Juraj Rojko
Offline
|
|
« Odpověď #342 kdy: 28.02.2020, 18:05 » |
|
Stejně jako v případě obrovských překladišť a skladů nikdo neřeší dopady na spodní vody, zadržování vody v krajině a životní prostředí živočichů a slavné oteplování, které v lokálním měřítku způsobují právě asfaltová prostranství a haly montoven, přičemž lesy klima vyrovnávají.
Když už jste dal odkaz na ten článek, tak jste si ho mohl alespoň přečít. 1. Jde o oblast dlohodobě určenou územním plánem pro průmyslovou výstavbu. 2. Nejde o divoký cenný les, ale o monokulturní výsadbu nízké kvality určenou ke sklizni. 3. Tesla se dobrovolně smluvně zavázala k trojnásobnému nahrazení kvalitní smíšenou výsadbou. 4. Vzhledem k charakteru porostu je tam minimum živočichů. Byla nalezena nějaká mraveniště, několik hníz netopýrů a pár ještěrek na zarostlé skládce suti. Mraveniště budou přestěhována, stromy s netopýry zůstanou nepokácené, dokud se netopýři neproberou z hibernace, a pro ještěrky se připravuje nové stanoviště. Kácení bylo provedeno před začátkem hnízdění ptactva. 5. Dopady na spodní vody i pitnou vodu v oblasti se řeší velmi intenzivně, bylo to dokonce hlavní téma při procesu povolování.
|
|
|
|
|
|
|
Juraj Rojko
Offline
|
|
« Odpověď #345 kdy: 29.02.2020, 01:42 » |
|
A subjektivně moc těm potěmkinovským slibům nevěřím, když si ani v domovině nedokážou vyřešit problémy s nedostatečnou firemní nabíjecí sítí.
Jojo, samé problémy a žádný pokrok. https://supercharge.info/ Sice žádná jiná automobilka takovou síť nemá (a navíc mohou nabíjet i z cizích síti), ale jinak je to jasnej potěmkin.
|
|
|
|
|
|
|
Juraj Rojko
Offline
|
|
« Odpověď #349 kdy: 29.02.2020, 16:37 » |
|
Abych si ušetřil čas a námahu, máte zájem o věcnou diskusi na dané téma, nebo se jenom chcete pomocí informací vytržených z kontextu utvrdit ve svém přesvědčení? Rád se o tomto tématu bavím s lidmi, které to opravdu zajímá. Ale jen tehdy, když se od nich mohu dozvědět nebo něco zajímavého, nebo mají zájem poslouchat, nebo pokud dokáží vznášet inspirativní otázky či racionální námitky. Ale nejsem zas takový blázen, abych za každou cenu někomu vyvracel jeho názor, či jej dokonce přesvědčoval o svém.
Osobně si myslím, že žijeme v úžasné době, kdy se kolem nás odehrává technologická i společenská proměna, kterou je nesmírně zajímavé sledovat a lze ji využít k všeobecnému i vlastnímu prospěchu. Zrovna profesi, pro kterou je určený tento web, přináší obrovské příležitosti, ale je samozřejmě každého svobodná volba zda tuto příležitost využije a nebo bude se slzami v očích vzpomínat na staré časy.
|
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #350 kdy: 29.02.2020, 19:37 » |
|
Věcně se dá na téma elektromobil hovořit velmi krátce. Elektromotor byl vynalezen 1821, první "automobil" 1886. Za více jak 100 let se nikomu nepodařilo najít baterku, která by uchovala tolik energie, jako nádrž benzínu a zároveň nevážila o mnoho víc. Když to srovnám s tím, jak dlouho trval jaderný program do prvních ostrých testů, nebo kosmický program, usuzuji, že nejbližších 10 let se žádná zázračná baterie neobjeví. Slyšeli jsme na toto téma mnoho slibných vyjádření, ale všechno utichlo. Elektromobilit a jako taková, už si své místo našla dávno, ve vysokozdvizích, v dopravě po areálech a na krátkou vzdálenost a podobně. To co vidíme teď, je snaha utrhnout si kus štědré dotace, či trhu, protože akční klimatický plán počítá s elektromobilit ou za každou cenu, stejně jako s biopalivy. Dobré zboží se prodává samo, elektromobil jím není a dlouho nebude, protože skýtá mnohá omezení a diskomfort, byť toto je kompenzováno právě pozitivní diskriminací na úkor konvenčních paliv. Už před více jak 20 lety, jsem si chtěl koupit elektrického pickupa Favorit, tehdy ještě na trakční baterky, ale už tehdy jednoduchý propočet a fakt, že to bylo v zimě a zamrzaly tam okna, nebo to nejelo, vše zhatil. Přezbrojení AKU by převýšilo hodnotu vlastního auta a bylo by dokonce dražší, než pořízení zachovalé ojetiny stejného typu s benzínem. Takže mám rád technické hračky, ale musí dávat smysl. Zatím lze nazývat teslu leštěným prdem, protože za tu cenu je výběr lepších vozidel s vyšším komfortem. Až se parametry (mimo akclerace) dostane k beznínu, začne být zajímavá. U malých aut je to zase cena akumulátorů, byť dojezd až tak nevadí, protože na delší cesty stejně nejsou a na nákup do lídlu stačí.
|
|
|
|
|
Martin Novák
Offline
|
|
« Odpověď #352 kdy: 31.03.2020, 10:49 » |
|
|
|
|
|
Josef Náhodný
Neverifikovaný uživatel @5
Offline
Ta budoucnost už není co bývala.
|
|
« Odpověď #353 kdy: 31.03.2020, 12:07 » |
|
Vzpomínám na dobu kolem roku 1992, kdy majitel naší firmy vystoupil ze svého sporťáku a v ruce nesl obrovskou neznámou desetikilovou krabici. Kupodivu k ní bylo připojeno sluchátko a on si vyřizoval hovor. Mobilní telefon! Zázrak za desítky tisíc korun, obrovský stroj, minuta hovoru 100,- Kč. V té době určitě nikdo nevěřil, že bude existovat něco jako smartphon. Můj názor je, že jsou na zemi místa/ města, ve kterých by lidé dali všechno za to , aby mohli dýchat čistý vzduch. Koncentrace zdrojů znečištění je taková, že se v to městě žít nedá. To je parketa pro elektromobily v té podobě , v jaké jsou dnes k mání: za vyšší cenu přínos k čistému ovzduší. Mimo město kvůli krátkému dojezdu nepoužitelné. Takže za mně: hybrid s povinností jezdit po městě čistě na ele. A po zkušenostech (viz výše): nové technologie se z počátku vždy prosazují u movitých jedinců, kteří mají potenciál k jejich pořízení a provozování. Postupně se rozšiřují, jsou dostupnější, stávají se každodenní samozřejmostí pro široké masy. Stane se to i u elektromobilů, pokud budou ekonomicky výhodnější nebo secsakramentsk y dotované.
|
Revize el.zařízení E1A, pověření k revizím v distr.síti spol.E.ON a.s.
|
|
|
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
Offline
telefon +420 604791991
|
|
« Odpověď #354 kdy: 31.03.2020, 13:01 » |
|
Osobně to šílenství kolem EM, prostě nechápu. Na rozvoz po městech to možná je dobré, ale ne velké vzdálenosti, je to nesmyl. Jo tahle palivový článek, je jiný kafe.
|
elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #355 kdy: 31.03.2020, 22:39 » |
|
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
|
|
|