Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Za jakých podmínek drží zdvihový pohon trojcestného ventilu NV230-3 polohu?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Za jakých podmínek drží zdvihový pohon trojcestného ventilu NV230-3 polohu?  (Přečteno 7498 krát)
Jan Pašek
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« kdy: 07.12.2018, 23:11 »

Po výměně topného systému na halách v práci jsou s topením jen problémy. Topný systém se přehřívá a odstavuje. Hledám tedy možné příčiny. U zdvihového pohonu trojcestného ventilu NV230-3 jsem narazil na protichůdné informace. Ptám se tedy...

Za jakých podmínek drží zdvihový pohon trojcestného ventilu NV230-3 polohu?
A) Pokud je na obou řídících svorkách Y1 a Y2 napětí vůči nule?
B) Pokud není na obou řídících svorkách Y1 a Y2 napětí vůči nule?

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Je lepší se třikrát blbě zeptat než jednou svou neznalostí někoho zabít!
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #1 kdy: 09.12.2018, 14:45 »

Stránky prospektu Belima mluví jasně. Pohon zastaví při obou signálech Y1 i Y2 zapnutých, při obou vypnutých otevírá.

Ale možná máte problém v přepnutí nastavovacího přepínače S1.2, který definuje kterou polohu bere pohon jako zavřený ventil, jestli nahoře - plně zataženo (přednastaveno) nebo dole - plně vystrčeno (S1.2. zapnutý). Přepínač prvotně musíte nastavit v souladu s napojeným ventilem, kde ten má uzavřenou polohu.

Teprve až správně nastavíte přepínač S1.2, lze říci, že Y2 otevírá, Y1 zavírá,  Y1+Y2 zastaví  pohyb a není-li signál ani na Y1 ani na Y2 se ventil otevírá (viz tabulka v příloze).

Nemáte-li správně nastavený přepínač, vznikají ony protichůdné informace.





* Belimo1.gif (58.14 KB, 1356x708 - prohlédnuto 434 krát.)

* Belimo_2.gif (28.49 KB, 1352x316 - prohlédnuto 322 krát.)

* Belimo_3.gif (33.41 KB, 1353x315 - prohlédnuto 341 krát.)
* w_NV24_230-3.pdf (323.63 KB - staženo 139 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Petr Liskar
*
Online Online



« Odpověď #2 kdy: 09.12.2018, 18:26 »

Stránky prospektu Belima mluví jasně. Pohon zastaví při obou signálech Y1 i Y2 zapnutých, při obou vypnutých otevírá.
Máte pravdu, že český překlad manuálu to tvrdí. Obávám se ale, že jde o minelu - v originále vidím toto (viz obrázek). Jak vidno, stav, kdy je na oba vstupy přivedeno napájecí napětí, není definován ==> ventil v té chvíli může dělat cokoliv. Dle mého jde ale o nepřípustný stav.

Mimochodem, pokud ten tříbodový pohon není vybaven havarijní funkcí (což není),  těžko si lze představit situaci, že bude vystavovat bez přítomnosti napájecího napětí...


Ale možná máte problém v přepnutí nastavovacího přepínače S1.2
Nemáte-li správně nastavený přepínač, vznikají ony protichůdné informace.
Pod to bych se podepsal. Je to velmi častá příčina problémů.


* Bez názvu.png (691.84 KB, 748x315 - prohlédnuto 345 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Juraj Rojko
*
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 09.12.2018, 19:16 »

Ten český návod je zjevně vadný. A moc bych se nedivil kdyby se při současném přivedení napětí na Y1 A Y2 zastavil také, ale navždy.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Revús
RTEZ E1 A, B
*
Offline Offline




« Odpověď #4 kdy: 10.12.2018, 16:11 »

To by som bol veľmi prekvapený. Servá Belimo používam často, hoci vo verzii pre vzduchotechnik u a tie sú blbuvzdorné. Pochybujem, že u vodných je to inak.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

You don´t have to be old to be wise. (Judas Priest)
But I am :-)
Petr Liskar
*
Online Online



« Odpověď #5 kdy: 10.12.2018, 16:18 »

To by som bol veľmi prekvapený. Servá Belimo používam často, hoci vo verzii pre vzduchotechnik u a tie sú blbuvzdorné.
Nelze nic udělat blbuvzdorné, protože blbci jsou ohromně vynalézaví...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Revús
RTEZ E1 A, B
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 10.12.2018, 17:28 »

To je svätá pravda, avšak po stránke elektrickej odolnosti patrií spoločnosť  Belimo k tým skúsenejším
 Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

You don´t have to be old to be wise. (Judas Priest)
But I am :-)
Juraj Rojko
*
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 10.12.2018, 21:14 »

Je samozřejmě velmi pravděpodobné, že to mají ošetřené, ale už jsem viděl trojcestný ventil, kde bylo v návodu uvedeno, že současné přivedení napětí na obě svorky může ventil nevratně poškodit. Vzhledem ke konstrukci tohoto typu ventilů je to docela logické.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Revús
RTEZ E1 A, B
*
Offline Offline




« Odpověď #8 kdy: 11.12.2018, 08:35 »

Ak belimo používa rovnakú logiku  v ovládaní motora, ako u vzduchotechnic kých servopohonov, tak by sa to stať nemalo. Ale najlepšie by bolo zavolať na technickú podporu. Majú zastúpenie aj u nás.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

You don´t have to be old to be wise. (Judas Priest)
But I am :-)
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #9 kdy: 11.12.2018, 23:28 »

Máte pravdu, že český překlad manuálu to tvrdí. Obávám se ale, že jde o minelu - v originále vidím toto (viz obrázek).

Mimochodem, pokud ten tříbodový pohon není vybaven havarijní funkcí (což není),  těžko si lze představit situaci, že bude vystavovat bez přítomnosti napájecího napětí...

Prošel jsem si dostupnou dokumentaci tříbodových serv ventilů jak v angličtině, tak v češtině.
Musím se přiznat, že mne vzájemná nesystematično st katalogových listů tříbodových Belim mírně řečeno zarazila. Zejména u firmy, která dělá opravdu dobré výrobky a v podstatě je vstupní řídící elektronika celé řady servopohonů Belimo stále na jedno brdo jsou prospekty každý pes jiná ves...
Porovnáte-li si řady prospektů na webu Belima, nějaká dědičná řada v prospektech vidět není a české překlady se svého aktuálního vzoru otrocky nedrží (tím netvrdím že to je ke ztrátě přehlednosti a pochopitelnost i).

Mohu-li však porovnání nějak zhodnotit vyplývá mi, že onen český překlad manuálu ze kterého jsem čerpal je opravdu s hroubou chybou. Žádný jiný Belimo servopohon se takto nechová. Když jsem příspěvek psal, myslel jsem si, že jde o nějaký speciální servoventil pro nějakou zvláštní havarijní funkci - tu Belimo řeší jinou metodou.

Mnou předložený český manuál ze kterého jsem čerpal ani nepocházel ze stránek Belima, ale ze stránek seriózního českého distributora Marinfo.  Na stránkách českého zastoupení Beima je český prospekt naprosto odlišný s vysvětlujícím diagramem potvrzujícím závěr kolegy Liškaře.
Tedy klasické zapojení, kdy ventil stojí, když je Y1 i Y2 bez napětí.

Opět se ukazuje že každá lež či dezinformace na Internetu má svůj nesmrtelný příběh.

Pokud si ještě pamatuji, moje praktické zkušenosti říkají, že se ovládání Belim chovalo při současných signálech Y1+Y2 tak, že měl přednost signál pro zavření (jako RS klopný obvod).
Ale v žádném prospektu Belim jsem o tomto stavu neviděl žádný popis chování.

Nakonec by nejlepší si toto chování vyzkoušet v reálu.  
Dalo by to méně práce než tato diskuze.


U Belim podle mne nehrozí, že by v případě obou současných signálů pohon shořel. Takto se chovávaly klasické servoventily s dvoufázovým elektromotorem nezi jehož vývody byl kondenzátor. Tam záleželo na který konec vinutí se přivedla fáze a tím se servo zavíralo či otvíralo. Belimo má v sobě DC motorek poháněný z elektroniky a Y1 a Y2 vstupy jsou vstupy elektonické logiky. Korektní reakce na současný signál Y1+Y2 musí být dobře ošetřena. Jinak by na tento nebezpečný stav muselo být v manuálu upozornění.


* Belimo_4.gif (2.68 KB, 195x155 - prohlédnuto 270 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Jan Pašek
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: 12.12.2018, 22:37 »

chlapci děkuji všem za čas strávený nad touto diskusí. Jak to tak vypadá ne vše co je české je také hezké v našem případě správné.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Je lepší se třikrát blbě zeptat než jednou svou neznalostí někoho zabít!
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Nařizuje některá ČSN vypínat ovládací fázi u motoru dalším servisním vypínačem?
 Asynchronní stroj, Asynchronous machine
 Poraďte mi prosím nějaké odkazy na pohony a motory?
 Jaké jsou moderní pohony elektrické trakce?
 Jak správně připojit elektromotor s brzdou ?
 Jak je zapojen servomotor obecně?
 Jak se budou chovat dva asynchronni motory pohanejici jednu hridel?
 Co říkáte na připojení pohonů pomocí 3X1,5 + 3G0,25?
 Jaký typ motoru byste doporučili na pohon vrat?
 Kde pořídit el. pohon odvětrávací turbínky ?
 Jak se testuje správnost funkcí servopohonu Deltadrive?
 Aký motor je vhodnější pro průmyslov. aplikaci lineárního pohonu - AC alebo DC?
 Nemá někdo návod pro montáž k servopohonu KLIMACT KT1 52 432?
 Jak zapojit predokenni roletu Velux SML?
 LAPP KABEL: O nejnovějším servokabelu Lapp Group ÖLFLEX® SERVO FD 796 CP
 Jak dimenzovat předřadný odporu u stejnosměrného pohonu?
 Kdo z vás přišel do kontaktu s tímto válcem?
 O aplikaci pohonů ABB
 Neporadíte mi vhodný pohon pro posuvné fasádní panely/ posuvné okenice?
 Dá se sehnat pohon pro automatické žaluzie u ventilátoru?
 Nemáte někdo návod k servopohonu nebo identifikujete výrobce?
 Evektor představuje řadu inovativních elektrických hnacích náprav pro malá vozidla
 Jak musí být vybaveny odpojovače ovládané motorickým pohonem?
 Co byste poradili vodním výzkumníkům elektromobility vy?
 ABB: Proč mají regulované pohony tak dramatický vliv na svět?
 Nemáte někdo návod na údržbu k klasickým "komunistickým" elektrobubnům?
 Doporučíte mě elektrické pohony pro otevírání výklopných dvířek kuch. linky?
 Kde seženu jednoduchý a hlavně levný motorek přibližně 5RPM?
 ABB: Měnič frekvence ovladatelný chytrým telefonem
 Jak změřit servo Belkin LM24-RS které neotvirá a pouze zavira?
 Polohovací jednotky na bázi lineárních motorů = naše budoucnost
 ARisk#10 Proč se někdo brání nasazení řízených pohonů?
 Jak připojit externí osvětlení k dálkově ovládanému pohonu vrat?
 Poradíte doučování na téma servopohonů v Brně?
 #EH: Přístroje s elektrickým pohonem pohledem roku 1950
 Je nutné použít proudový chránič pro sekční garážová vrata?
 LeanMotor je první pohon svého druhu
 Jaké může být dovolené přetížení (obecně) servopohonu armatury?
 Jak ovládat pohony Somfy Maestria+ 50 io přes io-homecontrol gateway TaHoma?
 Pozná někdo pohonnou jednotku tohoto zdroje?
 Lze pohon vrat Somfy IO ovládat tlačítky?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.063 sekund, 22 dotazů.