Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?

<< < (21/27) > >>

Jiří Kantner:
Citace: Vlado Konrád  18.03.2025, 03:18

1.Kde sa zoberie materiál na výrobu akumulátorov
Suroviny se musí vytěžit a zpracovat tak jako na kteroukoliv jinou komponentu vozidla je jedno jestli je elektrické nebo ropne. Po skončení životnosti je řeba  vše zrecyklovat. Některé části se složitě a draze vyrábí  a recyklují  jiné mají náklady levnější. Pokud žádnou část produkce a recyklace nedotuji tak  cena v sobě odráží i energetickou náročnost výroby a recyklace.

2. Kde sa zoberie výkon na nabíjanie a ak sa nebude cez deň nabíjať, čo s ním
Výkon se musí vyrobit v elektrárnách, trvale vyrábějícíelek trárny nemají problém s připojením odběru kdzykoliv během dne, statisticky se špička  nějak rozumně rozloží.  Elektřina z Občasných Zdrojů Elektřiny (OZE) je závislá na počasí Pro FVE platí, že v noci z měsíčního světla se moc elektřiny nevyrobí. Abych mohl jezdit elektroautem do práce přes den a v noci nabíjet z domácí FVE ,  potřebuju mít doma dostatečně velikou baterii třeba tohle https://www.kvelektro.cz/bateriove-uloziste-pro-fve-10kwh-swpower-lifepo4-winston-48v-200ah-p1968897?srsltid=AfmBOopf3M9XbrjeekyWgHBrcfPA-KnXnO2Dupj0KRGxv1dIbbWmkCWt mi přijde jako hodně malá kapacita pro domácí řešení trochu soběstačné  elektromobility.
3.Čo bude primárnym zdrojom pre výrobu elektriky. Uhlie ako je to dnes ?
Další uhelnou elektrárnu nikdo asi nepostaví, možná jádro, nejspíš paroplyn. OZE pomalu porostou.
4.Ako sa výkon dopraví k nabíjacej stanici ,   rodinným domom a panelákom
Výměna všech kabelů v zemi není reálná v tak krátkém čase a v případě OZE to stejně neřeší časový nesouběh výroby a spotřeby. Bude tlak na to, aby každý měl doma "malé úložiště". Spotové ceny k tomu pomalu vedou.
5.Kto to všetko zaplatí a z čoho
Daňový poplatník. reálné bytosti kterých jsou miliony a vždy zatím zaplatili každou šílenost.
Za neplacení daní se chodí do vězení a na daňové delikty dostali i Al-Caponeho.


doporučuju ctěnné pozornosti tenhle článek https://oenergetice.cz/akumulace-energie/plany-na-masivni-rozsireni-bateriovych-ulozist-v-nemecku-predstavuji-vyzvu-pro-provozovatele-siti Nedávno se u nás jásalo nad připojením úložiště z baterek a když je toho moc, je z toho také problém

Vlado Konrád:
Už som spokojný. Jasne a priamo  vysvetlené. Najviac ma potešilo, že je vyriešená výroba elektriky, terajšie zdroje to zvládnu . Už nemám strach a obavy. A už len ostáva odstaviť tie vaše 4ks PST tráf na hraniciach sietí s nemeckom a energie bude  dostatok. 

Jan Palička:
Citace: Jiří Kantner  18.03.2025, 09:02

Pro FVE platí, že v noci z měsíčního světla se moc elektřiny nevyrobí. Abych mohl jezdit elektroautem do práce přes den a v noci nabíjet z domácí FVE ,   potřebuju mít doma dostatečně velikou baterii třeba tohle.......

Proboha posaďme se z růžových oblaků na zem

Například  v Praze je statisticky za kalendářní rok cca 1570 hodin slnečního svitu, od  43 v lednu do 210 v červnu. I na slunečné jižní Moravě svítí slunce lehce přes 1700 hodin (viz https://www.tzb-info.cz/tabulky-a-vypocty/99-prumerne-mesicni-doby-slunecniho-svitu-ve-vybranych-lokalitach-cr).

Rok má 8760 hodin, 1570 hodin je 18%. V lednu ovšem pouze 2% z měsíce. Takže možná eauto nabiji přes bateriové uložiště v červnu nebo červenci (pokud se tedy hodně plácnu přes kapsu a koupím si taková úložiště dvě nebo tři),  ale v prosinci nebo lednu velmi obtížně. A nenabiji ho za slušnou cenu ani přes spot, protože Dunkelflaute nebývá v červenci ale právě v tom lednu.

Jo, smysl má PHEV o kterém tu psal pan Kůrka. Na benzín po dálnici, na elektřinu po městě, ono na té "bivalenci" něco smysluplného je. Jenže ty rozhodnutím EU padnou také......

Jiří Kantner:
Citace: Vlado Konrád  18.03.2025, 10:07

terajšie zdroje to zvládnu 

Hodně se obávám, že nezvládnou.  Navyšování kapacit FVE tomu moc nepomůže. V zimě si lidé chtějí zatopit tepelným čerpadlem tak aby ráno bylo teplo a večer až přijedou z práce také. jako na potvoru v tu chvíli se solární elektrárna mění na lunární a ta moc výkonu nedodá. Majitelé elektroaut by také rádi nabíjeli v noci. Takhle moc zelená domácnost bude vyžadovat  hodně veliké investice do úložiště, větší než dovolí průměrná kapsa daňového poplatníka. Optimisté spoléhají na zázrak, nebo Wunderbatterie nebo Wunderkraftwer k, realisté spoléhají na pomalé ale jisté krůčky pokroku.

Vlado Konrád:
Treba sa rozhodnúť, lebo poznámkou - terajšie zdroje to zvládnu  - som narážal na toto vyjadrenie :
2. Kde sa zoberie výkon na nabíjanie a ak sa nebude cez deň nabíjať, čo s ním

Výkon se musí vyrobit v elektrárnách, trvale vyrábějícíelek trárny nemají problém s připojením odběru kdzykoliv během dne,  statisticky se špička  nějak rozumně rozloží.

Problém ale s pripojením odberu majú a veľký. Tak kde sa zoberie ten výkon. Podľa vás stačí čo máte ,  podľa mňa nie.
 Výkon na nabíjanie je potrebný vo výške 34,5TWh Česko dnes vyrába cca 70TWh  a z toho 70% je uhlie. Takže ak rapídne nepoklesne existujúca spotreba ,  musíte vyrobiť 104TWh . Tých 34,5TWh treba tiež vyrobiť preniesť a napchať do tých vašich bateriek
   ( to je produkcia dvoch Dukovan s 4 blokmi 500MW + k tomu čo máte. Komunista ju staval 10 rokov, dnes tak 30)  .
Siete sú naviac prepojené a uregulovať  ten zelený bordel je naozaj oriešok. Aj ten prileje olej do ohňa. Tie 4 ks fázovo riadených tráf čo máte ,  tie určite stačiť nebudú
 V súčasnosti technický ,  technologický a ekonomický nezmysel
Nepovažujem ani jednu z  piatich otázok za zodpovedanú. A ak EU bude existovať a dodrží slovo na riešenie je 10 rokov

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana