Proč dnes nevyhovuje dříve v 90. létech připravený kabel pro sporák?

(1/6) > >>

Jiří Kappler:
Při stavbě domu v 90. letech jsem se s elektrikáři domluvil, že v patře výhledově může být plnohodnotná kuchyně s elektrickým sporákem a troubou. Připravili tam na to kabel a podotýkám, že to bylo odborníci - přímo z mého tehdejšího zaměstnání u Metrostavu.

Teď už je aktuální oživení kuchyně a podle elektrikáře, kterého přivedli kuchyňáři, není možné kabel použít, protože má 4 vodiče, kdežto on jich potřebuje 5. A jediné řešení vidí v rozsekání celého domu a natažení nového kabelu od pojistek.
To je samozřejmě nereálné a znamenalo by to, že se kuchyň prostě dělat nebude.

Zaráží mě, že by to tenkrát profesionální elektrikáři (kteří dělali elektriku i v pražském metru) udělali špatně, nebo nemám věřit elektrikáři od dodavatelů kuchyně?

Jan Yossarian:
Mno, dva body k jasné odpovědi.

V 90. létech byly jiné normy!Metrostav není dodavatel kuchyní a nemá na to odborníky
Ale i přes to, že Metrostav nedělá kuchyně, práce elektrikářů byla tehdy v pořádku. Skutečnost, že dnes nemáme jen dva nebo čtyři vodiče ale tři nebo pět je otázka vývoje. Vzpomínám si, že embéčko kdysi nemělo bezpečnostní pásy a dnes u nových aut být musí. Jak to, že dnešní odborníci něco takového chtějí?

Jiří Schwarz:
Jaký průřez vodičů má ten kabel?
Cca od roku 1996 je požadavek na průřez PEN vodiče 10mm2 Cu (nebo 16mm2 Al)

Pavel Horský:
Pánové, při vší úctě k vám, to se mi nezdá.
Elektroinstala ce se vždy reviduje podle norem platných v době jejího vzniku.
Nebo chcete říci, že když babička před několika lety přešla z elektriky na levnější plyn a přípojka ke sporáku tak zůstala ukončena ve sporákové kombinaci a následně se dnes rozhodla, že se plynu bojí a chce zpět elektriku, že jí elektrikář kvůli tomu rozseká půl bytu, aby vyměnil kabel?

To asi ne, že?

František Šohajda:
S Metrostavem mám zkušenosti mnohaleté, ne ze stavby metra ale jiných akcí .....