Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?

<< < (22/27) > >>

Jiří Kantner:
Citace: Vlado Konrád  18.03.2025, 13:27

Nepovažujem ani jednu z  piatich otázok za zodpovedanú.

Osobně si myslím že pravdě se blíží jen odpověď č. 5.  Ostatní jsem psal tak aby ukázaly na absurditu zeleného šílenstvi v oblasti energetiky.
 
V roce 2035 se mají teprve zakázat prodeje nových aut se spalovacími motory ale jednou zakoupené budou žít dál a budou se provozovat, prodávat dokud to životnost  nebo zákony dovolí. Znamená to postupnou změny byť by to pak mělo jít rychlejším tempem. Co se do té doby stane nikdo neví. podívejme se na uplynulých 5 let - kdo čekal covid nebo kdo čekal válečný konflikt na Ukrajině nebo z úplně poslední doby kdo očekával že USA a EU půjdou dál natolik rozdílným směrem. Ono nějak bude, ještě niky se nestalo, že by nebylo (dance). Až mi začne dávat provozování elektromobilu nějaký smysl a převáží pozitiva nad  nedostatky,
 tak si ho rád koupím.

Jiří_Hrubý:
Citace: Jiří Kantner  18.03.2025, 15:03

Až mi začne dávat provozování elektromobilu nějaký smysl a převáží pozitiva nad  nedostatky,
 tak si ho rád koupím.

Rád bych se dožil takové reality, ale spíš očekávám, že nastane nejprve norský model zdanění, následně emisní povolenky na benzin a konečně eliminace spalováků po vzoru kotlů. Tím se vytvoří tržní prostředí řízené stylem ekonomického intervencionis mu a bude na výběr kolo, nebo EV. Na koně a volské povozy bude embargo skrzeva emise metanu.

Osobně znám jen jednoho solárně elektromobilni ho nadšence, který se chová ekologicky, protože to má jen jako hračku. Mimo XC90 a RÁM má dva elektrický bavoráky, který nabíjí z fve na hale dřevovýroby. Následné s těmi EV objíždí zakázky, nebo jezdí pro děti do školky a na nákup, nebo s tím jezdí sekretářka po úřadech.
Když je to dál, nebo dlouho nesvítí, nebo chce dcera s kobylou na parkur, má normální auta. Ze sítě dobíjí jen to pracovní EV, když je třeba. Asi jediný elektromobilis ta, který o tom nemluví zaujatě, ale pragmaticky.

Lukáš Láryš:
Citace: Vlado Konrád  18.03.2025, 03:18

Elektromotor spotrebuje 12 kWh a premení ich na 12kWh mechanickej práce.

Zajisté, protože každý elektromotor má účinnost 100%,  stejně jako nabíjení baterie.  (dance)
Což teprve takové chlazení, případně vyhřívání baterie, to v podstatě žádnou energii nepotřebuje. (dance)

Vlado Konrád:
Múdro vravíte. A zabudol som dodať, že premenu kinetickej energie na elektrickú  pri brzdení zabezpečí u EV rekuperácia, takže sa s účinnosťou dostaneme nad 100% a dole kopcom vysoko nad 100.Paradox, že ?  U spaľováku je to teplo alebo nulová spotreba.  Bavíme sa o princípe a nenaháňane percentičká. Ak to ale potrebujete presne, prepočítam vám to presne. Vlastne nie. Už sa to uberá niekam inam.

Jan Franěk:
Citace: Martin Kurka  18.03.2025, 02:26

......
Toto tvrzení platí pro rovnoměrný pohyb po rovině. Pokud zpomalujete, zrychlujete, jezdíte s kopce a do kopce tak začíná u elektrotrakce působit fyzika rekuperace polohové a kinetické energie přes baterii.
....


Ale to já přece nikde nerozporuju a opravdu chápu že to tak je a fyzika mě celkem bavila. Výhody eaut znám, stejně jako jejich necnosti. Pouze rozporuji zdejší tvrzení, kdy Pavell Nováák prohlašuje že - Elektromobil na ujetí stejné vzdálenosti jako ropomobil spotřebuje cca 2-3x méně energie. = jsou ekologičtější.  - čímž nějak podle mého popírá zákony fyziky a vidí to příliš nekriticky.

V dalším textu popisuji že se pak bude lišit samozřejmě cena té energie. A ano, jasně tomu pomůže i rekuperace energie a další. Vím to protože jsem také párkrát s eautem jezdil a i díky tomu jsem jejich fanoušek. Nicméně to se bavíme pouze o jednom z parametrů. Upozornil jsem na to že je potřeba porovnat i cenu pořízení, servisů, nebo například zůstatkovou cenu při prodeji ojetiny, abychom mohli mluvit o ekonomické stránce, bez ohledu na tu ekologickou. EKologická stránka je prozatím taková nejistá a sám úplně nevím jak se k tomu vlastně postavit. Je zde mnoho proměnných a neznámých, abych si byl zcela jistý tím podstatně vyšším ekologickým přínosem.
Energetická síť ještě není  dostatečně pružná a na hromadnou migraci na eauta připravena. Chce to více času na postupný a podle mého především přirozený nástup eaut, namísto nuceného a deformovaného dotacemi.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana