Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?  (Přečteno 2976 krát)
Tým portálu Elektrika
Redaktoři portálu právě konající službu
*
Offline Offline




WWW
« kdy: 04.05.2023, 08:02 »

Elektromobilní nabíjení versus výměna akumulátorů
    Elektromobilní nabíjení versus výměna akumulátorů. Typ pohonu elektromobilů, který je zásadním zlomem v energetice je bohužel vázán na mnoho důležitých provozních změn. U vozidel se spalovacími motory nádrž pohonných hmot naplníme do deseti minut. U elektromobilů to trvá podstatně déle. Myšlenka výměny akumulátorů elektromobilů se v Česku dochovává již od začátku minulého století. S aktuálním rozmachem ...  
   

    Související ...
    ... elektrovinka k tomuto diskusnímu vláknu zde!
   



   
Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?
   
Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
   
Zaznamenáno
Miroslav Revús
RTEZ E1 A, B
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 04.05.2023, 08:54 »

Nie som majiteľom EV.

Môj názor je, že je to zložité.

Veľkí výrobcovia nie sú ochotní o batériách aj o ich cene hovoriť otvorene.
Veľa výrobcov má pre zabezpečenie maximálnej stability a dobrých jazdných vlastností batériu vloženú do podvozku a jej výmena je bez vybratia interiéru nemožná.

Pre ideu výmennej batérie bude treba vypracovať nový koncept elektromobilu so zohľadnením hmotnosti batérie a jej vyberateľného umiestnenia. Pravdepodobne po častiach.
Zaznamenáno

You don´t have to be old to be wise. (Judas Priest)
But I am :-)
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #2 kdy: 04.05.2023, 08:58 »

Já si myslím že akumulátor NE!
Je to vždy vývojem a vložení peněz a postavení před konkurencí....
Sjednotit lze maximálně místo pro napojení nabíjení.... tanecek
Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 04.05.2023, 09:26 »

Už vidím postaršího účetního na elektríně (dle vzoru benzina) tahat metrákové bloky baterií tanecek
Zaznamenáno
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #4 kdy: 04.05.2023, 10:02 »

Už vidím postaršího účetního na elektríně (dle vzoru benzina) tahat metrákové bloky baterií tanecek

V jedné části Automotorevue ukazovali bezpečnostní pomůcky automechanika-elektrikáře na opravu elektroaut!
U nás se s takovými pomůckami a pracovními nástroji nesektáme ani u prací na vn!! tanecek
Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 04.05.2023, 12:12 »

Unifikovat akumulátor? tedy tu část auta, která  ovlivňuje nekritičtější parametr elektromobilů - dojezd? Natvrdo potlačit takhle konkurenci? A co nabíjecí obvodu, teplotní management atd? výměnné také nebo podle vzoru unijní nabíječka musí být podle nařízení poloboha vhodná úplně pro všechny?
Tesla investovala nemálo do výzkumu optimálizace nabíjecího procesu a vypadá to, že to oproti konkurenci přinášelo hodne dlouho lepší parametry.
Co použití jiných jiných typů článků - třeba LiFePO4? mají jiné vlastnosti, jiné rozměry a třeba také nižší sklon k hoření. Tím že je baterie těžká, automaticky jí konstuktéři instalují co nejníže, do podlahy kvůli těžišti. Když se tohle omezí z moci úřední zas, to pusune vývoj proti času někam zpátky.
Pokus o oddělení baterie od auta tu už byl, byť se jednalo o oddělení čistě účetní, zkusil to Renault a myslím, že nikdo jiný ho nenásledoval. To o něčem vypovídá.

Příklad z reality dnešních dnů: USB-C není špatný konektor ale nutit ho všem? Ona ani ta jednotná nabíječka na mobily nemá moc smysl, s rostoucíma proudama si každý výrobce udělá svou a ta se pak bude prodávat zvlášť.
Za mě je to jednoznačně krok vzad, potlačení konkurenčního prostředí, připomíná mi to úředně nařízenou cestu ke všeobecnému blahu.
Zaznamenáno
Juraj Rojko
*
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 04.05.2023, 13:08 »

Tesla původně měla výměnné baterie u Modelu S (https://youtu.be/S0-sHtlCZ7M). Časem to vyhodnotili jako slepou uličku vývoje, která přináší více starostí než užitku. Momentálně se tuto cestou pokouší prosazovat zejména NIO (které je ve videu). Sjednocení mezi výrobci je momentálně z více důvodů utopie.
Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 04.05.2023, 14:41 »

Nějak si nemyslím, že by unifikace kastlíku pro 18650 a jejich větší soukmenovce, byla nějakým potlačením konkurence. Tesla donedávna používala články od Panasonicu, stejně jako další výrobci. Teď pokud je mi známo, už články v označení značku výrobce nemají a jsou bílý jen s číslem. Sjednocení by v podstatě obnášelo vytvoření akumulátorovéh o bloku, kterému by výrobci uzpůsobili podlahu, jako to dělají u motorového prostoru, nebo nádrže.
Navíc už dávno dělají automobilky modulární podvozkový části, takže když za jedný platformě umí postavit 4 různě velký auta, nebyl by ani problém zakomponovat různě velký baterie.
Co se útoku na spolehlivý osvědčený lightning týče, pak ve jménu zelenýho šílenství měli nařídit sjednocení aku u nářadí, ale na boj proti tolika výrobcům neměla unie dost odvahy.
A zrovna aku v nářadí nevyžadují žádný náročný battery management a články chrlí dokola stějně asijské fabriky.
Zaznamenáno
Jan Hájek
*
Offline Offline



Prostě .... HÁJEK!


WWW
« Odpověď #8 kdy: 04.05.2023, 18:42 »

Elektromobilit a a její prosazování mi připomíná nastolování socialistickéh o ráje, když to zkolabuje a zkrachuje, protože to není k žití, vždy se najde někdo, kdo to chce zopakovat s tím, že to nevyšlo kvůli lidem, ale jako idea to je super.

https://www.hybrid.cz/izrael-elektromobily-otazka-narodni-bezpecnosti-dil-1/
https://www.idnes.cz/technet/technika/vymena-baterii-u-elektromobilu.A130621_153520_tec_technika_mla

Tady si dovolím zacitovat https://www.novinky.cz/clanek/auto-izrael-chce-ve-state-jen-elektromobily-doda-je-renault-40184095

rok 2008-
"Izrael si stanovil za cíl učinit život v zemi lepší a čistší, s nižší závislostí na benzinu a ropě," řekl izraelský premiér Ehud Olmert. "Do konce příštího desetiletí budeme zcela osvobozeni od ropy a jejích produktů v roli paliva, jež v Izraeli pohání dopravu," dodal.

„Definice šílenství je dělat stejnou věc znovu a znovu a očekávat jiné výsledky.“
Albert Einstein

Až to ztratí podporu, dotace a lidi se k tomu otočí zády, objeví se někdo, kdo bude chtít pouze vydělat a prosadí se s řešením, za které budou lidé rádi platit.
Zaznamenáno

Jan Hájek +420 737 246 347  jan.hajek@dehn.cz  honza@elektrika.cz
KníŠka 2.0 a SW na ČSN EN 62305-2 ZDARMA!
www.kniska.eu
Pokud váš problém souvisí s mým příjmem, rád ho pomůžu vyřešit!
Jaromír Táborský
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 06.05.2023, 21:33 »

Elektromobilit a a její prosazování mi připomíná nastolování socialistickéh o ráje, když to zkolabuje a zkrachuje, protože to není k žití, vždy se najde někdo, kdo to chce zopakovat s tím, že to nevyšlo kvůli lidem, ale jako idea to je super.
Afro

Elektromobil a fotovoltaika. To bude v kurzu za p§l století.
Zaznamenáno
M S
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: 06.05.2023, 23:41 »

Trendy v elektromobilit e boli Cell to Module. Cell to Pack. Cell to Chassis.

Modul je niekolko baterii pokope plus nabijaci a manazovaci BMS system. Pack sa vacsinou sklada z niekolkych modulov. V konecnom dosledku je ale bateria obalena zbernicami, plastom, konektormi a mnohym inym.

Cina je v elektromobilit e mnoho rokov napred oproti EU. (O bezpecnosti celeho vyrobeneho auta ale radsej pomlcim.) CATL zacina robit baterie bez niklu a kobaltu so strukturalnymi bateriam Cell to Chassis, kedy je cela bateria sucastou podvozku auta.

Servisovatelno st? Mizerna. Gravimetricka a volumetricka kapacita, skvela. K tomu sa pridava fakt, ze zhodou nahod tiez CATL nedavno vydalo tlacovu spravu o vyraznom navyseni kapacity na 500 Wh/kg. Tesla je okolo 300 Wh/kg. Laboratorne baterie smeruju k 1000+ Wh/kg, ale je to sakra narocne pretavit do seriovej vyroby.

Takze v skratke - ano, je sakra zlozite prinutit vsetkych vyrobcov k jednotnemu akumulatoru, lebo kym by bola pripravena legislativa, pravdepodobne budu dostupne baterie s kapacitou a rychlostou nabijania, pri ktorych nebude vobec nutne ani prakticke mysliet na vymenu celeho packu.

Specialne prihliadnuc k tomu, ze standardizacia je pre mnohych sproste slovo. Vid Apple a USB-C nabijanie, pred tym nabijacky telefonov, domaca automatizacia ktora az v poslednej dobe zacina vo vacsom podporovat MQTT ako univerzalny protokol, programovacie kable pre PLC (v poslednej dobe nastastie prevazuje Ethernet),  komunikacia medzi PLC celkovo (nastastie zacina vyhravat EtherCAT zalozeny na Ethernete) a mnoho, mnoho inych.
Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Poradíte mi proč baterie v koupelně při dotyku probíjí?
 Nevíte v čem souvisí autobaterie s ČSN 332000-6-61 a ČSN 331500?
 Jaký je princip suchého galvanického článku?
 Jaké mám použít typy akumulátorů u nouzového osvětlení v panelovém domě?
 Jaký druh akumulátoru použít pro nouzové osvětlení v panelovém domě?
 Proč nefungují baterie Philips ultra alkaline C LR14 v Eurotestu 61557?
 Co je důležité při používání a údržbě baterií?
 Lze nabíjet 6V baterii 14V zdrojem ?
 Jaké máte zkušenosti s nabíjecími NIMH bateriemi?
 Nevíte, kde sehnat co nejlevněji trakční baterii 12V a kolem 100Ah?
 Ako by sa mal chovat klasicky oloveny akumulator 12V po nabiti?
 Jak nejlépe skladovat alkalické baterie?
 Za jakou dobu je schopna se dobít autobaterie 120Ah?
 Jak změřit správné dobíjení motobaterie?
 Zajímá vás AKUMULACE ENERGIE? Sledujte LIVE s profesorem Vondrákem!
 Jak změřit autobaterii multimetrem?
 Je možne prepojit blok NiMh baterii s LiFePo4?
 Aká je pravda o vybíjaní a dobíjaní akmulátorov?
 Jak zvýšit napětí AA baterie (1,2V)?
 Aká je pravda o dvoch paralelne zapojených akumulátorov rôznej kapacity?
 Revidují se nepřipevněné nabíječe baterií staničních vozíků dle ČSN 331600 ed.2?
 Záleží baterie pro UPS na velikosti Ah?
 Jak nabíjet baterie zapojené v sérii?
 Proč mi v přístrojích fungují jen některé baterky (AAA)?
 Je opravdu nutné nabíjet akumulátory s technologií VRLA pulsní nabíječkou?
 Jak nabíjet olověné, gelové, bez údržbové akumulátory?
 Aké minimálne vetranie vyžadujú zálohovacie akumulátory?
 Neznáte normu která by řešila provoz a bezpečnost nabíječek trakčních baterií?
 Nabíjecí stanice pro mobilní telefony Chargebox
 Mohu paralelně zapojit dvě baterie s ruznymi parametry?
  Proč se v aku nářadí používají akumulátory NiCd (nyní Lipol), ale nikdy NiMh?
 Jak nahradit baterii např. z aku vrtačky 14,4V za trafo 230V/14V?
 Nanomateriály mohou zvýšit kapacitu baterek
 NISSAN a EATON: Úložiště energie "xStorage HOME"
 Co si myslíte Batteriser is a $2.50 gadget that extends?
 Budou lithium-iontové baterie a superkondenzátory opravdu patřit budoucnosti?
 Jak dobíjet za jízdy karavan?
 Co omezuje nabíjecí výkon akumulátoru?
 TOSHIBA boduje s novou Lithium-iontovou baterií
 Lze zabezpečit akumulátor proti krádeži pomocí GPS modulu?
 SONNEN nový člen KNX
 Jakou si myslíte, že bude mít úspěch výroba baterií HE3DA?
 Čím testujete akumulátory v EZS?
 V Norsku vyroste továrna na výrobu baterií využívající český patent
 Jaké baterie ne/doporučíte do ovládání systémové instalace?
 Jakou máte zkušenost s repasovanými akumulátory?
 KNIHA Akumulátory a baterie je tu zpět digitalizovaná
 Dá se změřit skutečná kapacita AAA baterií?
 Podle čeho se orientovat u typů dobíjecích akumulátorů AA?
 Jak ověřit kondici akumulátorů v UPS?
 K jakému účelu byly vytvořeny akumulátory?
 Jaká je efektivita nabíjeni z powerbanky při dobíjení baterie 3.7V solárem 6V?
 Jak vás učili kapacity akumulátorů?
 Jak ovlivní nerovnoměrný odběr životnost do série zapojených akumulátorů?
 Jaké byly před sto léty požadavky na akumulátory?
 Jaké používáte nabíjecí akumulátory k INSTALTEST 61557?
 Jaké zákony a normy stanoví záruky a životnosti akumulátorů?
 Trvale napájený zálohový zdroj
 Akumulace energie
 Jak se kontroluje stav akumulátoru v nouzáku?
 Jak revidujete akumulátorové vrtačky a notebooky?
 Jaky zvolit typ akumulatoru?
 Je to akumulator NiCd nebo Pb?
 Proč nepoužívat baterie různých typů současně?
 Jak regulovaně vybíjet akumulátor?
 Je nabíječka akumulátorů nářadí ?
 Co je to akumulatorovna?
 Jaký typ akumulátoru zvolit k měniči pro přenosnou televizi?
 Jaký je význam výstupů z AKU baterie spotřebičů?
 Nema nekdo schema na nabijecku uzavrenych olovenych akumulatoru?
 Vyrábí nebo dodává někdo v ČR setrvačníkové akumulátory?
 Nemáte schéma reverzní nabíječky akumulátorovích baterií?
 Jakou zvolit kapacitu akumulátoru pro napájení sonografu?
 Jak se spojují nestejné akumulátory?
 Hrozí ve skladu vyřazených akumulátorů nebezpečí výbuchu?
 Lze zprovoznit "déle" skladovaný NiCd akumulátor?
 Smí být tzv. bezúdržbový olověný akumulátor umístěn trvale v nevětrané prostoře?
 Akú najlepšie použiť automatiku pro bezúdržbovú baterkáreň?
 Jakým max. napětím lze dobíjet akumulátory?
 Jaká je odolnost LI-ION AKU proti přebíjení?
 Pokec o tvorbě článků ...
 Jak se vypočítá doba, po kterou autobaterie může dávat trvale cca 2,5A?
 Akumulátory Li-Ion
 Zvyšuje se nabíjením baterie její hmotnost?
 AKUMULACE elektrické energie #1
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Jak je možné, že "nabíječka nastartovala kabely"?
 Jak by měla být zajištěna místnost nabíjecí stanice?
 Jaký zvolit záložní akumulátor do digitálních spínacích hodin V86/1digi20?
 Jak by jste nejrychleji nabíjeli akumulátor?
 Podle které normy revidovat akumulátorovnu?
 Čím nahradit na aku lisovacích kleštích baterie?
 GM ELECTRONIC: Startovací PowerBank NEXCELL
 Náhrada 6V 2CR5 baterie 4x 1.5V AA bateriemi ?
 Nemáte dokumentaci k nabíječi Kt 34 80/60?
 Ako u EZS narábať s vyradeným gelovým Pb akumulátorom?
 Repas akumulátorů NiCd, NiMH
 Je možné nabíjet 12V akumulátor jiným 12v akumulátorem?
 V Prakšicích vzniklo největší bateriové úložiště
 Existuje nějaké zařízení na monitorování záložní baterie?
 V Česku vzniklo velké bateriové úložiště
 KIA přichází s novou technologií opravy akumulátorů elektrifikovaných vozů
 Největší bateriové úložiště v Česku spuštěno
 Používejte udržovací nabíječku Pb akumulátorů a nenechte se v zimě zaskočit
 Standardní řada Ni-Cd baterií Ferak
 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (3)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.086 sekund, 24 dotazů.