Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
Offline
Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B
|
|
« Odpověď #36 kdy: 30.10.2018, 08:29 » |
|
Jak jsem již psal. Elektromobilit a je jen mezičlánkem, který bude za nějaká ta léta zapomenut. Tento mezikus bude nahrazen něčím smysluplnějším . Že by vodík nebo jiné úspornější zdroje? No, uvidíme.
|
Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví Návrhy a výpočty umělého osvětlení Návrhy ochrany před bleskem a přepětím Revizní technik E2A, E2B http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602 email: horac@podborany.cz
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #38 kdy: 30.10.2018, 09:19 » |
|
Ono bude záležet na úhlu pohledu.
Osobně vnímám eletroauta jako velmi dobré řešení, co se motorů týká. Minimum pohyblivých částí, vysoký výkon prakticky od nulových otáček a s tím spojené úžasné zrychlení. Slabinou je tak pouze baterie, jako zdroj vlastní energie. Tedy jak nákupní cena, tak kapacita, nebo nutná doba k nabití, či životnost. Dovedu si představit že elektromotory zůstanou, jen zdroj energie k jejich napájení bude zcela jiný. Malý elektroagregát poháněný benzínem, vodíkem, nebo nějakým novým kapacitorem, který dokáže v krátkém čase posbírat dostatek energie, na to aby umožnil dostatečný dojezd. Řekněme že pro mne je minimální hranice u rodinného auta 500km, rozumná okolo 800km a dost slušná cca 1000km. Dejme tomu že nabíjecí čas by mě nevadil do takových 10, možná až 20 minut Nakonec je úplně jedno co si myslíme. Stačí se podívat co si o naší současnosti mysleli naši dědové. Většina jejich vizí nám dnes připadá směšná. Nechme se překvapit dalším vývojem. Vývoj si stejně půjde svou vlastní cestou a jednou se někdo bude bavit nad našimi představami o budoucnosti.
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
Offline
Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B
|
|
« Odpověď #39 kdy: 30.10.2018, 10:26 » |
|
Slabinou je tak pouze baterie, jako zdroj vlastní energie.
A to je celý a ten nejpodstatnějš í problém elektromobilu. Pak si nejsem uplně jistý, zda je nějak vhodné slovíčko "pouze"
|
Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví Návrhy a výpočty umělého osvětlení Návrhy ochrany před bleskem a přepětím Revizní technik E2A, E2B http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602 email: horac@podborany.cz
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #40 kdy: 30.10.2018, 12:02 » |
|
A to je celý a ten nejpodstatnějš í problém elektromobilu. Pak si nejsem uplně jistý, zda je nějak vhodné slovíčko "pouze" Zase je to jen o úhlu pohledu. V této situaci kde se nyní nachází elektromobilit a máš nepochybně pravdu. Jen se jedná pouze o technologický nedostatek, který může mít i snadné řešení. Ale bude to platit i za 2 roky, nebo 5 let? Osobně nic hádat nebudu a prostě si jenom počkám. Je velmi pravděpodobné že to nebude ani jedna z nastíněných možností, ale řešení zdroje energie pro elektromotory bude úplně jiné, než to které nás napadá nyní. První benzínové auto bylo také nespolehlivé, nevýkonné a moc šancí tomu nikdo nedával. Jen se tak zeptám. Když se změní napájecí zdroj a elektromotory zůstanou, jen budou poháněny třeba elektřinou z vodíku, jak nastínil Pavel, půjde ještě o elektroauto, nebo hybrid, či tomu budeme říkat úplně jinak? Ptám se protože zde elektroauta mnoho lidí vidí jako slepou cestu, podle jejich reakcí na položený dotaz. Osobně to stále budu vnímat jako elektroauto rozpohybované elektromotrem, v některých případech spíš jako hybrida díky zdroji elektřiny.
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
Juraj Rojko
Offline
|
|
« Odpověď #42 kdy: 30.10.2018, 14:21 » |
|
Osobně proti eautům nic nemám. Ale jeden nedostatek to má. V Evropě, není výrobní kapacita, na výrobu akumulátorů, pokud veškeré evropské automobilky budou chtít vyrábět eauta. Takže asi tak. Jen za peníze, které VW dává na hašení následků aféry s emisemi by těch (giga)továren mohl postavit minimálně 10. V tomto kontextu mi přijde jejich pláč nad náklady v souvislosti se snižováním emisí a elektromobilit ou vysloveně k smíchu.
|
|
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #45 kdy: 30.10.2018, 18:23 » |
|
Pokud tam zůstanu stát s elektroautem, mám zaděláno na docela vážný problém.
Asi jak s kterým. Pokud má baterky na 400-500 km a topení realizované tepelným čerpadlem, tak na tom bude srovnatelně s “čmoudem”.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Jan Alin
Offline
|
|
« Odpověď #46 kdy: 30.10.2018, 18:44 » |
|
Asi jak s kterým. Pokud má baterky na 400-500 km a topení realizované tepelným čerpadlem, tak na tom bude srovnatelně s “čmoudem”.
Do prázdného čmouda lze ale při rozjíždění kolony šplíchnout během dvou minut pár litrů a jede se dál alespoň k nejbližší pumpě, s elektromobilem to bude horší, s prázdnou baterkou je to na odtah. Když bude jeden, je to putna, když jich bude polovina, viděl bych tam značný problém.
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #47 kdy: 30.10.2018, 19:28 » |
|
Polovina je ještě v pohodě, existuje taky lano
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
|
|
|
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
Offline
Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B
|
|
« Odpověď #51 kdy: 31.10.2018, 08:57 » |
|
Výrobci hrozně kecaj. Elektrokolo s baterií deklarovanou na 120km, realita: v mírně kopcovitém terénu, obvyklá váha chlapa 90kg +průměrná lenost= max.70km.
Hmmmm, takže v mém případě dojezd pomalu nulový. Všude kopce, váha 130kg a těžce nadprůměrná lenost :-D Zůstanu u čmouda na čtyřech kolech.
|
Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví Návrhy a výpočty umělého osvětlení Návrhy ochrany před bleskem a přepětím Revizní technik E2A, E2B http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602 email: horac@podborany.cz
|
|
|
Jiří Schwarz
Offline
|
|
« Odpověď #52 kdy: 31.10.2018, 09:34 » |
|
... Jen se tak zeptám. Když se změní napájecí zdroj a elektromotory zůstanou, jen budou poháněny třeba elektřinou z vodíku, jak nastínil Pavel, půjde ještě o elektroauto, nebo hybrid, či tomu budeme říkat úplně jinak? ...
Kam bys zařadil lokomotivu řady 754? Má to v podvozku elektromotory, elektrické řízení výkonu,... Ale také to má veliký dieselový motor, generátor...
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
Rozvodak
Offline
|
|
« Odpověď #53 kdy: 31.10.2018, 13:04 » |
|
Hmmmm, takže v mém případě dojezd pomalu nulový. Všude kopce, váha 130kg a těžce nadprůměrná lenost :-D Zůstanu u čmouda na čtyřech kolech.
Na elektrokola se dají koupit motory s příkonem až 1kW při 48V. Při vhodné baterii byste se mohl hezky povozit bez šlapání Klidně padesátkou, i když správně by měl být zaplý omezovač na 25km/h. U těch kol je to spíš o hobby využití, nebo na cestu někam na kancl. Taky je spousta vášnivých cyklistů v pokročilém věku, motůrek jim pomůže na oblíbené trasy.
|
Montér ve službách rozvodných závodů.
|
|
|