|
|
Rozvodak
Offline
|
|
« Odpověď #56 kdy: 31.10.2018, 14:44 » |
|
Nejde o to že by na trhu nebylo kolo splňující nároky p.Horského, ale o to že výrobci nepokrytě lžou. Není možné udávat relevantní údaj pro úzkou skupinku a podmínky, tj.jízda po rovince a náruživý šlapalista kolem 60 kg. Nebo poskytnout nějaký graf výdrže, kde by se každý našel.
Je to bussiness jako cokoliv jiného. Všade se udává cena od:; malim písmem se dodá bez DPH... Logicky by to pak nebylo tak líbivé, kdyby napsaly krutou pravdu ale to je se vším. Když budu mít baterii 20Ah/48V a motor 750W, vychází mě kapacita 960Wh, při 750W se povozim kousek přes hodinu... Ale je tu hodně proměnných. Údajně nejvíc vybíjí rozjezd. Když nebudu lenoch a budu šlapat na startu, z kopce zapnu rekuperací a dám si mód asistenta tak prodloužim dojezd... Přidaná hodnota je rekuperace (i když to není sláva) a s ní spojené brždění motorem. Mě se jeví nejlépe, modifikovat na e-kolo stávající bicykl. Sada se dá sehnat snad už od 18k, lepší než vydat 40k za jebku s 250W motorkem. Navíc je to zdravej hybrid, v dnešní době tlouštíků. Za nešvar považuju ty bílo-zelenený e-koloběžky, co se cca před třemi týdny vylouply v Praze. Jezději na tom spratci, turisti a spol. Všichni samo po chodníku a je supr když vám to pošle z boku na přechodu pod kola!
|
Montér ve službách rozvodných závodů.
|
|
|
|
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
Offline
Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B
|
|
« Odpověď #57 kdy: 31.10.2018, 16:27 » |
|
Pokud bych tedy zatoužil po dvou kolech, určitě si nebudu kupovat kolo a to i kdyby bylo na atomový pohon. Mašina je mašina. To je prostě hned o něčem jiném :-)
|
Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví Návrhy a výpočty umělého osvětlení Návrhy ochrany před bleskem a přepětím Revizní technik E2A, E2B http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602 email: horac@podborany.cz
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #60 kdy: 01.11.2018, 08:38 » |
|
Kam bys zařadil lokomotivu řady 754? Má to v podvozku elektromotory, elektrické řízení výkonu,... Ale také to má veliký dieselový motor, generátor...
Přesně o tom jsem psal. Je auto které pohánějí elektromotory, ale napájené jiným zdrojem než baterií, stále elektroauto, hybridy, nebo jak je pojmenovat? Osobně třeba využití motoru na naftu nebo benzín k výrobě elektřiny vnímám jako hybrid. Ale to jen díky tomu že u nás jezdí pár hybridů. Jenže auto hybrid je spíš kombinovaný pohon motorem (benzín-nafta) s přímým mechanickým pohonem v kombinaci s elektromotory. Pokud půjde pouze o výrobu elektřiny pro elektromotor, bez mechanického přenosu síly jde ještě o hybrid? Bude to hybrid i když získáme elektřinu jiným způsobem? Třeba z nějakého palivového článku a pod.
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #61 kdy: 01.11.2018, 09:16 » |
|
Podle definice pojmu “hybridní vozidlo” v anglické Wikipedii ( hybrid vehicle) je to každé vozidlo, které kombinuje alespoň dva způsoby pohonu. Tedy do toho spadá i bicykl s elektropohonem, dieselelektric ká lokomotiva či klasická ponorka. Asi bych tu definici doupřesnil - alespoň dva různé způsoby pohonů konajících mechanickou práci. Rozlišují se dvě konfigurace - seriový hybrid (spalovací motor - el. generátor - elektromotor) a paralelní hybrid (bicykl s pomocným elektromotorem). Elektromobil s palivovými články už pod to nespadá.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Radek Červený
Žij a nechej žít
Offline
|
|
« Odpověď #62 kdy: 01.11.2018, 09:28 » |
|
U hybridů vidím jistý potenciál, pokud to nebude tedy rádobyhybryd od Hyundai, kde se doposud nepodařilo zjistit, co tam vlastně ten elektromotor má dělat Ale pokud dokáže hybrid do rychlosti 50 km/h jet čistě na elektřinu a nad tuto rychlost přebírá pohon spalovací motor, jedná se o vhodnou alternativu, která bude přínosem jak pro jízdy ve městě, tak i na dlouhých trasách. Ovšem toto šikovné řešení není elektromobilem, tudíž zůstává na okraji "politického" zájmu. P.S. Pokud se bavíme o emisích a CO2, možná by měl někdo těm škopkům pilin (rozuměj ekoteroristům a politikům) říci, kolik emisí vyprodukuje auto, které jede plynule a kolik auto, které poposkakuje v koloně po dálnici nebo ve městě, kde nejsou schopny v 21. století seřídit semafory na zelenou vlnu. Pokud zahrnu elektromobil do uhlíkové stopy jako celek, je pak celkem jedno, zda poposkakuje elektromobil nebo čmoud.
|
|
|
|
František Šohajda
Offline
RT E2-A
|
|
« Odpověď #63 kdy: 01.11.2018, 10:18 » |
|
P.S. Pokud se bavíme o emisích a CO2, možná by měl někdo těm škopkům pilin (rozuměj ekoteroristům a politikům) říci, kolik emisí vyprodukuje auto, které jede plynule a kolik auto, které poposkakuje v koloně po dálnici nebo ve městě, kde nejsou schopny v 21. století seřídit semafory na zelenou vlnu. Pokud zahrnu elektromobil do uhlíkové stopy jako celek, je pak celkem jedno, zda poposkakuje elektromobil nebo čmoud. Když to vezmeme logicky , tak vstup vzduchu do motoru ve velkých městech má více CO2 než by měl být emisní "výfuk" za automobilem!! Takže by z auta mělo být asi podle emisních komisařů snad čistička vzduchu??! Pořád se tlačí na nižší a nižší emise, ale nejde to do nekonečna.
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
František Šohajda
Offline
RT E2-A
|
|
« Odpověď #64 kdy: 01.11.2018, 13:12 » |
|
Jen doplním.... Nyní jsem četl, že v USA vytvořili bezdrátovou nabíječku pro elektromobily o výkonu 120kW,mají v plánu až 400kW....něco podobného jako bezdrátové nabíjení u mobilů.... Automobil bude prý nabitý v módu rychlonabíjení za 15 minut?? Bezdrátově, jen dojet na vyznačené parkovací místo.... Tak to by už šlo jezdit i větší vzdálenosti.
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
|
|
|
|
Ivan Taraba
Neverifikovaný uživatel @6
Offline
|
|
« Odpověď #69 kdy: 02.11.2018, 00:46 » |
|
Podle definice pojmu “hybridní vozidlo” v anglické Wikipedii ( hybrid vehicle) je to každé vozidlo, které kombinuje alespoň dva způsoby pohonu. Já bych tam neřadil ani tu lokomotivu. Jestliže diesel slouží pouze k výrobě elektřiny a není mechanicky propojen s pohonem, považoval bych to za elektrickou lokomotivu s vlastní elektrárnou. Jinými slovy "sériový hybrid" podle mne není hybrid, ale nejsem Wikipedie . P.S. Pokud se bavíme o emisích a CO2, možná by měl někdo těm škopkům pilin (rozuměj ekoteroristům a politikům) říci, kolik emisí vyprodukuje auto, které jede plynule a kolik auto, které poposkakuje v koloně po dálnici nebo ve městě, kde nejsou schopny v 21. století seřídit semafory na zelenou vlnu. Pokud zahrnu elektromobil do uhlíkové stopy jako celek, je pak celkem jedno, zda poposkakuje elektromobil nebo čmoud.
Na ČRo v debatě kandidátů na primátora Prahy navrhoval Čižinský, že by nechal za 750 milionů seřídit křižovatky v celém městě, čímž by se zvýšila průjezdnost prý až o 20%. Na to mu bylo navrženo, že by měl ty peníze raději věnovat hasičům na novou stanici, že už se rychleji jezdit nedá... Pokud jde o poposkakování, tam právě spatřuji výhodu elektromobilu. Elektřina se spotřebuje pouze na rozjezd vozu, neztrácí se ve spojce, při stání nemusí běžet motor a pokrývat ztráty při volnoběžných otáčkách. Možná se při dobržďování i lehce rekuperuje, ale tím si při tak nízkých rychlostech nejsem jist. S uhlíkovou stopou jsem opatrný, tam mohu zahrnout vše, co se mi hodí Co myslite, jak dalece je technologicky od dobijeciho parkovaciho mista k dobijeci silnici? To aby pak nebyl spis problem eauto v beznem provozu vybit nezli nabit :-)
K dobíjecím silnicím jsem spíše skeptický. Zajímavější myšlenka jsou dobíjecí parkovací stání. Elektromobil zaparkuje a připojí se nebo je připojen ke stojanu, který si jej ztotožní (kvůli účtování) a začne dobíjet jeho akumulátor. Navíc, pokud právě v daném místě chybí elektřina, může si naopak něco z akumulátoru vzít, za což pochopitelně majitel vozu dostane zaplaceno a jistě mu zůstane aspoň polovina energie.
|
|
|
|
Ivan Taraba
Neverifikovaný uživatel @6
Offline
|
|
« Odpověď #70 kdy: 02.11.2018, 00:48 » |
|
Někdy snad už před 12ti lety jsem četl hezkej článek o vodíkovym pohonu, jakožto slibné cestě pohonu elektromobilů.
Dnes je to pořád v plenkách. Sic by to bylo výhodné. Přebytky vyrobené elektřiny v síťi, by mohly elektrolízou vody část energie naakumulovat do získání vodíku. Hlavně by se zajelo na pumpu a natočilo by se to tam jak dnes.
Co vím, tak v ČR jezdí jen nějakej autobus experimentálně ..
Vodík je prý palivo budoucnosti a palivem budoucnosti také zůstane Nevýhody vodíku jsou hezky shrnuty zde: https://radiozurnal.rozhlas.cz/cesti-vyzkumnici-zkouseji-vyzrat-na-emise-pomoci-vodiku-neni-tak-jednoduche-zni-7597408Důvody, kvůli kterým se vodík v automobilovém průmyslu zatím neprosadil, jsou v zásadě dva – výroba a skladování. „Na to je potřeba kryogenní zásobník, kde může být vodík zkapalněný za velmi nízké teploty. Problém je v tom, že žádná nádrž není izolovaná natolik, aby se při odstávkách vozidla neohřívala. Vodík je proto potřeba pomalu řízeně odpouštět,“ vysvětluje Martin Vaculík.
Pokud by tedy majitel vozidla s tímto typem pohonu odjel na dovolenou, po návratu by našel nádrž prázdnou. Proto se tento systém hodí jen pro vozidla, která jsou v provozu stále, jako například autobusy. Ten autobus má jezdit kolem Spolany, která má přebytek vodíku jako vedlejší produkt z výroby. Více zde: http://www.h2bus.cz/index.php/cz/V souvislosti s tématem by mne zajímalo: odkud čerpáte informace o elektromobilit ě?
|
|
|
|
Zdenek Hejčl
OSVČ - živnostník
Offline
|
|
« Odpověď #71 kdy: 02.11.2018, 19:07 » |
|
Dnes jsem poslouchal rádio, že elektromobil, konkrétně výroba jeho baterie zanechá uhlíkovou zátěž, jako diesel po dobu 10 let. Nevysledoval jsem ale, jakou uhlíkovou stopu zanechá výroba elektřiny k jeho pohonu, nebo jestli bylo myšleno jako celková zátěž. Takže za jak dlouho se bude měnit baterie u auta? Není nakonec elekrotoauto větší zátěží, než diesel?
|
Elektromontér EZ-M, O-E2/A. Východní Čechy Výroba, montáž a servis vah. EU
|
|
|