Nejsem vyučen v oboru elektrikář, jaký rekvalifikační kurz potřebuji?
Radim Strycharski:
Mě by spíš zajímalo, jak se dělá ta úplná profesní kvalifikace.
Václav Třetí:
Nechci shazovat rekvalifikace, ale nevím, nevím. Kdysi jsem jednoho takového absolventa znal a byl dobrý, jak se na vsi říká, "akorát za vůz, aby hnůj nepadal". V jedné firmě, se kterou jsem spolupracoval, byl a snažili se ho něco doučit. Jak to s ním dopadlo netuším, pak jsem tam chvíli nebyl a už jsem ho tam nepotkal. Byl to nějaký rychlokurs, snad to bylo jen na jeden školní rok - možná ani ne celý..
jakubvitekvlnecka:
Mnozí lidé pracují nebo chtějí pracovat v oboru, pro který nemají kvalifikační předpoklady. Zákon č. 179/ 2006 Sb., o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání, vytvořil možnosti získat celostátně platné osvědčení i pro znalosti a dovednosti, na které dosud nemáte žádný „papír“ (výuční list, maturitní vysvědčení). Celý systém zjednodušeně řečeno nevyžaduje docházku do školy a soustavnou přípravu na zvolený obor. Stačí vykonat jednotlivé profesní kvalifikace (formou zkoušky), které opravňují k tomu, aby byl zájemce připuštěn k vykonání závěrečné zkoušky a následně získal výuční list.
Člověk pak po složení závěrečné zkoušky má stejný výuční list jako ostatní elektrikáři. Zkouška probíhá stejně jako na učňáku. Písemné, praktické a ústní. Bez nějakých úlev.
Absolventi profesních kvalifikací nejsou ani horší a ani lepší elektrikáři než ostatní. Sami si pak vyberou zda budou matláci nebo špička v oboru.
Informace v prvním odstavci jsem stránek SPST Třebíč.
Zbytek z vlastní zkušenosti. Sám jsem absolvoval profesní kvalifikaci
jakubvitekvlnecka:
Citace: Jindra Novotný 16.09.2024, 20:38
Okolí Tábora, ale nemám problém dojíždět nějakou rozumnou vzdálenost.
Profesni kvalifikace nabízí v Hluboké nad Vltavou
SOSEHL.CZ
Václav Třetí:
Citace: jakubvitekvlnecka 17.09.2024, 18:48
Mnozí lidé pracují nebo chtějí pracovat v oboru, pro který nemají kvalifikační předpoklady.