Musi mit svetelny okruh vypinac v podobe klasickeho analogoveho vypinace?

(1/2) > >>

Martin Kvetko:
Musi mit svetelny okruh vypinac v podobe klasickeho analogoveho vypinace?

Uvazuji o instalaci svetla s chytrou zarovkou ovladaneho bezdratovym vypinacem a instalace analogoveho vypinace mi prijde zbytecna, ale nemuzu nikde dohledat zda je takove zapojeni pripustne.
V takovem okruhu je objimka zarovky trvale pod napetim, coz by nemelo nicemu vadit. Pri praci na svetle si shodim jistic, coz delam tak jako tak. Jedina nevyhoda je ze kdyz budu chtit pouzit nechytrou zarovku, nemam svetlo jak ovladat.

Dominik Ludvík:
nejsem odborník na normy ale myslím si, že nemusí, vyrábějí se různé stmívače, a inteligentní řízení triakové regulátory aj.  takže podle mě klidně může být objímka stále pod napětím, předřazený jistící prvek stačí.

Velký Bobeš:
Analogový vypínač? Znám jen obyčejný digitální, se stavy 0 nebo 1.  :-[

Václav Třetí:
Nemusí, osvětlení s IR nebo MW čidlem se přes spínač také nedává, stejně tak se dá uvažovat se svítidlem na DO. Ovšem to neznamená, že je to vždy šikovné, při poruše pak je mnohdy třeba vypnout celý okruh.

Klasický spínač bych tedy raději nazval mechanický, ani analogový ani digitální. Tyto přívlastky jsou použitelné např. u multimetru.

Jan Franěk:
Na tohle jsem opravdu opatrný. Sám jsem příznivcem domácí automatizace, ale ne tak úplně hraček typu "chytrá" žárovka. Moje letité zkušenosti s těmito produkty napovídají, že se každých pár let změní technologie a doplnění nebo výměna = vše vyhodit a začít znovu. Držím se osvědčených systémů, které mi garantují určitou životnost a kompatibilitu i za třeba 10-15 let.