Jaký byste doporučili průřez vodiče v závislosti na proudu?
Peter Lovacký:
Citace: Pavel Kalenda 17.10.2019, 11:58
...asi chápu, že 2,5mm2 je pro použití jistota, ale rád bych jen celou problematiku pochopil.
Podľa môjho sa pán Kalenda ani tak nepýta nato že čo má urobiť, ale sa iba snaží pochopiť že jaké minimum stačí norme ;)
ACEOF ACES:
Např. samotný kabel CYKY 5x1,5 ve/na zdi při teplotě okolí 30°C, zvládne 17,5A.
Peter Lovacký:
Jjjj, len či sa aj kvôli tej 1,5ke nevyrábajú ističe 15A, aby aj v trubke potiahla pomaly 3,5kW :D
V zateplení potiahne 1,5ka 13A a také ističe sa predsa bežne vyrábajú ;)
Pavel Kalenda:
Citace: PetoL 18.10.2019, 16:14
Podľa môjho sa pán Kalenda ani tak nepýta nato že čo má urobiť, ale sa iba snaží pochopiť že jaké minimum stačí norme ;)
... (poklona) za pochopení :)
pánové, mě vůbec nejde o úsporu financí, jsem sice amatér, ale je mi jasné, že řešit 2m kabel kvůli financím je skutečně debilní :D To mnozí z vás tu řešíte z mně nevysvětliteln ého důvodu finance ;) původní otázka zněla: "Jaký byste doporučili průřez vodiče v závislosti na proudu?. je tabulka špatně a obecně při výběru vhodného kabelu průměr vodičů musí být vždy k proudu víc naddimenzovaný? "
Citace: ACEOF ACES 18.10.2019, 16:24
Např. samotný kabel CYKY 5x1,5 ve/na zdi při teplotě okolí 30°C, zvládne 17,5A.
Citace: Velký Bobeš 18.10.2019, 13:36
Pokud z nějakého důvodu mám jištění C16/3, pak už mě nezajímá, že výpočtový proud je mnohem nižší, ale musím dát takový průřez, aby ho daný jistič chránil proti přetížení. :)
- takové informace hledám, (poklona) pánové ;)
vyučený elektrikář nejsem, na normy ČSN se podívám, (poklona) za doporučení, nicméně je jasné, že mi k pochopení jako laikovi nedají tolik jako blbuvzdorná rada od nějakého dobrotivce, nakonec i proto jsem napsal sem....