Jak je připojena domácí FVE k distribuční síti?
Tomáš Bláha:
Ještě jsem zapoměl pár drobností:
1) střídač zablombovaný není (typy co jsem měl v ruce na to ani nejsou uzpůsobené) ale evidují u něj sériové číslo (musí být i v revizní zprávě). Samosebou když jsem viděl že technik je uplně v pohodě nenápadně jsem se zeptal co když odejde a musí se vyměnit za jiný kus mám to někomu hlásit tak se usmál a mávnul rukou.... takže asi tak...
2) provozní data vyčítají z elektroměru a mají tam online odečet (GSM modem). Překročení smluvního výkonu se penalizuje a prý velmi tvrdě... Nějaký drobný limit tak je ale nepovedlo se mi tuhle informaci zjistit. Typuju že to bude třeba 10 procent (mám povoleno 9,9 kW, tak nad 11 už by byla sankce). pokud někdo ví tak budu rád za tuhle informaci (pokud je to citlivý údaj tak do SZ).
Termín kontroly u mne byl 20/12 ale teprve minulý týden bylo vše oficiálně ukončeno E-mailem s přiloženým protokolem.
Emanuel Kocián:
ČEZ si to může klidně považovat za 3f připojení, ale 2f FVE je klidně možný stav. představte si situaci, kdy máte 1f elektrárnu 3kWp na domě a další 1f elektrárnu 3kWp na stodole o 40 m dále, a každou logicky do jiné fáze. Je to pak defacto 2f FVE.
Emanuel Kocián:
Navíc 2f FVE (2f střídač) je naprosto regulerní varianta. Při pohledu do formuláře žádosti EG.D je to zřejmé.
Miroš Jan:
Citace: Emanuel Kocián 14.02.2022, 06:34
ČEZ si to může klidně považovat za 3f připojení, ale 2f FVE je klidně možný stav. představte si situaci, kdy máte 1f elektrárnu 3kWp na domě a další 1f elektrárnu 3kWp na stodole o 40 m dále, a každou logicky do jiné fáze. Je to pak defacto 2f FVE.
No v případě že tam bude 4 Q elektroměr, tak to ČEZ velice rychle pozná. :)
Tomáš Bláha:
Citace: Emanuel Kocián 14.02.2022, 06:36
Navíc 2f FVE (2f střídač) je naprosto regulerní varianta. Při pohledu do formuláře žádosti EG.D je to zřejmé.