Sent
|
 |
« kdy: 29.07.2023, 13:06 » |
|
Pozvali jsme si elektrikáře na připojení 2 nových světel. V celém domě jsou rozvody TN-C, elektrikář přidal novou krabici, spojil v ní PE a N a dále pokračoval třemi vodiči. Je možné takto postupovat? Aby byla 2 světla připojena jinak, než všechna ostatní světla v celém domě? Problém je také v tom, že v nově připojeném světle je i při vypnutém vypínači mezi L a PE/N 80 V, což mi přijde dost, ale nejsem elektrikář, tak nevím, jestli to je v pořádku. V původním světle připojeném na krabici 1 je při vypnutém vypínači 6 V, v novém světle připojeném na krabici 2 zmiňovaných 80 V. Prosím o posouzení zapojení, přikládám fotky.
|
|
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník

váš elektrikář a revizní technik
|
 |
« Odpověď #3 kdy: 31.07.2023, 13:14 » |
|
Pozvali jsme si elektrikáře na připojení 2 nových světel. V celém domě jsou rozvody TN-C, elektrikář přidal novou krabici, spojil v ní PE a N a dále pokračoval třemi vodiči. Je možné takto postupovat?
ANo, je. Problém je také v tom, že v nově připojeném světle je i při vypnutém vypínači mezi L a PE/N 80 V, což mi přijde dost, ale nejsem elektrikář, tak nevím, jestli to je v pořádku.
Je otázkou čím jste to měřil. Protože i na tom nemálo záleží. K ostatnímu se vyjádřili kolegové. JE to prostě prasečina a asi by to chtělo po tom elektrikáři požadovat nápravu v jeho čase a za jeho peníze. Nedostal jste od něj bezvadné dílo, ale bastl.
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Sent
Neverifikovaný uživatel @1
|
 |
« Odpověď #4 kdy: 31.07.2023, 13:49 » |
|