Proč je neuspořádaná kabeláž nazývaná právem hroznou instalací?

<< < (13/15) > >>

Jan Franěk:
Předně je zde například vyhláška, která určuje kdo na VTZ vůbec smí pracovat. Tedy není pravda že si každý smí dělat na svém domě co chce. To je velký omyl. Jediný rozdíl je v tom, že tam kde není žalobce, nebude ani soudce. Nicméně to že normy nedodržuje je sice možná fakt, ale není to rozhodně správně.
Odborník je povinnen počínat si tak, aby instalace byla bezpečná alespoň na minimání společensky dohodnuté úrovni, což jsou právě ta norma. Jakmile podepíši smlouvu, jsem touto smlouvou povinován, stejně tak projektovou dokumentací, nebo návodem výrobce. Ostatně těmito dokumenty jsem ve finále povinnován vždy (i bez smlouvy),  protože jednám z pozice odborníka a laik očekává že dostane dílo v bezchybném a bezpečném provedení.

Ale nejsem právník a nebudu se zde pouštět na led který dobře neznám.  Z pohledu RT a elektrikáře prostě vidím mnohá pochybení, včetně porušení návodů výrobce. Tedy je to špatně.
Dle vás je vše v nejlepším pořádku. Nechcete vložit nic konkrétního, sejít se na místě a společně se na to podívat a tvrdíte že když si někdo dělá elektriku sám doma, neplatí na něj žádné předpisy a normy. S tímto zásadně nesouhlasím a nevidím ani drobný posun v této dlouhé a nesmyslné diskusi. Na rovinu to prostě s vámi vzdávám, protože je to prostá ztráta času.

JakubZi:
Citace: Jan Franěk  17.10.2020, 20:45

Předně je zde například vyhláška, která určuje kdo na VTZ vůbec smí pracovat. Tedy není pravda že si každý smí dělat na svém domě co chce. To je velký omyl. Jediný rozdíl je v tom, že tam kde není žalobce, nebude ani soudce. Nicméně to že normy nedodržuje je sice možná fakt, ale není to rozhodně správně.