Je možné u světelného obvodu kombinovat TN-C a TN-C-S?

(1/5) > >>

Sent:
Pozvali jsme si elektrikáře na připojení 2 nových světel. V celém domě jsou rozvody TN-C, elektrikář přidal novou krabici, spojil v ní PE a N a dále pokračoval třemi vodiči. Je možné takto postupovat? Aby byla 2 světla připojena jinak, než všechna ostatní světla v celém domě? Problém je také v tom, že v nově připojeném světle je i při vypnutém vypínači mezi L a PE/N 80 V, což mi přijde dost, ale nejsem elektrikář, tak nevím, jestli to je v pořádku. V původním světle připojeném na krabici 1 je při vypnutém vypínači 6 V, v novém světle připojeném na krabici 2 zmiňovaných 80 V. Prosím o posouzení zapojení, přikládám fotky.

Jiří Schwarz:
K zapojení se raději nevyjadřuji...
Nejsem přesvědčen o tom, že ty použité krabice jsou správně namontované na hořlavý podklad bez nehořlavé tepelněizolačn í podložky.
Za mě "najít skutečného elektrikáře" a začít od začátku

Miroslav Revús:
Čo sa týka funkčnosti zapojenia, je správne.
Ak ste meral napätie multimetrom, tak ste nameral indukované napätie. Pre meranie použite plnohodnotnú dvojpólovú skúšačku alebo voltmeter v malým vstupným odporom.

Ten, kto vám robil pôvodnú inštaláciu by si zaslúžil "lopatou po prstoch" - použil žlto/zelený vodič ako fázu vo vypínači.

Jan Franěk:
Citace: Sent  29.07.2023, 13:06

Pozvali jsme si elektrikáře na připojení 2 nových světel. V celém domě jsou rozvody TN-C, elektrikář přidal novou krabici, spojil v ní PE a N a dále pokračoval třemi vodiči. Je možné takto postupovat?


ANo, je.

Citace: Sent  29.07.2023, 13:06

Problém je také v tom, že v nově připojeném světle je i při vypnutém vypínači mezi L a PE/N 80 V, což mi přijde dost, ale nejsem elektrikář, tak nevím, jestli to je v pořádku.


Je otázkou čím jste to měřil. Protože i na tom nemálo záleží.