Nejsem vyučen v oboru elektrikář, jaký rekvalifikační kurz potřebuji?
Jan Bocek:
Citace: Jindra Novotný 14.09.2024, 11:36
Před 4mi roky jsem dostudoval střední školu v oboru pozemní stavitelství. Teď se živím jako udržbář. Rád bych začal pracovat jako elektrikář.
Poradil by mi někdo jaký rekvalifikační kurz by pro mně byl vhodný? Na stránkách https://jubela.cz/rekvalifikacni-kurzy/ jsem našel nějaké kurzy, ale je jich tam víc od "Montér el.instalací (ELEKTRIKÁŘ) - profesní rekvalifikace" po "Montér slaboproudých zařízení". Moc se v tom nevyznám co bych vlastně potřeboval. Máte někdo zkušenosti s nějakým kurzy?
"Rád bych začal pracovat jako elektrikář".
Trochu bych nasměroval ten dotaz do slutečné praxe.
Budu majitel firmy Elektro, anebo odpovědná osoba za elektro.
Rád bych začal u vás pracovat jako elektrikář.
Dobře, jaké máte vzdělání a jakou máte praxi. Prostě chci vědět co umíte.
Pokud mne aspoň trochu oslovíte tím, že můžete být užitečný, tak.....
Tak to uděláme tak. Dostanete 1/2 roční zkušební lhůtu a přidělím vám patrona s kterým budete pracovat. Pokud nás přesvědčíte, že jste opravdu elektrikář a že budete pro naši firmu
užitečný, dostanete vhodné zařazení a platové ocenění.
Podobně bude postupovat i inspektor udělující oprávnění k činnosti v oblasti elektro.
Tam ale není zkušební doba, ale uznávaná praxe v oboru.
Jan Bocek:
Přesto, že je to diskuse z roku 2024, tak přibývají zkušenosti z roku 2025.
¨
Po nastupujícím pracovníkovi na pozici elektrikář vyžadují předložení dokladů/i]
Předkládá Doklad o složení zkoušky z odborné způsobilosti k výkonu činnosti v elektrotechnic e, vykonané v souladu s Z 250/21 a NV 194/22 Sb. Datum listopod 2025
A tak studují tento dokument, kde se seznam pěti dílčích profesních kvalifikací
Montér el. sítí, instalací, rozvaděčů, silnoproudých zařízení a hromosvodů. Prostě obory 26-017,018,019,020,021-H
Jako osoba znalá pro samostatnou činnost- elektrotechnik s § 6
Jenže následuje poznámka:
Vymezení rozsahu odborné způsobilosti: