Je nutné mít pro připojení v kempu revizi elektroinstalace karavanu?

<< < (2/5) > >>

Milan_Vala:
Co se týče stk kontrol, tak jsem zatím nesetkal s požadavkem o revizi el. zařízení. Karavanový přívěs je brán jako přívěsný vozík a podle toho kontrolován. Stav podvozku, brzdy, pneu, osvětlení venkovní, přípojné zařízení a pod. O revizích elektrických rozvodů, či plynu při pravidelné stk nikdy ani slovo. Brzděný přívěs má stk co dva roky. Navíc dnes existují varianty různých nadstaveb klasického vozíku,který využíváte k pracovní činnosti a pak na něj pouze tuto nadstavbu připevníte a můžete jej využívat jako obytný. Při stk samozřejmě vezete pouze vozík. Ale to jsem odbočil.

Revize na karavany (po třech letech) je povinná pouze pro karavan registrovaný na firmu.

Můj dotaz jsem vznesl z důvodu, že po několika letech vyjednávání s provozovatelem kempu, kam roky jezdíme dlouhodobě se nám podařilo vyjednat, to, že naše karavany budou napojeny na měřenou zásuvku. Tedy nebudeme platit nesmyslný paušál, ale skutečně jen odebraný proud. Některé kempy to již mají delší dobu, nám se to podařilo až nyní. Takže roky jsme byli připojeni na stejném elektro sloupku, kde nebylo měření, nyní máme vlastní zásuvku, která je měřená. Způsob připojení je stále stejný. Nyní po nás (ti co mají měření) požaduje provozovatel revizi. Prý mu to řekl revizní technik. Proto se ptám, na základě jaké legislativy to tak je. Nechci zde řešit morální hledisko, ani bezpečnost. V tom mám jasno. Vím co dokáže šlendrián a podcenění elektroinstala cí. Jen bych rád věděl, či je to pohled revizáka, anebo to skutečně nějaká norma řeší.

Jan Franěk:
Citace: Milan_Vala  17.10.2023, 07:09

Revize na karavany (po třech letech) je povinná pouze pro karavan registrovaný na firmu.


O co se opíráte tímto svým tvrzením? Četl jste normu "na karavany"? Možná by jste to měl udělat. Nikde jsem tam nenašel poznámku o tom, že by se to týkalo pouze "firemních" karavanů.

CItace celého článku: 721.3 Pravidelná revize
Osobou s příslušnou elektrotechnic kou kvalifikací má být provedena revize a zkouška elektrické instalace karavanu
a napájecího kabelu minimálně jednou za tři roky, ale je-li karavan používán často, má být revize a zkouška
provedena jednou za rok, o provedené revizi a zkoušce je vypracována zpráva.

Jméno normy : Elektrické instalace nízkého napětí –
Část 7-721: Zařízení jednoúčelová
a ve zvláštních objektech – Elektrické instalace
v karavanech a v motorových karavanech

Opravdu nechápu váš postoj kdy tvrdíte že chápete důležitost pravidelných revizí a možná rizika, na stranu druhou se snažíte najít cokoliv čím by jste se proti legitimnímu požadavku provozovatele mohl bránit.

Dnes je zcela běžné, že když pošlete "děti" na kolej, musí mít platnou revizi na nabíječku mobilu, nebo adaptér k NTB a podobně. Dokážu najít mnoho předpisů které to dělají legitimním, stejně i pár předpisů které by mi pomohly se tomuto požadavku bránit. Ale proč bych to dělal? Každé září provádím revize svým dětem i dětem sousedů, před odjezdem na koleje po celé ČR. Prostě akceptuji jejich podmínky, které považuji za rozumné. Kdyby tomu tak nebylo, domluvím jim ubytování jinde. Když jdu chytat ryby na soukromý revír, akceptuji jejich pravidla, byť nebývají v souladu s celosvazovým rybářským řádem (jsou přísnější). Pokud mi nevyhovují, jedu prostě jinam. V automobilkách mají vnitřní předpisy, které často velmi zpřísňují základní požadavky norem. Buďto je akceptuji, nebo pro ně nedělám (nemohu dělat). V podstatě úplně stejně vnímám váš případ. Nechápu s čím máte problém. Lidově řečeno, moje pískoviště, moje pravidla.

Václav Třetí:
Já tak nějak nechápu tazatele. On sice chápe důležitost revize, ale nechce ji dělat.

Před časem jsem zde psal o případu, kdy jsem opravoval dva stavební rozvaděče převážené na vleku za dodávkou. Rozvaděče byly po zapojení do sítě nefunkční vzhledem k tomu, že došlo k povolení mnoha šroubových spojů, některé šrouby byly dokonce vypadané. Jeden z rozvaděčů jsem měl před převozem v opravě (spíše úpravě) a u něj si mohu dovolit tvrdit, že vše bylo dotažené dostatečně. Příčina jednoznačná - chvění, které je u vleků vždy vyšší než u tažného vozidla vlivem jednoduššího a tudíž horšího odpružení.
Primárně tedy nejde o šlendrián, ale vnější vlivy a že silnic s nekvalitním povrchem máme v této zemi dostatek, není třeba rozebírat.

Peter Munka:
Neviem si to dost dobre predstavit z pravneho hladiska : pridu 2 karavany, jeden rakusky so Schuko zasuvkami a jeden cesky do ceskeho kempu. Bude prevadzkovatel kempu pozadovat od Rakusana reviznu spravu prelozenu do uradneho jazyka ?

Milan_Vala:
My si asi nerozumíme. Možná jsem položil otázku špatně, možná jsem špatně pochopen. Já vůbec nerozporuju důležitost revizí, spíše naopak. Norma, která je zde zmiňována je mi známa. Revize po třech letech je zaběhnutá praxe většinou u půjčoven. Co znamená používat často? Denně, o víkendech, o prázdninách? A co když elektroinstala ci nepoužívám. Prostě ji v určitém ročním období nepotřebuji. Kdyby v normě bylo uvedeno, že provozovatel / dodavatel el. energie vyžaduje revizi, jinak není možné připojení, tak je to jasné. Já ale mohu mít revizi jen pro sebe, pro svůj klid. Když budu parkovat u sebe na zahradě.
Takže zkusím to upřesnit. Roky provozovatel žádné revize nevyžadoval. Od nikoho. Místní, přespolní, cizinci. Nyní ano. Ale pouze po těch, kteří jsou připojeni do zásuvky, před kterou je instalován 1f elektroměr. Ostatních se to netýká. Takže co je jinak? Měřené připojení pohyblivým přívodem je ten důvod? Já se nesnažím něčemu vyhnout, chci mít jen jasno v tom, co je z revizního hlediska jinak, že dříve ne a nyní ano. To je vše. Nic víc nic míň.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana