Kdysi (v 80, létech) byl na jedné budově na Palackého náměstí v Praze umístěn display tvořený automobilovými parabolami a měly to být digitální hodiny. Nikdy se neuskutečnilo zprovoznění. Nevím, jak to mělo být napájené, ale jen příkon žárovek (zřejmě měly být použité H4 nebo asymetrické R2) bych odhadoval na dost kW. Dlouhá léta to tam zůstávalo, ale dnes už tam je velkoplošný panel.
Žárovkové zobrazovače většinou maticového systému bývaly na sportovištích v 70. a 80. létech. Ovšem znám to pouze jako divák, nikdy jsem se k technickým informacím o provedení a způsobu řízení nedostal.
V jakémsi dokumentárním filmu jsem viděl reléové řízení obrovské žárovkové reklamy z USA (snad N.Y.) z 30. let. Byly tam záběry na obrovské stojany relé podobných telefonním, byly ale výrazně větší a byly z nich vytvořeny kruhové čítače, které zajišťovaly chod celé reklamy. Nechtěl bych se starat o jejich údržbu a opravy!
Itron má anodové napětí cca 25 V a žhavení přímé. Nepřímé by nešlo technicky provést.
Multiplex byl řešen pomocí mřížky. Takže v podstatě přímo žhavená trioda (s luminoforem).
Jo, jo to jsem se upsal.