Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #36 kdy: 24.11.2019, 15:31 » |
|
V PRC začal zájem, zatím mírně, uvadat spolu se zaříznutím dotací, uvidí se, co dál. Elektřina coby palivo bude výhodná pouze do chvíle, než elektromobilit a dosáhne úrovně, kdy nastane výpadek v příjmech na daních z ropy. Pak se ovšem zdraží všem. Sítě se na to pomalu připravují, ale potrvá to. Spíš mám obavy, jak se v případě většího rozvoje (budou li pokračovat systémem dotací vyplácených ze sankcí), naloží s akumulátory po skončení životnosti. Za víc jak 30 let jsme si neporadili s PETkou, němci nám sem vozí a výhodně prodávají FVE panely za zenitem, aby neměli starost s likvidací, takže očekávám, že obdobně jako plasty se budou vyžilé baterky vozit do afriky, tam se budou dělat "bateriový uložiště" a bude se tomu vznešeně říkat přínos pokroku do rozvojových zemí a bude na to grant. Žijeme v době bateriové, všechno je AKU, přičemž ne všechno dává smysl, ale je to in a na baterkách stojí byznys a zaměstnanost.. .
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #37 kdy: 24.11.2019, 18:24 » |
|
Kdo asi zaplatí úpravy/novou přenosovku, pokud bude eaut větší počet- tipnu si že všichni na ceně elektřiny.
A kdo platí silnice pro auta? Kdo platí letiště pro letadla? Kdo platí přístavy pro lodě? Kdo platí výstavbu benzínek? Jo, někde to platí i soukromej prostoj, ale to i v případě eaut.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Milan Hudec
Online
|
|
« Odpověď #38 kdy: 24.11.2019, 18:53 » |
|
A kdo platí silnice pro auta? Kdo platí letiště pro letadla? Kdo platí přístavy pro lodě? Kdo platí výstavbu benzínek?
Jo, někde to platí i soukromej prostoj, ale to i v případě eaut.
Že je pokřivený rozpočet přelivy jednotlivých kapitol historicky je zřejmé. Není ovšem důvod pro potěchu několika málo lidí (elektroauto na rozdíl od řekněme slepeckého psa nikdo nutně nepotřebuje) ještě více ožebračovat majoritní skupinu obyvatel.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #39 kdy: 24.11.2019, 19:04 » |
|
Nesouhlasím s tebou Milane. Posilování distribučních sítí bude ku prospěchu nejen eaut, ale každého z nás. Osobně bych uvítal kdyby u nás na vsi postavili nabíjecí staniici a díky ní by uložili vrchní vedení pod zem a posílili transformátor. Zrovna tak to vnímám u vn. Díky udržení spolehlivosti bude celá síť posílena a přebudována tak, aby se při poruše na jednoum vedení nechalo vn přepnout od jinud a zase na tom vydělají všichni z této sítě napojení. Už jen tím že celá síť bude silná, dostatečně spolehlivá a bez dlouhodobých výpadků.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #41 kdy: 24.11.2019, 19:33 » |
|
A kdo platí silnice pro auta? To je prosté - stát, z daní vybíraných od čmoudů: pohonných hmot, z mýta, z dálničních známek.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #42 kdy: 24.11.2019, 20:28 » |
|
Zrovna tak to vnímám u vn. Díky udržení spolehlivosti bude celá síť posílena a přebudována tak, aby se při poruše na jednoum vedení nechalo vn přepnout od jinud a zase na tom vydělají všichni z této sítě napojení. Už jen tím že celá síť bude silná, dostatečně spolehlivá a bez dlouhodobých výpadků.
Tak ideově hezké, ovšem pohledem do mapy sítě vn zjistíte, že zkruhováno je perfektně, manipulovateln ost dostatečná a průběžným posilováním páteří na AlFe 110 přenosová kapacita stoupá. Ovšem nic z toho nemá vliv na poruchovost, když padne vývod, tak padne vývod a dispečer to do země moc dlouho jet nenechá. A když budeme řešit spolehlivost a poměr poruch, tak vede pád stromu do vedení, až pak závada izolátoru/koncovky, vliv větru, námrazy a cizí zásah. A vykácet koridory na dopad nikdo nedovolí a ani nikdo nechce, protože by zbytečně ubylo lesní plochy. Takže elektromobilit a nezpůsobí v žádném případě zlepšení spolehlivosti PDS, pouze na hladině nn se posiluje během rekonstrukcí a právě kvůli hrozící elektromobilit ě se plánují mřížové sítě, což je takový předvoj blackoutu...
