Měniči se to moc líbit nebude. bude vypadávat na nadproud při rozběhu a změnách zátěže motoru. Pokud bude muset motor odevzdávat jmenovitý výkon, bude to trápení. V praxi se volí měnič o "řadu" větší, než motor.
Protože od roku 2011 doba elektronická pokročila, upravuji odpověď.
Moderní měniče mívají dostatečně dimenzované polovodičové prvky, ale omezující je výkon chladiče měniče, na kterém jsou polovodiče umístěny.
Proto moderní měniče umožňují jednominutové až pětiminutové přetížení na 150 až 200% (záleží na měniči, výrobci, řadě i typu).
Takže nějaký málo častý rozběh o stupeň silnějšího motoru, než dovoluje měnič nebývá dnes problém, stejně tak občasná akcelerace či prudká změna otáček či mechanické zátěže. Samozřejmě trvalý proud motorem nesmí překračovat proud měničem (max. trvalý výkon motoru do jmenovitého výkonu - proudu - měniče) a měniči se musí krátkodobé přetížení povolit. Měniči nepůjdou použít pokročilé funkce, protože nepůjde přiřadit správný motor (v menu se narazí na strop parametrů), možná ani identifikace motoru neproběhne s povoleným výsledkem a parametry se budou muset ručně a dost odborně upravit.
K pohonům ventilátorů a odstředivých čepadel se u některých výrobců povoluje silnější motor, nebo je měnič výslovně určen např. pro odstředivá čerpadla. Jednak odstředivé ventilátory a čerpadla mají kvadratickou zátěžovou charakteristik
u a mají velmi lehký rozběh, a za druhé se dají přiškrtit a tím upravit maximální odběr proudu motorem při 50Hz na jmenovitý proud motorem, nebo neškrtit a omezit měniči maximální frekvenci na hodnotu kdy bude brát motor mezní proud povolený pro trvalý odběr z měniče.
Prostě jako nouzové řešení je použití o jeden stupeň slavbšího měniče dnes možné je i když ne se zaručeným výsledkem, ale s cca 80% úspěšností a s omezeními výkonu motoru podle stropu měniče.
Mimochodem velikost měniče se volí shodná s velikostí motoru, pro který je měnič navržen - ani vyšší ani nižší. O stupeň vyšší měnič než motor je vhodné zvolit pouze z důvodu, kdy se dá docílit nižší oteplení pasivně chlazeného rozvaděče, nebo potřebujete-li trvalý vyšší moment v nižších otáčkách.