Jaké máte praktické zkušenosti s volbou objemu bojlerů?

<< < (11/12) > >>

ACEOF ACES:
Citace: Miroslav Minařík  27.11.2018, 09:07

...
Před chvíli jsem dlouze hovořil s technikem E.ONu a mé domněnky a představy potvrdil. Teď můžeme udělat modelový výpočet domu. Zda ply nebo elektrika. Nebo kombinace.

Co vy na to?

Zdenek+:
Citace: Radek Červený  30.11.2018, 08:44

Z tohoto důvodu je pro mě ideální volbou toto vyřešit tepelným čerpadlem, kterému se v letním režimu reverzuje chod a stále jedu za jeden paušál a jednu sazbu. Plyn v mém případě nic neřeší, nemluvě o tom, že plyn vede 2 metry před barákem a někdy v roce 2002 si tehdejší RWE za 2 metrovou přípojku řeklo o 75 000 Kč. A to jsou všechno fakta, která v globále a v mém případě dělají plyn nezajímavým produktem. 

kazdopadne neni od veci vedet, jak si stoji jednotkova cena te ktere energie...

Tak doplnim jeste drevo, u drevenych briket plati, ze

1 kg = 5 kWh = cca 5-6 Kč

(Kilogram suchý na 15%)

Tedy kWh je drazsi nez plyn a navic ucinnost kamen spolu s rezimem topeni to srazi na polovinu. Obdobne to plati pro prms stipaneho dreva... Tedy pokud mam zaveden plyn a ucinny kotel, drevem se topit dnes financne nevyplati, pokud nemate vlastni les.

Takze elektrina je nejdrazsi, zato nejjednoduzsi.

Radek Červený:
Pro objektivnost bych ještě doplnil, že i dřevěné brikety, pelety či kulatinu musím někde skladovat, musím s ní manipulovat, musím ji objednat, což stojí čas a ten jak známo jsou peníze. Pro objektivnost by bylo fajn toto do výčtu zahrnout. Včetně povinných revizí spalovacího kotle, pravidelného čištění kotle, u automatu i případného servisu, revizí komínu.....
Nic není černobílé, stejně tak netvrdím, že elektřina je ekologická. Problém u Čechů obecně vidím v tom, že nepočítají svůj čas jako komoditu. Přitom je to ta nejdražší komodita, co existuje. Každý máme svůj přidělená budget a ten si prostě nedokoupíme. Nikdy. Zato elektřina, plyn i dřevo tu bude nadále.

ACEOF ACES: