Jan P
Neverifikovaný uživatel @6
     
Online
|
 |
« kdy: 08.01.2023, 15:13 » |
|
Řeším problém s TČ (stoupající hluk kompresoru při delším provozu) a zkoušel jsem změřit proud kompresoru. Má 3 svorky - R, S, C. Na kontakt R je přivedeno N, na C je přivedeno L (oboje přes stykač, jen to on-off TČ). Z N na stykačem jde ještě vodič na kondenzátor 50mikro (změřená kapacita je také 50mikro) a z něho na svorku S.
Proudy na R,C jsou stejné, 8-8,2A , přesně podle manuálu Proud na S je 5,9A, je to normální hodnota? Zdá se mi to zvláštní.
(Moderátor: Původní nesmysl zněl: "Je proud u kompresoru tep. čerpadla v pořádku?".)
|
|
|
|
|
|
|
David Hruda

Offline

|
 |
« Odpověď #3 kdy: 09.01.2023, 19:37 » |
|
Co to je za výpočet?
Netřeba se jím zabývat, to je jen takový místní folklór...
|
Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy... Smluvní partner společnosti EG.D Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika Jih ČR www.elektro-hruda.cz
|
|
|
|
|
|
555
Neverifikovaný uživatel @6
     
Offline
|
 |
« Odpověď #7 kdy: 12.01.2023, 03:15 » |
|
předpokládám teplotu chladiva vůči teplotě vody?
Ne jde o zjištění jestli není překročena provozní teplota kompresoru (takže tichý chod-teplota další údaj hlučný chod-teplota ) kompresor má nějaké doporučené teploty od výrobce(přečerpávaného média a kompresoru samotného) právě kvůli tomu, aby se vhodně mazal, pro srovnání doporučená provozní teplota třeba motoru automobilu je stejný případ protože přehřátý motor auta taky není vhodný stav. Tč mají dle konstrukce kompresoru i patřičnou citlivost na špatné mazání,záleží také jaké mazivo je užito a jak dalece dobře se snáší s chladivem > rozdíly v tom jak dalece je unášen olej celou soustavou a tím i promazávání celého kompresoru.
|
|
|
|
|
Petr Liskar

Offline
|
 |
« Odpověď #9 kdy: 14.01.2023, 17:56 » |
|
tlak za kompresorem z 27,3bar na 32,5bar.
Jaké chladivo používá to tepelné čerpadlo? Na běžně používaná chladiva se mi ten tlak jeví příliš vysoký.
|
|
|
|
|
Petr Liskar

Offline
|
 |
« Odpověď #11 kdy: 14.01.2023, 18:33 » |
|
410A
R410A má kondenzační teplotu při 27,3 bar nějakých 45°C, při těch 32,5 bar je to něco nad 52°C. Vy jste měl při doběhu teplotu vody při doběhu o pár stupňů nižší. Ano, něco se "ztratí" na kondenzátoru na prostupu chladivo-voda, ale nemělo by to být tolik. Máte-li možnost za chodu možnost změřit teploty na vstupech a výstupech výměníku, napovědělo by to víc. Je možné, že deskový výměník z nějakého důvodu nestíhá teplo předat. Druhou věc, kterou zkontrolujte, je teplota a tlak par chladiva vstupujících do kompresoru. Nízká teplota signalizuje problém na výparníku, nízký tlak také, navíc to může signalizovat nedostatek chladiva v okruhu. Obojí má jeden nepříjemný důsledek, a to ten, že kompresor není ochlazován, což se kromě vysoké teploty na plášti kompresoru projeví též zvýšenou hlučností. Asi by bylo dobré si pozvat chlaďaře...
|
|
|
|
Jan P
Neverifikovaný uživatel @6
     
Online
|
 |
« Odpověď #12 kdy: 14.01.2023, 18:44 » |
|
R410A má kondenzační teplotu při 27,3 bar nějakých 45°C, při těch 32,5 bar je to něco nad 52°C. Vy jste měl při doběhu teplotu vody při doběhu o pár stupňů nižší. Ano, něco se "ztratí" na kondenzátoru na prostupu chladivo-voda, ale nemělo by to být tolik. Máte-li možnost za chodu možnost změřit teploty na vstupech a výstupech výměníku, napovědělo by to víc. Je možné, že deskový výměník z nějakého důvodu nestíhá teplo předat.
Druhou věc, kterou zkontrolujte, je teplota a tlak par chladiva vstupujících do kompresoru. Nízká teplota signalizuje problém na výparníku, nízký tlak také, navíc to může signalizovat nedostatek chladiva v okruhu. Obojí má jeden nepříjemný důsledek, a to ten, že kompresor není ochlazován, což se kromě vysoké teploty na plášti kompresoru projeví též zvýšenou hlučností.
Asi by bylo dobré si pozvat chlaďaře...
Měřil jsem tohle https://photos.app.goo.gl/uwz9Z7XV5874tQuj6Ale pokud myslíte teplotu na části s chladivem, půjčím si na to teploměr a změřím. Chladivo bylo odsáté a naplněné zpět podle štítku. Zřejmě to ale bude chtít chlaďaře.
|
|
|
|
|
|
|
|
|