Kdo umí udělat pěkný vaz na izolátoru?

(1/2) > >>

František Tuček:
#EH: Vazy, upevňování vodičů na izolátory
    Krátký elektrikářský exkurs do dávného upevňování lan v různých výškách, různých sloupech a konzolách na izolátory. Byla to doba zručných řemeslníků kteří nemuseli být zatěžování takovou záplavou předpisů jako je tomu dnes. A navíc, nejen, že jsem elektrikáře na sloupu neviděl celá desetiletí protože je většinou vše již v zemi kabely, tak i tak by už byla k mání jiná vychytávka, než taková precizní prác jako popisuje tento krátký náhled.
    Zdroj: zde...

Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?
    Kdo umí udělat pěkný vaz na izolátoru?

Jaromír Táborský:
Pěkná historie, vzpomínám na svazky v rozvaděčích. Ty musely být úhledné. Stejně jako při zkouškách jsme museli při zapojování stykačové kombinace dodržovat přísnou estetiku. Pro správný výsledek jsme se tehdy bez kulatých kleští prakticky neobešli. Mistři byli magoři. Vazy na izolátorech mne  naštěstí minuly, se sloupy jsem nic neměl.  Asi to vše upadne v zapomnění jako skautské uzly.

Jiří_Hrubý:
Citace: Jaromír Táborský  09.05.2021, 09:41

Asi to vše upadne v zapomnění jako skautské uzly.

To ještě nějaký čas potrvá, po každý vichřici se něco převazuje, sem tam upadne jednoduchý křížový, který se přestal už dávno používat a paradoxně učedníkům je předváděn jako normální (zřejmě aby si nezamotali ruce :D ) a nebo přehnije PUR vaz.
To samý na vn, taky je třeba sem tam něco převázat, když to utrhne strom, ale tam se zase dá využít preformovaných vazů, což značně urychluje práci, ale zase nevyžaduje nároky na řemeslnou zručnost.

Jinak dneska už umím pěknej vaz jen když se na to dívám a mám lano směrem k sobě. Poslepu s drátem od sebe už to není ono, cvičené opici chybí tréning.

Ještě by bylo fajn zmínit se o bandážování, to je dodnes praktická věc, když je třeba jednat a není nic po ruce.

Jan Franěk: