Ačkoliv se výrobci chytrých měničů (VLT mezi ně patří) snaží dostat v podsynchronníc
h otáčkách na konstantní moment, musíte si uvědomit hlavní věc. Moment asynchronního motoru sleduje proud statoru. A v nižších otáčkách, kdy je moment konstantní, ale motor hůře chladí může dojít k přehřátí motoru. Aby výrobci motor ochránili je u jednoduchých měničů nastavena křivka V/f lineární a v nižších otáčkách není napětí na motoru tak vysoké, aby protlačilo vinutím potřebný proud (v nízkých otáčkách je de facto motor částečně odbuzen).
Požadujete-li plný moment v nízkých otáčkách, pak nesmíte mít na měniči nastavené řízení V/f, ale vektorové, nebo pseudovektorov
é.
Pro plné využití momentu motoru v nízkých otáčkách je však nezbytné cizí chlazení motoru, neboť v nízkých otáčkách klesá chladicí účinek - klesá se čtvercem otáček.
Podmínkou povolení režimu vektorového, nebo pseudovektorov
ého řízení je že při prvotní inicializaci pohonu spustíte na měniči tzv. automatickou identifikaci motoru (AMT u Danfoss).
Měnič si změří impedance vinutí, setrvačnosti, počet pólů a další skutečné parametry motoru, motorem si zacuká a pootočí. Pak je teprve měnič připraven na detailní nastavení pro vektorový a pseudovektorov
ý režim.
(Při požadovaném konstantním momentu bývá u komplexnějších měničů možné nastavit režim navijáku. Tento režim se snaží udržet konstantní moment a z tohoto režimu můžete vycházet a jeho parametry modifikovat.)Vektorové, nebo pseudovektorov
é řízení si kromě elektrického modelu motoru vypočítává i tepelný model motoru a proto se musí často v parametrech zadat způsob chlazení motoru. Pokud využijete do motoru vestavěný teplotní senzor zapojíte jej do měniče, povolí vám měnič momet motoru zvýšit v nízkých otáčkách většinou mnohem více než na základě tepelného modelu, který bývá konzervativní.
Vlivem nelineárních ztrát v železe je i z principu asynchronního motoru na nízkých frekvencích momet omezen principiálně, na nízkých frekvencích klesá i účinnost motoru.
Viz přílohy reálných měření na malých motorcích (velké byste rukou neudržel

).
Ale ve vašem případě na 30Hz by měl být pokles momentu cca 10%. A podle vašeho popisu klesá moment mnohem více, proto nejprve postupujte podle předešlých rad kolegů. I jediný špatně nastavený parametr umí pohon zdegradovat na jeho nepoužitelnost, naopak hodně správně nastavených jej umí vyladit. (Jako když ladíte piáno, jedna nenaladěná struna a celé piáno hraje falešně.)
Pouze pokud byste se s 10% poklesem dostal na mez možností motoru (to nepředpokládám), budete muset volit buď větší motor, nebo vícepólový motor (87Hz princip), nebo převodovku.