Je možné nově montovat 3+PE zásuvky?
Jiří Kantner:
Citace: Zdeněk Dančák 20.12.2021, 20:59
Nejsem elektrikář ani RT, takže nevím jak bych jej zakončil, aby to bylo košér, jestli to vůbec jde - nechám se asi podat.
Vážený tazateli. Na jednu stranu přiznáváte, že se v dané problematice vůbec neorientujete a na druhou chcete polemizovat s lidmi, co mají jak znalosti tak zkušenosti a dělat si to po svém.
Věřte, že se vám tu dostává dobrých rad. Jsou momenty, kdy se vyplatí udělat rekonstrukci rozvodu elektřiny. A když už se dělá, má být podle norem a ten kdo ji navrhuje má myslet trochu do budoucna. Jinak vás další rekonstrukce nebo přibastlování čeká za pár let znova. Takhle na dálku bez posouzení současného stavu nikdo žádný projekt nenakreslí.
Milan Hudec:
Citace: Zdeněk Dančák 20.12.2021, 20:59
Nejsem elektrikář ani RT, takže nevím jak bych jej zakončil, aby to bylo košér, jestli to vůbec jde - nechám se asi podat. Nabízí se vytvořit nějaký smotek zakončený izolací (což je dle mne špatně), nebo jej odstřihnou (což je myslím taky špatně), navíc s rizikem, že pak už může chybět při napojování nové 5p zásuvky. Domnívám se však, že na 4p zásuvce je uvedeno, že je určena pro připojení 4vodičů, takže 5vodič tam pak nemá co dělat..stejně jako jiné nežádocí věci....nepřed pokládám, že výrobce uvedl, že do zásuvky můžete zavést další vodiče (či předměty) pro případ co kdyby, a tak jak se vždy odvoláváte na to, že co neumožní výrobce je špatně, tak bych rád viděl někde napsané že nezapojený N vodič tam, být může. Pokud tam ten vodič fyzicky nepřivedete, tak jsme u původního dotazu o který mi jde. Lze pro připojení 4p zásuvky použít 4žílový kabel? ... O vás jsem dostal odpověď, že to má být plný počet vodičů...a na dotaz zda to jsou 4vodiče jsem dostal odpověď PE + N + L1-3 . Kdybyste napsal lze ale doporučuji nachystat 5žílu, tak bylo jasno hned.