřebovalo dejme tomu 10kW/km a druhé 30kW/km, což vaše tvrzení tak nějak vyjadřuje a proto s ním nemohu souhlasit. Fyzika bude dost neúprosná. Těleso o stejné váze a dráze, bude potřebovat stejné množství energie k tomu, aby se posunulo, bez ohledu na to, jakou energii k tomu posunu použiji....... ......
To nebylo moje tvrzení, jen to byla citace, kterou jsem rozporoval.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana