Jakou izolaci zvolit pro venkovní přípojku nízkého napětí?

(1/2) > >>

MartinDBF123:
Čím zaizolovat domovní přípojku ze sloupu nn?

Jde mi o konec vedení kabelu připojeného ze sloupu a připojený svorkami na kabel do zdi, který vede do hodin, tedy do hlavního domovního rozvaděče.

Svorky jsou zaizolované, ale ta izolačka, kterou je to zaizolované se začíná rozpadat.             Jakou izolačku na to použít, jaká je nejlepší? Co když se ta izolace proti vodě rozpadné? Já nevím, jestli je pod tou izolací nějaká svorka, do které nemůže zatéct, nebo to v dešti může zkratovat.  

Jsem elektrikář, ale tuhle věc nevím, asi by bylo nejlepší koupit nějakou kvalitní izolačku a přeizolovat to přes ty současné zaizolované svorky. Prípojka je asi z roku 1992.

Jiří_Hrubý:
Otázka zní, proč to izolovat. Méně je někdy více a blbě zabalená EK svorka je akcelerátor hnití. Pokud může voda odtékat, je to lepší. Pokud už se koště zabalí, je to lepší svorkama vzhůru, nebo rovnou přesvorkovat do něčeho od Ensta.
Ale když už, tak standardně se používá 3M 2228 a 2900R.

Kvita Ladislav:
Citace: MartinDBF123  21.04.2024, 17:58

Čím zaizolovat domovní přípojku ze sloupu nn?

Jde mi o konec vedení kabelu připojeného ze sloupu a připojený svorkami na kabel do zdi, který vede do hodin, tedy do hlavního domovního rozvaděče.

Svorky jsou zaizolované, ale ta izolačka, kterou je to zaizolované se začíná rozpadat.             Jakou izolačku na to použít, jaká je nejlepší? Co když se ta izolace proti vodě rozpadné? Já nevím, jestli je pod tou izolací nějaká svorka, do které nemůže zatéct, nebo to v dešti může zkratovat.  

Jsem elektrikář, ale tuhle věc nevím, asi by bylo nejlepší koupit nějakou kvalitní izolačku a přeizolovat to přes ty současné zaizolované svorky. Prípojka je asi z roku 1992.


Ta přípojka je ve Vašem vlastnictví?

MartinDBF123: