Jo, známe to jistě všichni. Na školení mluví někdo, koho řadíme mezi takzvané uspávače hadů. Sál se napůl vyprázdní. Najednou začne prezentace člověka, který umí zaujmout a z předsálí se všichni tlačí zpět na svá vyhchladlá místa. Není to jen tématem, ale i podáním. Nicméně doba je zlá a každá se naučil kritizovat všechno a každého. I to může být důvodem proč ubývá kvalitních školitelů. Navíc to vůbec není jednoduché. Může si to zkusit každý sám.
Články prakticky nevychází, není kde je vydávat a vlastně nejsou ani autoři. Aby vyšel nějaký článek, je často zapotřebí sponzora a tedy je nutná reklama. Na ty je zase společnost "alergická" a tak se sponzor hledá jen velmi obtížně. Takže si za to asi tak nějak můžeme sami.
Osobně mi nevadí žádný ze způsobů prezentace. Často vyhledávám firemní prezentace na konkrétní produkty nebo systémy. Rád navštěvuji školení s konkrétními tématy, pořádaná některou ze zavedených agentur. Bohužel se některá témata a přednášející opakují tolik, že beru jako nutné zlo vyslechnout (nebo přečkat v předsálí) přednášku kterou už mám cca 3x za sebou, během posledních dvou let. Preferuji školení kde se potkávám a o přestávkách diskutuji s kolegy, před on-line variantou.
Se "skrytou" komerční prezentací jsem svolný, protože bez peněz se to nedá dělat. Proto mi nevadí. Jen si vybírám. Vždyť zas tak skryté to nikdy nebývá