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Milan Hudec
Online
|
|
« Odpověď #43 kdy: 25.11.2019, 10:06 » |
|
Nesouhlasím s tebou Milane. Posilování distribučních sítí bude ku prospěchu nejen eaut, ale každého z nás. Osobně bych uvítal kdyby u nás na vsi postavili nabíjecí staniici a díky ní by uložili vrchní vedení pod zem a posílili transformátor. Zrovna tak to vnímám u vn. Díky udržení spolehlivosti bude celá síť posílena a přebudována tak, aby se při poruše na jednoum vedení nechalo vn přepnout od jinud a zase na tom vydělají všichni z této sítě napojení. Už jen tím že celá síť bude silná, dostatečně spolehlivá a bez dlouhodobých výpadků.
1/4 eaut z celkového u nás jezdícího počtu aut cca.4,5 milionu znamená výpadek cca 100 miliard/rok na spotřební dani. Úpravy sítě pro toto jsou desítky miliad.... Jak bys to vykompenzoval? Jediný spravedlivý systém by byla daň na eauta.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #44 kdy: 25.11.2019, 10:38 » |
|
Předpokládám že až eauto nebude exotem, ale běžným přibližovátkem, Skončí jejich dotování a nastoupí klasické období, zahrnující i nějaké zdanění. Navíc zároveň s tím začne stoupat spotřeba energie a výnosy z prodeje budou částečně nahrazovat tuto ztrátu. Nehledě k tomu že lze předpokládat i další výnosy z navazujících služeb. Předpokládám že se okolo tohoto odvětví vytvoří další služby, výroba i například recyklační byznys a tak dál.
ALe dáváš mi otázky na které nemohu znát odpověď. Je to dost mimo můj obor. Nechme toho, stejně si to půjde svou cestou ať si o tom každý z nás myslí co chce. Mě jen vadí neustále skeptický postoj proti čemukoliv i když tam nějaký potenciál může být. Kdyby byli všichni jako ty, tak ještě svítíme loučemi a žijeme v jeskyních. Vždy bylo zapotřebí "bláznů", kteří ten prapor pokroku museli nést i za tu cenu že byli vysmíváni a považování za blázny, podivíny a podobně.
To nemyslím vůči tobě Milane nijak zle, ale prostě nemám rád neustálé shazování všeho okolo sebe, neustálé brblaly a negativisty. Je dobré nedůvěřovat všemu bezhlavě a ptát se, ale ty už to nemáš ani jako sport. Spíš to vypadá jako životní postoj.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Viktor Klemon
Offline
|
|
« Odpověď #45 kdy: 25.11.2019, 10:49 » |
|
Dle středních odhadů máme ropu na dalších 50let..... Co nás vede k tomu být dobrosery a ožebračovat obyvatelstvo ve jménu fanatiků emobility dříve nežli vznikne nezbytná nutnost? Že by komplex méněcennosti vůči číně?
Podľa podobných odhadov bude tranformácia na alternatívne pohony trvať tiež približne 50 rokov. Mimochodom už teraz je podobne diskutabilné, prečo ja mám v cene elektriny dotovať údržbu prívodu vn na vzdialenú horskú chatu, alebo rekonštrukciu trafostanice kvôli el. kúreniu. Pozerajme sa na to ako na spotrebič ako každý druhý. Rovnako sa rozmáhajú el. sporáky namiesto plynových, vyplývajú z toho aj vynútené investície. Spomínané dotácie sú v skutočnosti len zľavou na dani, proste akcia na nový tovar, ktorý zákazník ešte nepozná. Ak by každý uvažoval ako istá časť obyvateľov ČR, kúrili by sme "ostravskými briketami" a odpad sypali do potoka. Hlavne aby to nestálo nič navyše. Skutočne sa čudujem ako je možné, že niekto, komu sa pripravuje nový trh pre jeho služby na toto nadáva. Uvedomte si, ako stúpne dopyt po rekonštrukciác h domácich rozvodov, inštalácií nabíjačiek, zásuviek a príslušenstva e-vozidiel. Ako elektrikár by som takúto zmenu mal vítať, nie sa jej brániť. Systém zdaňovania vozidiel sa bude určite musieť zmeniť, optimom by bolo riešenie podľa najazdených kilometrov pre všetkých. Tým sa vyrieši určité zvýhodnenie pri doma vyrobenej elektrine. Elektrina zo siete je už spotrebnou daňou zaťažená.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #46 kdy: 25.11.2019, 11:04 » |
|
Elektrina zo siete je už spotrebnou daňou zaťažená.
