Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Jaké je správné mazání elektromotoru?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jaké je správné mazání elektromotoru?  (Přečteno 2073 krát)
Jirka Řez.
« kdy: 08.06.2024, 14:23 »


Mám ve stroji elektromotor o výkonu 18,5kW a při nižších otáčkách se ozývá mírné pískání jakoby od suchého ložiska.
Na motoru jsou maznice na každé straně ale jsou zbarvené barvou jakoby úmyslně uzavřené, bojím se abych něco nepokazil když tam nacpu tuk.

Poradil by někdo?

Doplním že stroj má naběháno podle počítadla 2800 hodin.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
David Hruda
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #1 kdy: 08.06.2024, 17:04 »

Motor má zcela jistě výrobcem předepsané mazací intervaly i množství maziva vztažené k pracovním teplotám atd.
Řekl bych, že při troše snahy tyto údaje najdete někde na internetu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy...
Smluvní partner společnosti EG.D
Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika
Jih ČR
www.elektro-hruda.cz
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 08.06.2024, 18:06 »

Citace: Jirka Řez. link=topic=49352.msg387762#msg[color=red
387762 date=1717849425]

Na motoru jsou maznice na každé straně ale jsou zbarvené barvou jakoby úmyslně uzavřené, bojím se abych něco nepokazil když tam nacpu tuk.


To znamená, že ho od výroby nikdo nenamazal!

Ke stroji není žádný návod? Tam by měla být popsána obsluha a provozní údržba, tedy nejen pro ten motor by tam mělo být uvedeno kde, čím a kolik mazat a za jak dlouho. Pokud je to něco hodně starého, koupeného z druhé ruky, měl vás instruovat prodávající.

P.S. Bude třeba se zaregistrovat, jinak se nemůžete zúčastnit diskuse, tedy nám odpovědět na případné dotazy, nebo sám nějaký další položit.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Jiří Řezníček
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 09.06.2024, 08:53 »

To znamená, že ho od výroby nikdo nenamazal!

Ke stroji není žádný návod? Tam by měla být popsána obsluha a provozní údržba, tedy nejen pro ten motor by tam mělo být uvedeno kde, čím a kolik mazat a za jak dlouho. Pokud je to něco hodně starého, koupeného z druhé ruky, měl vás instruovat

Je dost možné  že nemazal.Stroj je z druhé ruky, možná z třetí,byl jsem strašně rád že jsem ho získal, strašnej boj s tím člověkem,a chtít něco podobného jako návod manuál nebo el.schéma to si nedovedu představit..
Nicméně mě hlavně zajímá proč jsou ty maznice zabarvené,jestli je to proto že se nemá mazat či až po určité době a nějak speciálně....?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 09.06.2024, 09:42 »

Nevíme, o jaký stroj se jedná, ale obecně je velká chyba, že není k dispozici dokumentace, návod na použití a vše další. Nezbývá tedy než hledat info na internetu, Možná by bylo dobré se svěřit o jaký stroj jde, mohl by se zde vyskytovat někdo, kdo stroj zná.

Chybějící dokumentace nebo její neznalost může být zásadní problém i pro tak jednoduchý stroj jako je běžný domácí vysavač. Na přelomu 80. a 90. let vyráběla ETA model vysavače, kde nepřečtení návodu znamenalo pro mnoho jeho uživatelů poškození motoru. Stačilo nevhodným postupem zakládat kazetu s filtrem na nečistoty a bylo brzy o nemalou škodu postaráno.

Mazací místa nejsou určitě na motoru proto, aby se nepoužívala. To, že jsou zalepená barvou může být od výroby nebo u starších strojů po "generálce udělané barvou"- před prodejem se vše, mnohdy bez rozmyslu natře, aby to hezky vypadalo.

Podle toho, co se maže a typu - vzhledu mazacího místa se dá mnohé odhadnout. Mazací hlavičky plochého nebo kulatetého provedení znamenají potřebu mazání vazelínou a mazacím lisem, otvor nebo trubička s pérovým víčkem bývají obvyklé pro mazání kapkou oleje. Jak často, kolik a přesně jakým typem maziva vám sdělí pouze návod, nebo někdo, kdo zařízení zná.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Jan Bocek
*
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 09.06.2024, 10:56 »

Nevíme, o jaký stroj se jedná, ....

Podle toho, co se maže a typu - vzhledu mazacího místa se dá mnohé odhadnout. Mazací hlavičky plochého nebo kulatetého provedení znamenají potřebu mazání vazelínou a mazacím lisem, otvor nebo trubička s pérovým víčkem bývají obvyklé pro mazání kapkou oleje. Jak často, kolik a přesně jakým typem maziva vám sdělí pouze návod, nebo někdo, kdo zařízení zná.

Určitě by pomohla fotka motoru i se štítkem.....
Také v motoru nemusí být kuličková ložiska, ale třecí....a pak není tuk jako tuk.
Když návod není, musí se vytvořit na základě odborných zkušeností. Možná poslouží i vzorek zbytkového maziva ve " štauferce".....
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #6 kdy: 09.06.2024, 14:50 »

Intervaly, množství a druh tuku jsou závislé od druhu ložiska a také použití motoru. Např. pokud by byly v motoru tzv. krytá ložiska tak byt by byly na motoru maznice, tak ložiska nelze mazat. Pokud např. motor pracuje v jiných než normálních provozních podmínkách např. motory komínových ventilátorů kde je zvýšená teplota tak i zda se musí používat jiné mazivo. Typ ložisek bývá vyražen na štítku případně na samostatném štítku na ložiskovém štítku. Pak je nutné se řídit předpisy výrobce ložisek pro daný typ ložiska a použití. Ale POZOR! Pokud byl motor někde v opravě mohl servis osadit do motoru jiná ložiska. Např. místo odkrytých osadily krytá ložiska. Pak jsou pouze dvě možnosti bud motor rozebrat nebo alespoň sundat víčka ložisek pokud je motor  má nebo pozvat zkušeného diagnostika, který zjistí měřením a diagnostikou jak jsou na tom ložiska celkově co se týká např. vůlí, množství tuku v ložiskách, ale i zjistí např. množství vibrací, nevyváženosti rotujících dílů, špatné ustavení soustrojí apod. A to vše bez jakékoliv demontáže motoru či stroje. Ale k tomu je potřeba opravdu zkušený diagnostik s odpovídající měřící technikou. Je ale nutné vzít na vědomí, že přemazané ložisko se poškodí mnohem dříve než ložisko tzv. nenamazané. A aby tomu nebylo dost, pokud se ložisko tedy i motor tzv. přemaže, je velká pravděpodobnos t, že se mazací tuk dostane až do vinutí motoru a to by pak mohlo mít i fatální a hodně drahé následky.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Jiří Řezníček
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 09.06.2024, 17:00 »

Tomu bych právě chtěl předejít a nedělat něco co by spíš uškodilo,motor o tomhle výkonu už bude něco stát a byla by ho škoda protože běží perfektně bez vůlí na hřídelí a jiných ruchů než jen to mírné pískání při nižších otáčkách.Zaraz ilo mě hlavně to uzavření maznic barvou,kdy i po odšroubování těch maznic byli zevnitř bez známky jakéhokoliv tuku...
Motor jede na "plný kule" perfektně, jen mu chci dopřát trochu péče
Je to stroj na zpracování masa tzv. kutr
Pro představu přikládám fotografie


* 20240609_162014.jpg (635.23 KB, 1200x1600 - prohlédnuto 166 krát.)

* 20240609_162043.jpg (604.67 KB, 1600x1200 - prohlédnuto 148 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Řezníček
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #8 kdy: 09.06.2024, 17:02 »

Další


* 20240609_162023.jpg (967.44 KB, 1200x1600 - prohlédnuto 144 krát.)

* 20240609_162057.jpg (706.6 KB, 1600x1200 - prohlédnuto 117 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Řezníček
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 09.06.2024, 17:07 »

Stroj-kutr


* 20240609_170720.jpg (726.46 KB, 2400x1800 - prohlédnuto 147 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #10 kdy: 09.06.2024, 18:26 »


Takže na motoru u řemenice je víčko ložisek. To víčko se dá při znalosti a šikovnosti skoro sundat a je vidět na ložisko. Pak bez problémů uvidíme co tam je za ložisko. Pozor! Nesmíme plně vyšroubovat všechny 3 šrouby. Nejlépe se to udělá, pokud vyšroubujeme jeden šroub úplně, místo šroubu našroubujeme zpátky tzv. šteft a teprve pak vyšroubujeme zbylé dva šrouby. A následně odklopíme víčko ložiska, zadní víčko nám drží na šteftu a při zpětné montáži nebude problém ho připevnit. Daleko větší problém ale vidím jinde a to konkrétně v tom řemenicovém připojení. Jakékoliv řemeny se provozem opotřebovávají a dochází ke změně jejich vlastností a to hlavně délky a pružnosti. A to má neblahý vliv na chod motoru. Uvolněné řemeny tvoří vibrace které vážně poškozují ložiska a to nejen na motoru. stačí pokud bude jeden  z těch řemenů volnější a je zaděláno na velký problém. Může dojít k poškození nejen motoru, ale i toho poháněného stroje. A aby toho nebylo dost, tak může tzv. odejít nejen ložisko nebo ložiska, ale může dojít a i dochází k vážnému poškození hřídele na které je ložisko uloženo a i k poškození ložiskového štítu. Pokud při podezření že jsou řemeny volné napínákem to více napneme může to způsobit ten samý problém. Proto je i v návodech výrobců motorů doporučena v určitých časových intervalech diagnostika. Proto i já doporučuji i v tomto případě nechat provést odbornou diagnostiku. A jak jsem už napsal v minulém příspěvku, tak zkušený diagnostik dovede přesně zjistit nejen stav ložisek, ale i ostatní mechanické vady a i vady v nastavení řemenů apod. Když se provede kvalitně diagnostika, je pak jednoduché na základě výsledků naplánovat údržbu toho zařízení třeba v době odstávky nebo přizpůsobit výrobu. Při nenadálé poruše motoru nebo stroje je pak výpadek nepředvídateln ý stejně i doba a rozsah oprav a tím i jejich cena. Diagnostika sice nepatří mezi nejlevnější servis, ale vzhledem k nenadálému odstavení a přerušení provozu se to rozhodně vyplatí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #11 kdy: 09.06.2024, 18:51 »

Ještě se krátce zmíním o mazacím tuku. Z výroby je ložisko namazané určitým tukem. Každý výrobce ložisek má pro dané typy ložisek doporučené tuky. Nelze míchat tuky podle toho co máme právě na dílně nebo ve skladu. To je podobné tomu pokud bychom např. do auta také nalili "nějaký olej" který máme právě v garáži nebo ve sklepě. A pokud byl motor např. někde už v servisu servis by měl vědět jaký tuk použili do ložisek. Pokud by se nedodržela kompatibilita mazacích tuků, mohlo by dojít tzv. ke sražení tuků a velmi rychlému poškození ložisek. Většina výrobců motorů doporučuje minimálně 1x ročně provést odbornou kontrolu motoru. Bohužel drtivá většina provozovatelů ale toto nedodržuje a do servisu volají až v okamžiku poruchy. V dnešní době lze ale velmi jednoduše provést úplnou kontrolu motoru za běhu bez jakékoliv demontáže přímo na místě u zákazníka. Samotná kontrola se skládá zhruba ze 3 hlavních částí a to příprava kdy se zjistí parametry motoru, provozní režimy a vizuální kontrola, dále se provede měření motoru, což je nasnímání hodnot v předem stanovených měřících bodech speciálním přístrojem magnetickou dotykovou sondou což je otázka zhruba 5 minut a nejdůležitější část je pak analýza nasnímaných dat to je už pak práce na několik hodin.  Na závěr pak je vydán protokol o diagnostice ve kterém je popsaný současný stav v a i návrh opatření.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Jiří Řezníček
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 10.06.2024, 07:17 »

(Zde někdo nečetl pravidla! To musí někdo opravit a opozdí to zveřejnění!) za vyčerpávající informace..
A prosím kde lze taková diagnostika objednat?
A jak se taková služba pohybuje cenově?
Stroj mám jen na hoby použití, neživí mě to,takže po většinu roku stojí.I přesto jsem ochoten do něho něco investovat
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Kalina Jiří
*
Offline Offline



« Odpověď #13 kdy: 10.06.2024, 09:05 »

V příloze návod k motoru řady F a instalovaná ložiska v motoru.

Namažte každé ložisko motoru cca 13 gramy (pumpnutí mazacím lisem) tukem LV2-3 a poslouchejte přes opřený šroubovák, zda pískání v ložisku zmizí.

* Ložiska motory řady F.pdf (74 KB - staženo 44 krát.)
* Návod motory řady F KF VF.pdf (1071.8 KB - staženo 36 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #14 kdy: 10.06.2024, 10:04 »

Pane Kalina, máte moc hezký návod, ale pro současný stav nepoužitelný. Vy snad víte, zda motor náhodou nebyl v minulosti v opravě a že není osazen krytými ložisky? Pískání ložisek je jen následek poškození ložiska. Uživatel ale potřebuje znát příčinu poškození a udělat vše, aby se odstranila příčina. Např. nevyváženost rotujících dílů, vibrace, poškození řemenů apod. Nebo to může dopadnout i takto viz obrázek. Asi nemusím podotýkat, že došlo ke spálení motoru. I proto se v současné době používá diagnostika založená na nasnímání celého spektra vibrací v určených definovaných bodech na motoru a analýzou nasnímaných dat se dá přesně zjistit stav motoru a to jak po stránce elektrické, tak mechanické. A pokud je závada na ložiskách, tak je nutno najít příčinu poškození a né jen slepě tzv. domazat nebo vyměnit ložiska. Tím příčinu neodstraníte. Máte vůbec ponětí o tom, jak mají být napnuté klínové řemeny, které pokud jsou nesprávně napnuté jsou příčinou poškození? Já jsme za svou praxi viděl a měřil stovky možná tisíce motorů tak vím o čem mluvím. Měl by jste si i prostudovat návody na údržbu ložisek např. SKF. Tam je velmi přesně popsáno kdy, kolik a čím mazat pokud se maže. V současné době se ale ložiska normálně již nadomazávají!! Nebo vy snad domazáváte ložiska např. na nábojích kol u svého auta? Ty ložiska se nemažou po celou dobu životnosti auta a jsou v pořádku. To byl jen malý příklad.


* IMG_0743.JPG (305.58 KB, 922x692 - prohlédnuto 154 krát.)

* IMG_0748.JPG (464.96 KB, 864x1152 - prohlédnuto 136 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Jirka Údržbář
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #15 kdy: 10.06.2024, 16:29 »

Ložisko bude již částečně poškozené, to je bez debat.
Příčina poškození bude asi nedomazávání motoru (i pod mazacími hlavicemi není žádný tuk, takže od poslední výměny ložisek motor nebyl domazáván).
Pokud se po domazání změní hlukové projevy motoru, ložiska nemají víčka a trochu se prodlouží životnost ložisek.
Pokud ložiska mají víčka, pokusem o domazání se hlukové projevy motoru nezmění.

Vibrodiagnosti ka je v průmyslu činnost nepostradateln á, ale zde jde o hobby a stroj je provozován pod stálým dohledem obsluhy (provozovatel si může objednat vibrodiagnosti ka samozřejmě i domů).

Správné napnutí řemenů je samozřejmě velmi důležité a amatérsky obtížně realizovatelné .

* NavodProVymenuRemenu.pdf (1209.86 KB - staženo 56 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Kalina Jiří
*
Offline Offline



« Odpověď #16 kdy: 11.06.2024, 07:54 »

Koukám, že jsem v návodu k motoru jsem omylem oskenoval každou druhou stranu.
Takže, znovu a lépe pro pana Řezníčka, ať má nějaký základ dokumentace stroje (strana 6 je v návodu prázdná).

* Návod motory řady F KF VF komplet.pdf (1054.49 KB - staženo 41 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #17 kdy: 11.06.2024, 16:35 »

Dost by mne zajímalo, na kolik taková diagnostika cca 20kW motoru přijde. Možná si mnoho lidí myslí, že se jim nevyplatí, nebo naopak se jim z provozních důvodů fakt nezaplatí?
A jde takovou diagnostiku nějak škálovat? Podle předpokládanýc h rizik ze ztrát a podle reálného stavu?

Často je pravda, že se vyplatí i když odborní "jen" hodí na zařízení své odborné oko a pak dá doporučení jaká jsou rizika a jak postupovat s nejlepší ekonomikou pro zákazníka. Ale často je třeba i jen základní změření či dokonce jen poslech či shlédnutí chodu a pak se namusí ani dělat rozbory měření. Neboť je jasno třeba že stroj musí rovnou na dílnu, nebo že bez prvotní výměny řemenů by se stejně nic nezměřilo.

Mimochodem SKF dělá na ustavení rovinnoplošnos ti řemenic krásnou laserovou pomůcku.

K mazačům a tribotechnice mám úctu. Poprvé když na obráběcím centru po generálce motory nemohly hnout se suporty na ložích, hnuly se o 10cm a hned vypadly tepelné ochtrany motorů posuvů. Přišel specialista na mazání a takřka neviditelně potřel lože nějakým mazadlem z tuby menší než zubní pasta ale tehdy s cenou čtvrtky auta Favorita.   Nějaké mazadlo vyvinuté z kosmického programu NASA. Nahodil jsem ochrany, suporty se rozjely a ampérmetry ukazoval dost pod jmenovitý proud motoru.
Takže se při mazání řídím striktně doporučeními mazačů jak z hlediska typu, tak množství.


* INS0421V_NG_tcm_12-140759.png (521.79 KB, 800x800 - prohlédnuto 44 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Podle jaké normy musí být provedena revize pracovního stroje
 Jak se v praxi stanovují rizika strojních zařízení?
 Kdy smí být obnovena funkce nouz. zastavení nebo nouz. vypnutí stroje ?
 Mohou se stroje větších výkonů napájet pohyb. přívody přez zásuvky?
 Mohou se na prac.strojích použít šňůrové vypínače osvětlení?
 EMOTRON: Elektronické ochrany, které mají strojní zařízení pod kontrolou
 Co si mám představit pod označením "STROJ V TROPICKÉM PROVEDENÍ" ?
 Jaký zvolit hlavní jistič stroje?
 Je nutné propojení části strojů ochranným vodičem?
 Jaké bezpečnostní normy se vztahují na stroj po rekonstrukci rozvaděče?
 Navrhování elektrických zařízení a elektrických systémů při uvádění nového pracovního stroje na trh
 Kde sehnat vhodné svítidlo do rozváděče stroje?
 Malá stojanová vrtačka alebo stolná brúska je stroj alebo spotrebič?
 Kolik cm od podlahy zásuvky a vypínače v technických strojovnách?
 Problematika zkoušek zdrojových soustrojí k prokázání shody
 Jak je řešena výzbroj u lokomotivy Škoda 109E?
 Podle jaké ČSN se řídí revize připojení stroje?
 Jsou rady knihy o diagnostice poruch stále použitelné?
 Jak postupovat po zničení veškeré dokumentace u strojů?
 Je možné používat zářivkové osvětlení u točivých strojů?
 Je možné napájet osvětlení a řídící obvody stroje ze stejného trafa?
 JAN PANCHÁRTEK - ELEKTRO: Emotron DCM
 Kdy jde ještě o spotřebič a kdy už o strojní zařízení?
 Jak velký má být odpor ochranného obvodu pracovního stroje?
 Jaký použít přístroj pro vyhodnocení dostatečného sevření elekrického lisu?
 LAPP KABEL: Energetické řetězy Lapp rozhýbaly vertikální obráběcí centra v TOSHULIN
 Kdo je zodpovědný za stroj domácí výroby?
 Je nutné pravidelně testovat hlavní vypínač strojního zařízení?
 Nemáte info o teorii kružnicového diagramu asynchronního stroje?
 SEMINÁŘ: Bezpečnost strojních zařízení 2017
 Jakým správným postupem změnit či rozšířit elektroinstalací stroje s CE znackou?
 Která strojní zařízení nemusí mít stop tlačítko (emergency stop funktion)?
 Je nutné v stolárskej (truhlářskej) dielni dávať každý stroj cez chránič?
 Jak posílit přívod pokud se dotatečně zvýšila spotřeba stroje?
 Je možná u pracovních stolů svépomocná dodatečná instalace svítidel?
 Musí být přívod k elektrického stroje samostaně odpínatelý a jištěný?
 Formule ČVUT je ukázkou schopností jejich studentů, říká Michael Valášek
 Jaké měření a metody používáte při kontrolách strojních zařízení?
 Kdy se oprava strojního zařízení mění na totální rekonstrukci?
 Jak správně zapojit stroj v soustavě TN-C-S?
 Je kompresor spotřebič nebo strojní zařízení?
 Co je mycí linka, když ne strojní zařízení?
 Proč nelze ČSN 33 2000-6 použit pro pravidelnou revizi strojního zařízení?
 Lze krmné dopravníky a ventilace pro drůbež považovat za strojní zařízení?
 Tip na Elektromotory WEG
 Sledování procesů a kondice strojů
 O bezpečnosti strojních zařízení přednáší odborně způsobilá osoba v prevenci rizik
 Proč si nesmím na mandlu zmrzačit prsty ale na rotačním žehliči ano?
 Která norma mluví o jazyku ovládacích prvků stroje ?
 #EH: Stroje dynamoelektrické
 Lze použít transformátor ve stroji mimo řídící obvody?
 Jak vysvětlit princip seriového stroje?
 Jaké dovednosti a znalosti musí mít dnešní údržbář CNC strojů?
 Co se u motoru označovalo za "kollektor"?
 Co nám o strojích řekli kdysi na učňáku?
 Jaké jsou požadavky na firmu pro drobné opravdy strojů?
 Jak zajistit správné chlazení stroje ale zároveň ekonomické a splňující předpisy?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.065 sekund, 22 dotazů.