Mohu vyměnit světlo zákazníkovi při montáži kuchyně když nejsem elektrikář?
Petr mencl:
Jsem truhlář a při montážích kuchyní nebo nábytku se mě zákazníci často ptají jestli by jsem jim nebyl ochoten vyměnit lustr, nebo namontoval nové světlo.
Jde o práci kde je vše připraveno a žádné tahání nových kabelů není potřeba, prostě jen navrtat a zapojit.
Zajímalo by mě jestli by to bylo v pořádku a neporušil by jsem tím nějaký zákon když nejsem elektrikář.
U nového světla je vždy návod, podle kterého by to zapojil i úplný amatér :)
Zajímalo by mě tedy prosím jestli mohu takto zákazníkům vyhovět a pomoci se zapojením nebo raději odmítnout.
Doma si světlo zapojím bez problémů, s elektřinou nějaké zkušenosti mám.
Jiří_Hrubý:
Citace: Petr mencl 23.11.2018, 18:53
U nového světla je vždy návod, podle kterého by to zapojil i úplný amatér :)
Je-li v návodu uvedeno, že svítidlo smí zapojovat amatér, pak není problém...
Citace: Petr mencl 23.11.2018, 18:53
Doma si světlo zapojím bez problémů, s elektřinou nějaké zkušenosti mám.
Doma si ptačí budku či krmítko nebo pergolu postavím bez problémů, se dřevem nějaké zkušenosti mám, ale nějak bych se nehrnul do stavby komplet kuchyně nebo krovu na kšeft, protože ač na první pohled jednoduchá práce, vyžaduje to jistý fortel a odbornost, kterou bych zákazníkovi nebyl schopen zodpovědně zaručit a až by mu spadla střecha nebo skříňka na hlavu, jistě by se na mě hojil...
Radek Červený:
Podívejte se na to i z legislativní stránky. Pokud by se někdy nedej bože stal nějaký problém, ať úraz či škoda, kde by příčinou bylo Vámi montované světlo, tak na to pravděpodobně dojedete, pokud na tuto činnost nemáte patřičné oprávnění.
Dokonce ani pojišťovna nebude plnit, pakliže máte odpovědnostní pojistku, protože jste dělal něco, co jste neměl.
Pokud vám zákazník nabídne za montáž světla takovou sumu, která zabezpečí vaši rodinu po dobu výkonu případného trestu odnětí svobody a ještě vám z toho zbude na náhradu škody, tak do toho jděte *ironie*
Rozvodak: