Ještě doplním aktuální info z lokality:
jeden motor vyhazuje jistič naprosto spolehlivě, druhý s tak 50% úspěšností. Při pokusu o přehození softstartů mezi sebou se chovají opačně, tedy softstartéry stejně a motory opačně. Z toho to implikuji na problém s těmi softstarty, jen si neumím vysvětlit jakej.
Jediný co mě napadá, že je problém s polovodiči, a po rozpojení stykače se napětím dobíhajícího motoru a síťovým napětím proti sobě ten triak otevře a jde napětí na motoru proti napětí sítě, což udělá v podstatě šlus dostatečnej k vyhození jističe.
Vypínací rampa na SS je nastavena na 0.
Mohlo by být řešením nastavit nějakou vypínací rampu?
SZ mě poslal dotazy Lubomír Kastner:
pane kolego. Dnes jsem si přečetl váš příspěvek - dotaz k vypadávání ochrany při vypínání EM. Zeptám se tedy na několik bodů:
1) mezi SS 3RW30 a EM je nějaký stykač?
2) jak dochází k vypnutí? Pokynem SS 3RW30 nebo jiným způsobem?
3) při vypínání EM nehlásí SS blikáním ledky nějaký poruchový stav?
4) to vypadne hlavní ochrana 80A? Nebo jiná podružná napůř. na motoru apod.?
Podle toho co popisujete to vypadá na špatné načasování a postup vypínání. Případně na špatně nastavený SS - doba doběhu.
1) Není žádný stykač, SS má zabudovaný bypass
2) řízené vypnutí SS
3) není mi nic takového známo, na lokalitě jsem osobně neby
4) vypadává hlavní jistič před elektroměrem