O návod jde až v poslední řadě. Jen jsem psal o tom, že jističe PXF, PXK nejsou pravděpodobně standardně prodávanou řadou v ČR a tedy na ně nemusí být poskytnuta technická podpora. Občas je to prostě trochu složitější.
Protože PXF a PXK jsou stále relevantní, tak toto téma, s dovolením, trochu opráším.
Už jsem ze strany státního úředníka narazil na právní názor, že zákazník nemá vůbec žádný právní vztah s výrobcem, ale pouze prodejcem. Formálně pak argument o potenciálně nedostupné technické podpoře podle takového výkladu není relevantní, protože technickou podporu má člověk žádat po prodejci. Pokud vyřadíte nabídku obsahující PXF/PXK na základě potenciální nedostupnosti technické podpory, tak se dopustíte diskriminace prodejců, kteří tyto produkty mající CE prodávají, protože technická podpora prodejce (která neví nic) je stejně dobrá jako podpora výrobce (který reálně ví vše) ... Jakou technickou podporu je reálně schopen prodejce poskytnout bez podpory ze strany výrobce je samozřejmě každému z nás jasné, ale úředníka tohle nezajímá. Stejně tak výroba Rakousko vs Rumunsko není relevantní argument, obzvlášť pokud produkty mají CEa deklarují plnění stejných norem.
Prodejce řekl, že jsou stejné, tak jsou stejné, dokud někdo neprokáže opak.
----
Pokud jde člověku čistě jen o technické řešení a nemusí řešit formality, tak není důvod nepoužívat PX, protože fyzikální zákony platí v ČR stejně jako v Německu. Pokud jde o formality, tak v právním prostředí ČR může být "PX" správně i špatně současně a člověk může být popotahován jak za použití PX tak za odmítnutí PX.