Nevím, jak u vás, ale v ČR nikoli. Celkové daňové zatížení elektřiny je u nás cca +22%, zatímco u pohonných hmot cca +100%.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
|
|
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #49 kdy: 25.11.2019, 19:10 » |
|
Súhlas
Byť ekologický je dnes In. A keď to aj nie je ekologické a trošku sa zatlačí na pílu aj z niečoho, čo zanecháva vyššiu uhlíkovú stopu ako V3S sa stane ekologický zázrak. Nech to stojí čo to stojí. A toto je tiež tento prípad. Vizionár povedal vizionár vyvinul .Najprimitívne jšiu technológiu aká len existuje. Ten ale žije prítomnosťou a čo bude po ňom ho nezaujíma.Zauj íma ho len dnešok a ako stúpli akcie.Je z neho rock star. Spomínala sa tu tá havária Tesly v rakúsku, kde dochladzovali akumulátor ponorením do vody. Hlavného odborníka rakúska na nebezpečné odpady sa novinári spýtali, ako sa bude likvidovať nebezpečný odpad -voda a baterky. Odpovedal: Ja naozaj neviem.
Prekopanie infraštruktúry na dodávku energie nebude záležitosťou rokov ale desaťročí, ak vôbec do toho niekto investuje, lebo začína to výkopom na nove bloky JE a končí rozvodmi v poslednej dedine káblami ako noha. Ale nik nepovie že je to blud. V niečom mi to pripomína masy na 1. mája, kričiace :tak a nikdy inak. Ventilátory a fotovoltiky to z biedy nevytrhnú, Kogeneračnky nám kompletne zničia krajinu. Ekologickí xxxxx nám lejú do benzínu etanol ( vás to len čaká) , likvidujú prostredie v mene vlastného zisku a vydávaj to za pomoc spoločnosti a ľudia to baštia aj s navijákom .Počkajme 10 rokov, situácia sa možno vyvrbí tak, ako nik nečakal.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
Offline
Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B
|
|
« Odpověď #50 kdy: 26.11.2019, 09:25 » |
|
Před cca 10 lety mě také nadšenci emobility označili za skeptika, když jsem tvrdil, že se u nás eauta v nejbližším období nechytnou, jejich výkřiky směřovali k 2015- 2017 a 10%eaut , a ejhle došlo na má slova, a to ještě víc než jsem čekal. Rozhodně nejsem nepřítel pokroku obecně, ale nespatřuji ho ve vyšších nákladech (k tomu ještě s nespravedlivým koeficientech solidarity) pro dosažení totožného cíle, tj.přesunu osoby z AdoB.
Milane, mluvíš mi z duše.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví Návrhy a výpočty umělého osvětlení Návrhy ochrany před bleskem a přepětím Revizní technik E2A, E2B http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602 email: horac@podborany.cz
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #51 kdy: 26.11.2019, 13:45 » |
|
Rozhodně nejsem nepřítel pokroku obecně, ale nespatřuji ho ve vyšších nákladech (k tomu ještě s nespravedlivým koeficientech solidarity) pro dosažení totožného cíle, tj.přesunu osoby z AdoB.
Nejenom to. Je tu ještě jeden aspekt. Do elektromobilů se už dnes, jaksi z přirozenosti věcí, zcela samozřejmě instaluje Velký Bratr, s nekontrolovate lným rozsahem funkcí. Nejdál jsou v tom Číňani (jistě znáte jejich systém hodnocení sociálního kreditu). EU se sice snaží to vnutit i do klasických aut, ale protože díky bohu zde je jakási společenská kontrola, troufá si jen zvolna a opatrně. A až se pomnoží samořízená auta, bude v tomto ohledu ještě hůř.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #52 kdy: 26.11.2019, 21:40 » |
|
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #53 kdy: 27.11.2019, 09:59 » |
|
Je zajímavé, jaké argumenty se tam pro oblbování používají: Kromě toho, že je vodík nevyčerpatelný m zdrojem energie... Za prvé se dnes většina vodíku vyrábí z ropy, a za druhé pro výrobu vodíku z vody je potřeba nejdřív vynaložit mnohem větší množství energie, než se pak spalováním získá zpět. Takže nějak ten nevyčerpatelný zdroj nikde nevidím.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|